3de zwangerschap geen hypertensie

Hallo,

Ik ben 6+4 wkn zwanger. Mn vorige 2 zwangerschappen ontwikkelde ik na 1 week al hypertensie en kreeg ik medicatie voorgeschreven. 1ste zwangerschap aan einde help. 2de niet zo heftig goed volbracht met medicatie. Bij deze zwangerschap stijgt het niet. Nu is t ook nog wel pril. Ik vroeg me af of er moeders zijn die hun 1ste of 2de hypertensie hadden en bij een volgende zwangerschap niet?

Groetjes Natascha

Ja, dat kan zeker! Je lichaam 'went' aan zwanger zijn en kan bij elke volgende zwangerschap (van dezelfde partner) minder heftig reageren. Vaak is het fysiek zwaarder, maar dingen als hypertensie zie je het meest bij vrouwen die hun 1e kindje krijgen en is bij een volgende zwangerschap vaak niet aanwezig of minder heftig. Ik hoop voor je dat het zo blijft en dese zwangerschap wellicht helemaal geen medicatie nodig hebt! 

Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap aan het einde ook last van hypertensie en bij mijn tweede zwangerschap heb ik het niet gehad. Het kan dus inderdaad zeker wel. Mijn verloskundige legde het exact hetzelfde als Tesssa uit. 

Terug
Bovenaan