3e en 4e echo waren fantastisch! (naamsverandering voor Muurbloem)

A

Anoniem

Guest
Hi alle mede zwangeren!

Sorry dat ik nu pas weer op het forum zit, maar ik ben echt een doos dat ik niet eerder in de gaten had dat ik niet kon inloggen onder mijn oude naam! Heb pas anderhalve week daarna navraag gedaan bij de redactie, en nu snap ik dat ze over zijn gestapt op een ander systeem, waardoor ik dus (en ik denk jullie ook) opnieuw moesten inloggen en het vinkje forum op ja moeten zetten. Want ik heb alles gelezen de afgelopen tijd, maar kon nergens op reageren. En ik snapte er al niks van! Haha!
Maar ik ben er weer, en heet dus nog steeds Muurbloem maar met een kleine aanpassing!

Ik wilde jullie graag even updaten over mijn echo's en mijn bezoek aan de gyn!

Ik heb inmiddels 4 echo's gehad en mag over 1,5 week weer. Dan weer eind december. Staat allemaal al gepland! Het is echt fantastisch te zien hoe dat hartje zo mooi klopt de beentjes en armpjes te zien. Gisteren was ik er weer en het kind was gegroeid joh! 8 dagen ervoor was het hele kind incl beentjes nog 3,8 cm. Nu was het, zonder beentjes al 4,5 cm! Echt heel gaaf, en het leuke was dat het kind al helemaal rondstuiterde joh, weet niet of jullie dat al gezien hebben maar vond het zo bijzonder. Echt heel leuk. Wordt er elke keer weer emotioneel van.

Ik ben natuurlijk onder controle van de gyn vanwege mijn verhoogde bloeddruk. Ik had veel klachten waardoor ik dus tussendoor nog een paar keer langs mag komen, en dan wordt er gelijk een echo gemaakt. Ik had gigantische hoofdpijnen, maar dat is nu verbeterd door de dosis te verlagen. Thuis, nu zegmaar, heb ik echt een perfecte bloeddruk. Als ik bij de gyn ben stijgt hij gewoon. Denk ook door de onbewuste of wel bewuste spanning. Was vorige week ook echt onzeker, of alles wel in orde is. Had ineens geen kwaaltjes meer, en wel heel veel steken. Maar ik kon ook heel slecht naar de wc en banden pijn heb ik zeker ook wel last van. Maar dat maakt je wel onzeker. Ik heb inmiddels weer wat kwaaltjes en kind is springlevend te zien op de echo, dus het heeft mij weer gerustgesteld. Hebben jullie het ook wel eens dat je je onzeker voelt en bang bent dat het ineens fout gaat. Je leest en hoort het toch altijd om je heen.
Ik ben vandaag over de magische grens van 12 weken heen, dus ben helemaal blij.
De gyn zei het ook al dus dat is wel heel fijn!

Ik heb ook gehoord dat je ongeveer met 20 weken het kindje kan gaan voelen. Maar dat kan ook meer of minder zijn. Bij vrouwen die al eerder zwanger zijn geweest voelen het eerder omdat ze het herkennen. Het is mijn eerste, en de gyn gaf ook nog aan dat het bij pas 2 weken later zou zijn omdat de placenta aan de voorkant ligt (kan geen kwaad) maar dan schopt het kind dus wel maar dan naar de andere kant (zoals darmen) en aangezien ik het gevoel niet herken voel ik wel wat in mijn darmen maar weet nog niet dat het het kindje is. Leuk om te weten!

Verder is mijn bloedgroep bepaald en blijk ik negatief te zijn. Nu gaan ze in 27 weken de bloedgroep van het kindje bepalen (hoe ze dat doen weet ik even niet meer) en mocht het kindje positief zijn moet antistoffen krijgen. Iemand ervaring hiermee?

De gyn zei ook nog dat ze nog geen geluid echo maken omdat ze niet weten of dit gevolgen kan hebben voor het ongeboren kind. Dit is blijkbaar nog niet zeker en willen geen risico nemen. De verloskundige zei (tijdens ons eenmalige bezoek begin deze maand) dat ze dat de volgende keer al zouden doen! Weet niet of iemand dat al eens heeft gehad, maar het wordt in het ziekenhuis dus afgeraden bij deze termijn van zwanger zijn.

Vanavond zijn de eerste vrienden aan de beurt aan wie het gaan vertellen, en volgende week de rest van de vrienden en kennissen. Zo leuk!

Zo ik ben weer helemaal bijgepraat en ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed mag gaan! Geniet ervan allemaal!!

Liefs,
Muurbloem

Hey, ik ben ook rhesus-c-negatief.
De meeste mensen zijn positief (geloof ong. 85%). Je kan antistoffen gaan aanmaken tegen het bloed van je kindje als die wel positief is. Dan kan je kindje bloedarmoede krijgen. In wk 27 gaan ze kijken of je deze antistoffen aanmaakt. In jouw bloed zit DNA van je kindje en aan de hand daarvan kunnen ze dus de bloedgroep van je kindje bepalen.

Vanaf medio 2011 prikken ze daar pas op, voor die tijd keken ze alleen naar de rhesus-d.
Ik heb al 3 kids gekregen zonder dat we dit wisten, en dus ook zonder problemen. Ga er maar vanuit dat dat nu weer het geval is.

Groetjes!

Ik ben ook rhesus negatief........ zijn er toch altijd meer dan je verwacht hoor.... hihi

Fijn dat alles met de echo's goed is!

En hoe waren de reacties???

Goed om te horen dat ik niet alleen rhesus negatief ben haha (mijn ouders zijn beide positief) en ik dacht nog dat je dan alleen een kind zou kunnen krijgen die ook positief is, maar dat blijkt dus niet zo te zijn!

Bedankt voor je uitleg brc! Dat kunnen ze dus gewoon via het DNA uit mijn bloed halen, bijzonder dat dat kan he!

Oh het was zo leuk om te vertellen! Mijn vriendinnetje werd helemaal emotioneel, ze had het totaal niet verwacht dus dat was heel leuk! Hele avond over zitten kletsen (ze hebben al een kleine) dus heerlijk om er met haar ook over te kunnen praten. Was echt een heerlijk ontspannen avondje!!

Terug
Bovenaan