3e keizersnede

hoi

Ben nu 9 week zwanger van ons 3e wonder en ik ga er vanuit dat het straks weer een keizersnede word. Heb bij de oudste 2 een spoed ks gehad wegens accute Hellp syndroom. Deze 3e zwangerschap was dus ook niet gepland maar inmiddels is de shock omgeslagen naar blijschap (wel met een bezorgt randje helaas).

Zijn er hier meer die 3x een ks hebben gehad? Vond de 2e al een stuk makkelijker dan de 1e, ik herstelde toen sneller naar mijn idee binnen 20 uur liep ik weer (niet snel en niet lachend maar ik kwam vooruit haha)

groetjes Chislaine

Hoi Chislaine,
Allereerst van Harte gefeliciteerd met deze niet geplande, maar toch wel blijde verwachting. Hopen dat dat bezorgde randje er ook nog vanaf gaat.

Nou, aan het aantal reacties te zien ben jij een uitzondering met een eventuele 3e keizersnede. Ook ik heb slechts ervaring met 1 keizersnede. Ik ben nu zwanger van de 2e en uitgerekent op 9 december.
Nu lees ik veel over dames die een (geplande) keizersnede zullen krijgen, en daar in eerste instantie erg verdrietig om zijn. Nu is onze zoon geboren d.m.v. een spoedkeizersnede, aangezien mijn ontsluiting niet vlot genoeg vorderde, en de baby zijn hartslag bij iedere wee daalde.
Maar die keizersnede is mij verder prima bevallen. (blijft een leuke woordspeling). Ik was snel hersteld. Maar vooral op het moment dat ik weeen had en dacht het op eigen kracht te moeten doen, de pijn en de wanhoop ondraagelijk begon te worden, ik het als  hemels ervaarde dat ik plotseling 15 min. later met een prachtig kindje  in mijn armen lag. Zoals ik al zei, het was een spoedoperatie, het ging ook ineens allemaal erg snel, maar nogmaals  ik heb het ervaren als een geweldige, pijnloze  en snelle manier van bevallen. Ik zou bijna zeggen; een luxe manier van bevallen. Het zou van mij een Koningsnede mogen heten.

Maar nu.... nu ben ik dus zwanger van mijn 2e en het ziet er voorlopig nog uit dat deze kleine wereldburger volgends  de natuurlijke weg  geboren zal gaan worden. Nou, geloof me, ik maak me er enorm zenuwachtig over. Ik denk ook dat dat  te maken heeft met het feit dat ik  vorige keer al wel begonnen was, maar het niet heb kunnen afmaken. Dus, wel de  pijn van de weeen ervaren, maar niet het momentje  waarop (zoals iedereen altijd zegt) "je alles vergeten bent, wanneer het kindje op  je buik ligt"  . Ik heb dus alleen het negatieve ervan meegekregen. En maak me enorm nerveus, bang voor de  pijn en  bang dat ik in paniek zal raken,  wanneer ik het niet meer trek.  
Nu woon ik in Noorwegen, dus ik beval zowiezo in het ziekenhuis, wat voor mij al een hele geruststelling is, maar toch.... Hoe dichterbij het komt, hoe nerveuzer ik word. En ik jaloers ben op die dames die nu al een geplande keizersnede te wachten staan....

Nou, een heel verhaal van mij kant, iets waar ik al weken mee loopt, en alleen maar erger word,  en ook helemaal geen antwoord is op jouw vraag, maar ik had ineens de behoefte mijn gevoel even met je te delen.  

Nou, bedankt voor het aanhoren/lezen van mijn verhaal  .
Jij  een hele fijne zwangerschap gewenst. En waarom  denk je eigenlijk dat dit weer een keizersnede zal worden?  Is die kans zo groot dat  het weer een HELLP syndrom word?    

Groetjes, Annette

hoi

De gyn schat de kans op herhaling heel hoog in en de vorige keer had hij het ook goed dus ik geloof hem, daarbij is er een stemmetje van binnen die zich ernstig zorgen maakt.

Na 2x een ks mag je niet meer vaginaal bevallen aangezien het litteken dan kan scheuren, dus helaas voor mij geen wonderlijke verhalen over het moment dat je kind op de buik ligt :(.

wens jou vast heel veel succes en hoop dat je dit keer een prettigere ervaring zult hebben met het bevallen

Hoi Cristiane,

Ik ben nu 6 weken geleden bevallen van onze derde dochter en met een derde keizersnede. Het herstel is me nu redelijk meegevallen. De dag na de bevalling liep ik weer (met moeite), twee dagen later stond ik weer zelf onder de douche (heerlijk!!!!) en de derde dag heb ik mijn dochtertje zelf in bad gedaan. De vierde dag zijn we weer naar huis gegaan. Gelukkig had ik nog tot 10 dagen na de bevalling kraamzorg en is mijn man 2,5 week thuis geweest. Daarna was het weer op en neer naar school voor de oudste.
Het herstel ging dus best snel, wel heb ik meer napijn gehad dan bij de eerste twee omdat er veel verklevingen zaten. Maar afgelopen weekend heb ik weer 20 km gefietst en dat ging best goed.
Ik kan je wel verder tips geven als je het wilt, dan hoor ik het wel.
Groetjes Paulien

hallo Chislaine,

Ik heb 3 zoontjes en alledrie zijn ze geboren via een keizersnee. De eerste omdat de ontsluiting niet vorderde en zijn hartslag daalde met elke wee. De tweede keer was volledig onder narcose omdat men bang was dat het litteken was gescheurd, wat niet het geval was, maar het zat wel op het randje. De derde keer was dus gepland. En wat een heerlijke bevalling was dat. Ik heb de hele dag genoten, echt waar. Niet 24 uur lang pijnlijke weeen, dus ik was ook daarna niet zo moe. Alleen dat je moet wachten tot je bij je kindje en je man kan zijn is niet zo leuk, maar dat weet je zelf ook wel. Het herstel ging eigenlijk best snel, alleen het litteken bleef lang trekken. Mijn man zou 3 weken thuis zijn, maar dat kon hij zelfs verlengen tot 4 weken. Zijn werkgever was erg soepel en mijn man heeft zelfs nog een paar dagen zorgverlof gehad. Na deze periode was het herftsvakantie, dus hoefde ik mijn oudste zoontje   niet naar school te brengen. En daarna was het 5 weken na de ks en kon ik wel weer autorijden en alles zelf doen. Mijn moeder en zus hebben me ook nog een paar weken 1 dag per week geholpen met het huishouden. Eigenlijk heb ik veel mazzel gehad met zoveel hulp. Maar met nog 2 kinderen is dat ook wel een beetje nodig.

Dus al met al is mijn 3e ks goed bevallen.

Groetjes en veel succes

Terug
Bovenaan