<p>Hallo</p><p>Ik lees al een aantal berichtjes over een twijfel over een derde kindje. </p><p>Maar vind mijn situatie toch iets anders. </p><p>Sinds kort begint de twijfel bij mij te spelen dat is misschien wel wil proberen of we een derde kindje kunnen krijgen. </p><p>We hebben 2 kindjes alleen is het leeftijdsverschil erg groot. We hebben 1 van 10 en 1 van bijna 3.</p><p>Ik merk dat de oudste het wel leuk vind om met de jongste te spelen, maar ze vind het soms ook wel een last. Omdat de jongste zo gewent is om met de oudste te spelen. Word ze helemaal verdrietig als de oudste met vriendinnetjes gaat spelen, soms speel de jongste wel met ze mee, maar snap ook dat ze dat niet altijd willen. </p><p>En daarom is mijn twijfel eigenlijk begonnen. Dat de oudste later wat meer haar eigen weg kan gaan en de jongste dan niet helemaal alleen achter blijft, </p><p>Maar ja dan komen de andere twijfels, kunnen we het financieel? We hebben een slaapkamer te kort... Al heb ik misschien een leuke oplossing daarvoor gevonden, </p><p>We hebben best een groot trapgat, en heb wel eens foto voorbij zien komen dat ze daar boven een bed hebben gemaakt, wat hier ook zou kunnen, en dan de kamer voor de jongste en de oudste dat je jongste er slaapt, maar dat er ook een bureau komt te staan voor de oudste. En dan de kleinste kamer een babykamer blijft zeg maar.</p><p>Ja en we zijn dan weer een stukje vrijheid kwijt. Want nu kunnen we nog wel eens even als de jongste nu nog even slaapt smiddags even zelf snel ergens heen en dat de oudste oppast. En dat kan dan een tijd niet meer.</p><p>Ik heb het er verder nog niet met mijn partner over gehad. Omdat ik de twijfel nog niet zo heel lang heb en ik wou kijken of het blijft.</p><p>Is er iemand die ook 2 kindjes had met een groter leeftijdsverschil en een 3e kindje willen of hebben? Dat de jongsten wat dichter op elkaar zitten? </p><p>Groetjes ?</p>