3d echo niet leuk :-(

Sorry hoor, even klagen...
We hadden woensdag een 3d echo, ik had me er erg op verheugd, we hadden het namelijk niet zullen doen, maar ik had eindelijk m'n vent kunnen overtuigen... In ieder geval, de kleine werkte niet mee, zaten continue tegen een achterhoofd aan te kijken, niets te zien dus.

Dus we mochten vandaag terugkomen. Weer vol goede moed, dit keer lag de beeb de goede kant op, maar veel te dicht tegen de placenta, dus kon ze het weer niet goed zien. Dus uiteindelijk overgestapt naar 2d, maar ook daar waren geen mooie plaatjes uit te krijgen. Wel zag ze dat een van de nierbekken te veel vocht vast hield. Niets om ons zorgen over te maken, zei ze, maar dat doe ik nu toch... Ik ben even aan het googlen geweest, maar daar word je ook niet vrolijker of wijzer  van. Morgenochtend toch maar de VK bellen, hoefde volgens haar niet want het kwam wel vaker voor. Iemand hier wel eens van gehoord???

Hoi,

Een vergroot nierbekken komt wel vaker voor, meestal wordt dit tijdens de 20wk echo opgemerkt. Bel gewoon je vk even en waarschijnlijk krijg je een extra echo, wat ze doen als je kindje geboren is hem antibiotica geven tegen eventuele onstekingen.

Maak je niet al te ongerust en bel je vk voor verdere uitleg.

Wel balen dat de kleine geen zin had in de echo. En dan ook nog eens 2x niet. Bij ons mocht hij niet over, al lag de kleine steeds met zijn handjes voor het gezichtje, dus die hebben we ook niet vaak en goed kunnen zien.

Laat even weten wat de vk er van vondt?!
Groetjes Nanda

Ha Nanda,

De VK heeft me gelukkig gerust gesteld, die zei dat bij 10 mm of meer er evt. door wordt verwezen naar kinderarts, minder dan dat wordt niet eens naar gekeken. Ik heb met 33 weken een liggingsecho en dan kijkt ze het voor de zekerheid nog een keer na, maar hoef me in ieder geval geen zorgen te maken. Zij legde tenminste alles goed uit, was handig geweest als de echografiste van de pretecho dat even had gedaan...

Gelukkig ben je weer een beetje gerust, natuurlijk blijft het wel in je achterhoofd spelen en zeker als je straks naar de 33wk echo gaat. Probeer het nu een beetje los te laten, ze houden het in de gaten en dat is het fijnste.

Idd had de echoscopiste wel wat duidelijker mogen zijn, het is een feest echo geen medische en oké ze iets wat een afwijking kan zijn maar om je dan meteen zo ongerust weg te sturen, niet handig!

Groetjes Nanda

Wat jammer dat het zo moet lopen. Zo'n echo hoort natuurlijk een feestje te zijn.

Hopelijk ben je gerust gesteld, niet zo handig van die echoscopiste.
Googelen op dit soort dingen is niet verstandig, ik begrijp het wel, ik zou het ook doen hoor , maar daar wordt je meestal nog ongeruster door, er staat dan zoveel informatie. Maar ze houden het nu in de gaten, dat is wel prettig.

Groetjes!

Hoi,

Ik ben van het juli 2009 forum.
In december 2007 ben ik bevallen van een mooie dochter.
Bij een controle echo van 37 weken zagen ze dat het nierbekken van mijn dochter gestuwd was/te veel vocht had. Oh, wat baalde ik van dit nieuws.

Na de geboorte heeft ze antibiotica gekregen en ben ik 2 x voor controle geweest, helemaal niets meer te zien!!!! Het schijnt best vaak voor te komen.

Ik snap dat je bent geschrokken, maar ik wil je ook zeggen dat het mij achteraf heel erg mee is gevallen. Dus maak je niet al te druk en geniet van je zwangerschap.

Groetjes van Gea

@Gea, bedankt voor je geruststellende berichtje ! Morgen moet ik naar de VK, dan hoor ik er vast meer over. En over drie weken heb ik een liggingsecho en zou ze nog een keer goed kijken.

Terug
Bovenaan