3de x zwanger, toch onzeker... Wanneer is er nu iets gaande?

Hey Dames,

Een beetje een rare discussie misschien.
Ik verwacht een 3de kindje (18 april) maar tot nu toe 3x een zo verschillende zwangerschap gehad, waardoor ik nooit iets kan vergelijken.

Mara kwam 17dagen eerder, ik voelde me een dag eerder wat 'vreemd' toch naar bed gegaan en mijn (toenmalige) vriend is gewoon gaan werken, De dag zelf mijn moeder gebeld, dat ik dus niet lekker in mijn vel zat.. geen eens echte weeen, kon gewoon mijn draai niet vinden.
Mijn moeder en ik zijn rond 14.00u richting ziekenhuis gegaan puur voor controlle, aangezien de ctc rustig was, heeft de verpleging ons wat te drinken gegeven, en is zelf ook een 'koffiepauze' gaan houden.
Tegen 15.00 kwamen ze voor het eerst 'controleren; bleek ik, zonder dus 'echte' W-en gehad te hebben volledige onsluiting te hebben.
Toch voor het persen op mijn vriend gewacht, welke er om half 4 was, en 4 persweeen later 15.50 was Mara er al. en om 19.00 zat ik weer thuis op de bank.

Super snel dus, geen echte W-en vooraf, geen voorweeen, geen slijmprop en geen gebroken vliezen..

Nummer 2 ging (nog) sneller!!

Werd wakker met rugpijn, snachts.. ben ik bad gaan liggen.
Mijn (toenmalige) vriend werd om 5u wakker, zeurend.. Waarom staan de lampen aan (ochtendhumeur!) haha.. Waarna ik hem liet weten dat hij vast niet hoefde te gaan werken die dag.
We hebben kort besproken, wie we zouden gaan bellen (rond 7u zouden we dit doen!) Zijn moeder om de oudste op te halen, mijn moeder zodat ze mee kon en dan tegen de middag richting het ziekenhuis, althans dat was het plan.
Hij ging intussen rond 5.10 onder thee voor mij maken, ik moest naar de WC, ik zat en Joos zijn hoofd schoot letterlijk tussen mijn benen. Waarna ik heel hard HELP ben gaan schreeuwen...
En krujipend weer naar de badkamer ging (beenweeen.. kon echt niet lopen) Voordat zijn vader boven was, was hij eral! Ben dus letterlijk alleen bevallen, waarna we dus maar in een snelle actie 112 gebeld hebben.

Dus letterlijk 2x een enorm makkelijke snelle bevalling!
Mijn ex zei van de week nog tegen mijn huidige relatie, hou der in de gaten.. als ze gaat grappen ik denk dat ik moet bevallen.. Dan is hij/zei er ook binnen een half uur.

Toen zeiden ze bij de VK al, bij de volgende zet maar een tentje bij het ZH, Jij doet het zooo snel.
Ook zeggen ze nu, niet bellen bij W-en om de paar min, maar bel maar bij rugpijn, of als je 'gespannen' bent

Echter deze bevalling, dus wel al weken krampjes en rugpijn, en wil dus ook niet als een zeikerd meteen bellen als ik niet zeker ben dat het zo is.
Pfff... En ik ben absoluut niet bang voor de bevalling, ook heel nuchter, desnoods doe ik het (weer) alleen...
Maar anderzijds ook heel onzeker..
Frustrerend...
Nu al een paar uur weer zeurende rugpijn (lage rugpijn) en een kruik in de rug.
Twijfel dus... Zou dit het begin zijn? Word ik vanacht weer wakker, en heb ik een uur later een zoontje? Of houd dit nog wel een week of 2 aan? (als zijnde- voorweeen?) Weet dat jullie hier ook geen antwoord op hebben, maar wilde het even van me afschrijven!!

Morgen ben ik jarig, zou wel een mooi geschenk zijn!!
Kleine ming (afk.) op mijn verjaardag ?!
Zijn jullie (Welke al een kind/eren hebben ook onzeker?)

-xxx-

Hoe bizar!! Ik ben ook morgen jarig (9 april) en verwacht ook 18 april mijn meisje!!!
Ik ben soms ook onzeker..dit is mijn eerste..eerst was de kleine heel druk maar nu vind ik haar erg rustig! Ook ctg gehad maar alles was goed!
Ook heb ik al 4 dagen echt last van rug weeën! Maar het zet niet door!!
Zou leuk zijn als we alle 2 op onze verjaardag bevallen!! Hihi
Succes nog met de laatste lootjes!
Xx

Wow, wat een verhaal!
Apart hoor, dat je niet echt last hebt gehad van iets bij de eerste, en de tweede er bijna op het toilet uitkwam.. Hoe bizar.. Ik denk dat als je ongerust bent je gewoon bellen moet, daar zijn ze voor, en als er niets is gaan ze gewoon weer weg toch?:)
In ieder geval heel veel succes met de laatste lootjes..

Liefs

Bij mij ook al 2 keer anders, maar niet zo snel als bij jou. Gewoon rustig blijven is denk ik de key. Verder als de bevalling werkelijk is begonnen dan weet je het, dat gevoel moet jij toch ook al eens gehad hebben of niet? Het wat "vreemde" gevoel, ik herkende het de 2e keer weer meteen. Daarom ben ik er nu met voorweeën en harde buiken nog zo nuchter onder, ik heb 'het' gevoel nog niet gehad.

jeetje das snel zeg!!!

ook ik voelde me erg onzeker hoor, ondanks dat t mn 3e kindje was.
wanneer moest ik nou bellen??
een uur lang weeen om de 4/5 minuten... stond er op het blaadje.
nou, ik heb anderhalf uur gewacht en ben toen gaan bellen. bleek ik dus nog eigenlijk niks te hebben!!!!
tja, dan zakt het lood in je schoenen. wanneer moet ik dan weer bellen zonder de zeikerd uit te hangen???
nou, tis maar goed dat ze anderhalf uur later nog even kwam kijken want toen had ik opeens 7/8cm
ik zelf had niet gebeld en als zij dus niet uit zichzelf was gekomen, had ik waarschijnlijk gewacht tot ik volledige ontsluiting had, zo snel ging het opeens.

maar jeetje, bij jou is het wel heel snel gegaan zeg tot 2 keer toe!
lijkt me dat ff schrikken, als in 1 keer dat hoofdje eruit komt!

tja, ik zou in jouw geval echt geen risico nemen en bij het eerste beste pijntje gelijk gaan bellen!
btr 10 keer te veel dan dat je straks weer een ambulance moet bellen toch?

heel veel succes straks!

liefs, do

Terug
Bovenaan