3e kindje

Hallo!

Kan de oude topic niet meer vinden, dus maar even opnieuw.

En hoe gaat het met jullie?
Al lekkere buikjes aan het krijgen?
En voelen jullie de kleine al?, ik nog niet.
Ik draag inmiddels positiebroeken, normale broeken zitten al echt een tijdje niet lekker meer.
Moeten jullie nog bepaalde aankopen doen of is alles nog wel in huis?
Wij gaan er nog een ledikantje bijkopen, want we zien het echt nog niet zitten dat onze jongste zoon in nov. al in een gewoon bed moet gaan slapen. Hij slaapt nu al heel slecht, wil 's avonds vaak niet slapen en is ook 's nachts geregeld van de partij, dus dan blijft hij  nooit in zijn bed liggen.
Verder zit ik nog erg te dubben of er een duowagen moet komen en zoja, welke dan...jongste is dan 22 maanden en zie hem echt nog niet naar het dorp lopen of op het plankje blijven staan. En in de winkels zal hij zeker op onderzoek uitgaan als ik hem los (meerijdtplankje) meeneem. Hij er namelijk erg ondernemend.
Verder zijn we nog steeds aan het neuzen naar een andere auto, we denken aan een touran.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Groetjes mamalie  

Hoi Mamalie,

Met mij gaat het wel goed. Nog steeds wel moe maar voor de rest niks te klagen. Ik voel de kleine al voor mijn 14e week, ben nu 16.3 en voel het steeds vaker. Ik draag nog geen positiekleding omdat ze nog wijd zitten dus hou ik meestal een knoop open of draag leggings. Mijn buikje begint wel zichtbaarder te worden dus ook wel leuk. Gaat nu een stuk sneller dan bij de 1e 2, toen zag je het pas na 20 weken.

Wij hebben opzich nog heel veel in huis. Hebben al een meid en een jongen dus wachten tot na de 20 weken echo met aankopen omdat wij dan hopelijk  het geslacht weten. Heb wel een  blauwe badje en toebehoren en een  blauwe kinderwagen dus mocht het  een  meid worden wat ik niet denk, kan ik er dan nog wel  gebruik van maken of niet???  Mijn zoontje is 27 maanden als de kleine wordt geboren dus gaan wij wel een peuterbedje voor hem kopen als ie 2 is kan die in ieder geval wennen aan zijn nieuwe bedje totdat de kleine er is. Wij zaten ook te denken aan een duowagen maar vinden het zonde om zo'n dure aankoop te doen. Zolang wordt het toch niet gebruikt. Wij doen het in het begin met een draagzak en onze zoontje in de kinderwagen en willen daarna dan een meerijplank aanschaffen. Gelukkig loopt mijn zoontje graag dus tegen die tijd moet het goed komen.

Onze probleem is of het eigenlijk mogelijk is om een driepuntsgordel in het midden van onze auto te laten plaatsen. Er zit nu maar een 2-punts. Het is trouwens een mitsubishi carisma dus ben benieuwd of het wel mogelijk is.  Een nieuwe auto zit er voorlopig niet in voor ons helaas en eerlijk gezegd zijn wij zo gehecht aan de wagen. De auto wordt binnenkort gekeurd dus gaan we dan informeren naar de mogelijkheden. Maar weten jullie misschien  of het überhaupt mogelijk is?

Liefs Jacy

Hoi,

Ik ben nu 12 weken in verwachting van de 3e.
We hebben al twee dochters, een van bijna 5 en een van 29 maand.
Ze slaapt sinds kort in een peuterbedje en tegen de tijd dat de kleine er is kan ze goed op het plankje achter de wandelwagen staan.
We hebben eigenlijk ook alles nog.
Het is wel heel erg afwachten of het een jongen of een meisje wordt want
we hebben wel heel veel meisjeskleding en knalrose wikkeldoeken enz.
Maar het zijn allemaal maar kleine aankopen en dat is ook wel weer leuk :D
Eerst moeten we nog een kamer aftimmeren op zolder, daar komt dan de
oudste te liggen, dat gaat uiteraard wel wat kosten.
En een auto zitten wij ook nog over te denken, het liefst zou ik
een Renault megane scenic willen maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Die zijn wel mooi ruim :D en op zich redelijk betaalbaar.

Zelf ben ik alleen nog moe en merk ik dat mijn spijkerbroek wat
strakker gaat zitten, maar ik denk dat ik over een paar weken ook al nergens
meer in pas. Ik kon me niet inhouden en heb ook weer wat leuke zwangerschapskleding bijgekocht, tsja dat kan ik dan weer niet laten.

Ha,

Het onderwerp staat bij "zwanger worden".

Wij wisten dat we een derde kindje wilde toen mijn man een lease-auto ging bestellen. Hebben ook een Touran uitgezocht. Ideaal omdat je er met 7 mensen in kan. Met z'n vijven heb je nog redelijk wat laadruimte, maar we waren meer gewend. Ik weet niet of een duowagen dan erin past.

Mijn oudste is tegen de geboorte net 3 en mijn jongste (middelste) is dan 20 maanden. Die kan tegen die tijd wel lopen. Ik denk namelijk dat het nu geen maand meer duurt. We hebben destijds ook gewoon de bugaboo gehouden en zelf meerijdplankje gemaakt. De oudste kon daarop ook op haar billen achteruit rijden. Loopt minder in de weg dan die je kunt kopen en stuk goedkoper. De oudste is zo gewend om te lopen en af en toe op de schouders. Wij houden dus deze wandelwagen. We wonen ook in het centrum, park is 2 straten verder, dus genoeg op loopafstand. Verder hebben we een aanhangkarretje voor de fiets, met een babyschaal.
We hebben nu 2 ledikanten in gebruik. De oudste krijgt binnenkort haar peuterbed, als we eindelijk tijd en energie hebben om te schilderen! Nr 3 krijgt straks weer eerst een wiegje.
Spullen hebben we verder zat, maar als het een jongetje is dan moeten er vooral kleertjes komen.

Met 9 weken had ik mijn echo. Dag erna gelijk op mijn werk verteld, want het werd zichtbaar en ik hield mijn buik steeds in. De meesten hadden het niet gezien, maar nu - 3 weken verder - is er geen ontkomen meer aan!

Veel plezier,

Groet,
Tamar

Nee, bedoelde niet de topic bij zwanger worden, we hadden hier in het begin ook een topic over een 3e kindje, maar als er te lang niet meer op gereageerd wordt, dan is ie weg volgens mij.

En Jacy, weet je inmiddels al of er een 3-puntsgordel geplaatst kan worden?
Zelf zou ik niet weten of dat kan.

Nou,nog ff en dan zijn we al weer op de helft.
Laten jullie allemaal een 20-wekenecho maken?
Wij wel, eind juni.
Ik zit toch te denken om een 2ehands Phil en Teds aan te schaffen, is volgens mij wel goede handel in, dus ook daarna vast weer snel te verkopen.

Nou fijn weekend!
Groetjes!!

Hoi allemaal,

Voor mij was het ook al een tijdje geleden dat ik op het forum zat.
Maar leuk om te zien hoe het met jullie is.

Mijn buik groeit goed. Ik kan geen gewone broeken meer aan. Mensen denken dat ik al aardig om mijn eind loop zo flink is ie al. Dat had ik trouwens ook bij die andere twee.

Wij hebben eigenlijk alles nog. De wagen wordt niet meer gebruikt onze nu jongste is net twee maar zij loopt  al een hele tijd en is niet zo'n wegloper.
Wel heb ik voor in de stad altijd de buggy in de auto.

In principe moeten wij strak al het een jongen zou zijn ook kleding en een aantal roze dingen vervangen maar dat zullen we pas in november weten.

Ik moet alleen nog vragen hoe het zit met een driepuntsgordel in het midden van de auto. Weet iemand dit al?

Weten jullie al wat het is? Wij hebben dinsdag de 20- weken echo maar wllen het dus niet weten.

Succes allemaal!

Groetjes Esther

Terug
Bovenaan