3de kindje makkelijker als een 2de??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Even een vraagje.
Wij hebben net een 2de erbij en ik vond het de eerste 2 maanden echt pittig.
We zitten nu weer wat meer in ons ritme en het gaat nu weer redelijk goed.
Maar we willen in de toekomst waarscheinlijk nog een 3de erbij.
Is het zo dat met een 3de alles gemakkelijker gaar als met een 2de ( met het ritme enzo ) onze oudste is nu ook nog erg jarloers en vervelend.
Zou graag verhalen horen want ben wel benieuwd.

groetjes

Hoi,

ik vond onze eerste echt een verandering in ons leven, maar dat lijkt me logisch. DE tweede kwam 25 maanden na de eerste en ik was de eerste maanden kapot. DE oudste was overdag wakker en de tweede s'nachts. Nu is onze oudste zeven en de tweede vijf en afgelopen juni is onze derde geboren. Wat een rust zeg. We zijn overal aan gewend en niet zo bezorgd meer en omdat de oudste twee op school zitten heb ik overdag alle tijd voor hem. Het gaat ons ook zo gemakkelijk af. Bij de eerste paste we ons leven aan hem aan en bij de tweede probeerden we ons leven aan alletwee aan te passen. nu zitten de oudste twee op school en de jongste past zich helemaal aan het ritme aan. Heerlijk. De afgelopen nachten sliep hij van acht uur tot half zeven zonder voeding. Ik kan nu ook gewoon strengen zijn en als hij s'nacht wakker wordt een speen geven terwijl ik de oudste twee meteen bv gaf. Ook overdag, ik geef hem twee keer zijn speen, laat hij hem los jammer dan. Ik blijf niet lopen en dat helpt. Hij weet waar hij aan toe is en wij ook.

Groetjes van Marloes

Ik denk dat je dat van te voren niet kunt zeggen of een 3e makkelijker zal zijn omdat het puur aan het kind ligt. Bij ons was de eerste super makkelijk. Maar nu de 2e (9 weken oud) is een huilbaby.
Je hoort ook altijd dat iedereen zegt een tweede doe je er zo even bij maar dat gaat voor ons niet op.
Dus ik denk dat je dat zelf moet ondervinden. Alhoewel hoe moeilijk en vermoeiend het soms ook is een huilbaby, hier denken we ook heus wel na over een derde.

Groetjes Tam

hallo,

Ook wij hebben ons derde kindje gekregen. Onze oudste zijn zeven en vijf, zitten ook op school en heb alle tijd voor de jongste telg. Bij de eerste is het wennen, bij de tweede al minder, maar nu niet meer. Ik heb van de zwangerschap genoten en nu geniet ik dubbel en dwars van deze kleine. Misschien omdat we wat ouder en "wijzer" zijn geworden, zijn nog pas 30 hoor!! Bij de andere twee genoot ik er ook van, maar toch anders. En je wordt ook veel makkerlijker en met het ritme zit het ook wel goed, na een paar weken weet je niet beter meer en de oudste kunnen ook al veel meehelpen.

Groetjes, Miranda

Hoi

Ook hier doen we nummer drie er gewoon bij.
Ons kleine meisje is zo makkelijk die "vergeet"je zelfs wel eens.
Laatste voeding krijgt ze officieel om 8 uur ,maar dat is nu al een paar keer half 10 geworden.Ze vraagt er gewoon niet om.Ze wacht gewoon totdat ze aan de beurt is.

Overdag heb ik wel veel tijd voor ons kleine meisje,want allebei haar grote broers zijn dan naar school.Het enige wat ze wel moeilijk vind is als ze uit haar ritme wordt gehaald door het een of ander.

Verder draait alles hier lekker.Het enige waar ik me op verkeken heb zijn de bergen WASGOED.Volgens mij houdt dat nooit op.

Groetjes Jes

Terug
Bovenaan