3e kindje erbij of niet?

Hallo allemaal.

Ik ben 25 en moeder van twee zoontjes een van drie en een van anderhalf jaar.
het kriebelt bij ons al weer voor een derde maar ja ik twijfel heel veel ondankt we toch al bezig zijn met zwanger worden.
ik twijfel van kan ik het wel aan wordt het niet te druk en dan andere andere kant denk ik weer van maar ja de oudste gaat zo weer heledagen na school de andere als hij twee en half is ook vier dag delen kan er best nog een bij??? ik wordt af en toe gek van twijfel.
Ook finacieel is het wel te doen of niet en kwa opvang voor de kids ik heb namelijk helemaal geen fam die gratis of tegen kleine vergoeding op kan passen.

nu heb ik in mijn hoofd gepland dat als we voor een derde zouden kiezen dat mijn man fulltime blijft werken ik dan overdags de kids verzorgen en dan dat ik in de avond een paar uur ga werken zeg maar van 5 tot 10   in de b.v.b schoonmaak.
of zo maar ik zou graag meningen van andere willen horen of over hoe hun het
aanpakken opvoeding van 3 kids.

ik hoop op een reactie van u

groetjes de twijfelaar hahah

De beslissing moet je uiteindelijk zelf maken, maar s'avonds gaan werken als je overdag al voor 2 kids hebt gezorgd lijkt me echt te zwaar. Dan kun je misschien beter genieten van de 2 kinderen die je al hebt, ipv. nog een kind krijgen en daar uiteindelijk te weining tijd voor hebben.

Succes!

Hallo,

Ben een mama (27jaar) van 3 kids. En eigenlijk was bij ons van 1 naar 2 veel zwaarder dan van 2 naar 3. We hadden al een ritme. Denk dat je je daar geen zorgen moet over maken (zijn natuurlijk altijd uitzonderingen).

Financieel hebben we ondertussen meer lasten (school alle 3),  maar je doet zelf toch iets minder.  

Wou alleen even zeggen dat je je gevoel moet volgen. Ben je er zeker van dat je het zal redden financieel en op werkgebied, alles ok. Maar als je  met serieuze twijfels zit moeten jullie daar  misschien eerst eens over praten.

Ik  werk 4/5 over 5 dagen gespreid en de kids zijn overdag op school.  Ik vertrek pas als iedereen op school is afgezet met't belsignaal en ben op  3 dagen op tijd thuis om ze te gaan afhalen. De andere 2 dagen doet mijn man dat. En eigelijk vind ik dat echt wel leuk. Ik heb dus mijn werkritme aangepast aan mijn kids, zou niet meer anders willen. Werk trouwens  in schoonmaaksector.  

Groetjes Veerle  

Hoi,

Ik ben een jonge mama van 25 met 3 kindjes (4j, 2j5 en 16 maanden) en om van 2 naar drie kindjes te gaan hebben we nooit getwijfeld. Dat leek gewoon het beste voor ons gezin en dat was ook een droom van ons. Alles ging ook makkelijk en vlot en daarom zaten we snel van 0 naar 3 kindjes. Sinds mijn jongste geboren is zit ik al elke dag van 's morgens tot 's avonds met de twijfel in mijn hoofd of we toch nog neit voor een vieder zouden gaan. Dat is sowieso het maximum, je kan niet blijven doorgaan he. We zien wel als de jongste naar school gaat misschien, dan kan ik dubbel zo hard genieten van 'de
laatste'.

Financieel hebben we weinig verschil gemerkt van 2 naar drie. Het is natuurlijk veel drukker maar daar kies je dan voor. Ik kocht vroeger meer merkkleding dan nu maar ik stel me dan maar tevreden met een kleertjesjacht op ebay, wat ook heel leuk is.

We gaan wat vaker in de aldi shoppen maar waarom meer uitgeven als het met minder kan!

Ik vind het alleszins zalig met mijn 3 drukke kindjes en zou het zo weer opnieuw doen.

Ik werk nu wel 38u/week en dat wil ik in de toekomst afbouwen naar 30u (4d) want ik heb soms het gevoel dat het leven aan me voorbijgaat alsof het niets is.

Alleszins veel succes met je persoonlijke keuze. Je moet maar de bednking maken of het je gezinsleven rijker zal maken of niet niet.

Groetjes,

Matijo

Hallo,

Wioj hebben geen drie kinderen, maar toch wilde ik even reageren.

Zelf hebben we twee kinderen van 2 ( 6aug) en 6 maanden ( 1april). Wij gaan nu weer voor een derde. Ik weet het best snel, Maar het kriebelt gewoon weer.
Zelf zou ik best een gezin van vier kinderen willen, maar dat heeft mijn man tot nu toe uitgesloten.

Ik ben zelf fulltime thuis. Mijn man werkt vijf dagen.
We sparen voor de kinderen de gehele bijslag.
We doen niet veel meer en dan bedoel ik na de stad enzo. We gaan nu wel na het bos enzo.

Ik heb getwijfeld aan de financiele kant, maar ach daar komen we ook wel uit.
Nu moet mijn man eerst nog 7 maanden de opleiding in wanneer weten we nog niet hij werkt voor defensie en dat is hopeloos met plannen!
Dus bij mij komt het wel op mijn schouders terecht als gaat om zwanger zijn en twee kids ( en nog 2 oppaskindjes 1 of twee x in de week) en daarna de verzorging van een pasgeboren baby, kan zo zijn dat weer vlot gaat, maar dat weet je nooit.

Na die opleiding ben ik wel weer van plan om aan de slag te gaan. Of bij een winkel donderdag avond en zaterdag ( of een bouwmarkt nog een avondje erbij) Of ik ga weer schoonmaken of als alpha hulp of gewoon zo. Maar ik wil wel mijn tijd aanpassen op wanneer ik iets voor de kinderen moet betekenen.

Nou ja ik heb niet veel antwoorden op jouw verhaal ,maar wou het gewoon even kwijt.

Spannend allemaal!

gr

Diana

Terug
Bovenaan