3e kindje op komst

We zijn zwanger van ons 3e kindje, ik heb al 2 meiden, de oudste is 8 jaar en de jonste is bijna 2. Zelf moet ik er wel nog aan wennen, klinkt stom. We wilden wel nog een kindje krijgen maar dit kwam een beetje onverwachts. Ik ben echt wel dankbaar en blij maar toch voel ik me raar. Ik ben ook sinds een paar maanden begonnen op een nieuwe afdeling wel binnen hetzelfde bedrijf en kijk er wel een beetje tegenop om het te vertellen aan collega's. Is het normaal dat ik me zo voel?
 
Ja tuurlijk, soms komen dingen die je heel graag wil toch nog heel onverwachts. Dat maakt het niet minder mooi of fijn!
Ik weet niet wat voor werk je doet maar wacht anders met vertellen tot 12 wkn heb je ook meer zekerheid en je bent er meer/helemaal aangewend.
Kop op het zijn ook je hormonen komt allemaal goed.

liefs Louise
 
Ik ben ook zwanger van nummer 3. En ook niet geheel gepland. Inmiddels ben ik alweer 19 weken, de tijd vliegt voorbij! Het voelde voor mij ook anders hoor, dan bij de eerste twee, waar ik zo naar uitgekeken had. Maar nu ben ik wel weer helemaal gewend. Het vertellen was ook erg vreemd, want een paar weken daarvoor had ik nog met een collega gesproken over het feit dat het bij ons waarschijnlijk bij twee kinderen zou blijven.
 
Hoi,

Ik denk dat dat heel normaal is dat je eraan moet wennen, ik ben zelf ook niet geheel volgens plan zwanger van ons 4e hummeltje, ook ik moest/moet er ondanks de enorme blijdschap aan wennen, ik ben sinds 3wk voor mezelf begonnen(lag al tijden in de planning) omdat de nu jongste in sept met voorschool begint, gelukkig is het maar voor 2dgn en is mijn man die dagen thuis!
Maar als je er blij mee bent is het goed, zorgen hoort er zowiezo bij en je collega´s hebben/krijgen toch ook kinderen, zou jij daar iemand op aankijken???
Geniet ervan,, o enne gefeliciteerd,,hahah

Gr MJ
 
hallo,

ik ben nu net zwanger, kleine 6 weken
en mijn hormonen slaan ook op tilt.
ik ben wel blij,
maar het spontane en hele blije gevoel heb ik ook nog niet.
misschien omdat het nu nog erg kwetsbaar is,
en alles nog mis kan gaan..

dus hoe jij je nu voelt bij je 3de kindje,
heb ik nu..en net zwanger..

ik denk dat het vanzelf wel gaat komen,
en we heerlijk gaan genieten van onze zwangerschap.

want het is en blijft altijd wonderlijk..
 
Hoi Hoi

Ook ik ben inmiddels 16 week zwanger van onze derde. Heb nu 2 meiden van ruim 4 en net 2. En hoe blij we ook zijn met deze spruit op komst, zo onzeker ben ik ook. Heel anders dan bij de andere 2. Gaat alles wel goed, is het wel een juiste beslissing geweest enz enz enz. Wel moet ik zeggen nu ik weer wat lekkerder in me vel zit, ik er ook wel weer minder over nadenk...

Ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit rara gevoel....
 
Hoi hoi

wij zijn nu 18 weken zwanger van onze derde en zijn er zelf helemaal vol en dolgelukkig over. We hebben twee jongens één van 4,5 en één van 1,5 dus lekker druk en gezellig bij huis.
Maar waar wij vooral tegen oplopen is dat het tegenwoordig niet meer normaal is dat je meer dan twee kinderen neemt, de reactie's die je krijgt van andere mensen vind ik het allerergst.

En blijkbaar is het normaal dat iedereen zich onzekerder voelt :hoe meer kinderen hoe meer spanningen, hoe alles loopt en of alles gezond is. Gelukkig hebben daar meer vrouwen last van.
 
Terug
Bovenaan