3D of pret echto

Hallo dames,

Gisteren voor het eerst mijn kindje gezien (13 weken) .. het was echt ongelofelijk, het was zo duidelijk en toen de assistente mij vroeg te hoesten begon het te bewegen, heb zelfs het neusje en mondje heel goed kunnen zien.
Nu las ik dat het mogelijk is om een 3D echo of zgn pretecho te maken? Het lijkt me zo leuk om dit over 2 weken te doen of is dat te vroeg? Mijn vraag is dus: wie heeft eerder zo'n echo gedaan, wat kost het en vanaf hoeveel weken is het echt de ' moeite' om het te doen ? Ben benieuwd naar de reakties!
 
hoi,
leuk he, zo'n echo! :) Je kan een pret echo laten doen wanneer je maar wilt, het kost ongeveer 90 euro. Je krijgt dan ook een DVD en fotos erbij. Misschien een tip... ik zelf heb ipv een pretecho een screenings echo laten doen. Dit doe je bij een echo praktijk of ziekenhuis en verschilt de volgende opzichten van een pret-echo: een screenings echo is goedkoper, en je krijgt geen DVD. Je krijgt meestal wel een paar fotos mee naar huis. Deze echo duurt ongeveer 45 minuten en wordt uitgevoerd door een echoscopist. Ze kijkt hierbij dus naar werkelijk alle mogelijke ziektes die waar te nemen zijn op een echo en je moet deze dus ook doen rond week 20-21. Dit is dus niet alleen erg leuk, maar ook zeer geruststellend. Hiervoor kan je gewoon je echopraktijk opbellen en daar meteen betalen (pret en screeningsecho worden niet vergoed als er geen medische reden voor is.) Wat je ook doet, heel veel plezier!!!
ps: misschin nog een tipje als je toch vor de pretecho gaat: doe het niet al over twee weken omdat je dan amper verschil zult zien, later is leuker!
Groetjes, Stephanie (28+3)
 
Hoi,

Als je voor een 3D echo gaat, raad ik je aan om dat pas rond de 26ste week te doen. Als het goed is, zal de praktijk waarbij je eventeel een afspraak maakt je dat ook aanraden. Rond die week is een 3D echo pas mooi. Je ziet echt alles.. als je eht eerder doet, is het een rare ervaring en hoogstwaarschijnlijk ook een enge.

Liefs Suus
 
Hoi
Wij hebben een 3-d echo laten maken en dat was echt de moeite waard, koste zo rond 90 euro, maar met dvd en foto's.
Dit is echt ongelooflijk mooi, je kan zo goed je kindje zien,net alsof ie al geboren is, echt mooi, heel anders dan die gewone echo's.
Wij vonden het heel bijzonder om zo ons kindje alvast te zien, je schijnt het best te kunnen gaan tussen 20 en 28 weken.
Groetjes, Brenda
 
Een 3D echo kan pas wat later in de zwangerschap omdat je kindje wat vet opgebouwd moet hebben anders werkt de techniek niet. Voor 26 weken hebben kindjes meestal nog niet genoeg vet op gezicht en het lichaam waardoor een 3D echo dan mislukt.

Een 3D echo is trouwens een stilstaande foto van je kindje in 3D. Wil je ook bewegende beelden dan heb je daar een 4D echo voor, maar die techniek is nog niet overal beschikbaar. 3D en 2D kan je tegenwoordig bijna overal krijgen.

Ik dacht eerst dat een 3D echo ook bewegende beelden waren, maar dat is niet zo.

Veel plezier ermee!
 
Ik wil je er wel even op wijzen dat het maken van een 3D echo in veel gevallen niet lukt! Het hangt af van hoe het kindje op dat moment ligt en ik geloof dat het ook nog afhangt van de hoeveelheid vruchtwater. Dat laatste weet ik niet zeker.

Je kunt nogal teleurgesteld zijn als je je helemaal instelt om je kindje in 3D te gaan zien en het lukt niet. Vanaf 26 weken is het maken van een 3D echo mogelijk, maar het kindje kan dan alleen nog maar in details op het scherm gebracht worden, omdat het al zo groot is.

Als je het kindje in zijn totaliteit wilt zien, moet je rond een week of 20-22 gaan. 3D is dan nog niet mogelijk. Het kind heeft nog onvoldoende onderhuids vetweefsel en je zou zo door het kindje heen kijken.

Waar je ook voor kiest: veel plezier in elk geval! Het is sowieso geweldig zo'n kijkje in je buik! Geniet van je zwangerschap!

Groetjes, Floor.
 
Ikzelf heb met 20 weken een pret-echo gehad. Erg leuk, omdat je kindje dan nog in z'n geheel op het scherm past.
En ja het schijnt dat je echt pas na 26 weken een 3d of 4d echo moet laten maken. Bij ons kostte het trouwens 70 euro voor 45 min.+ dvd. Erg leuk om met de fam. rustig nog eens te bekijken.
 
Terug
Bovenaan