3e miskraam, blijven wij kinderloos?

Hallo. Ik ben 32 jaar, 8 weken zwanger en wij hebben gisteren een echo gehad. Hierop was echter weinig goeds te zien. Het gaat dus weer mis, de derde keer! Vorig jaar augustus een miskraam (spontaan) gehad na 7 weken en in november weer (spontaan) na 6,5 week. Hoe moeten we dit nu weer een plaatsje geven? Ik betrap mezelf erop dat ik lang niet zo verdrietig ben, maar o zo moedeloos hiervan wordt. Is het ons niet gegund, blijven we altijd met z'n tweeen? Ik ben zo bang voor de toekomst! Zijn er meiden die mijn verhaal herkennen? Ik heb ontzettend behoefte om hier met mensen over te praten die met mij ervaringen uit willen wisselen. Bestaat er een praatgroep?

hallo,
wat jammer dat jullie nu weer een miskraam staat te wachten en ik kan jou reaktie volkomen begrijpen. wij hebben het 2 keer meegemaakt en hadden dezelfde angst als jullie bij ons is alles toch goed gekomen wij hebben inmiddels een gezonde zoon daar hebben jullie op dit moment niet zoveel aan maar zo je ziet het kan toch ook bij jullie nog wel goed komen wanneer je weer bij de gyn komt kun je eventueel een cromosomen onderzoek laten doen daar heb je bij 3 miskramen het recht toe wij kregen het na 2 miskramen aan geboden er hoeft niets uittekomen maar het kan zijn dat er iets is wat met een medicatie te verhelpen is bij deze wens ik je veel sterkte en wil je er over praten moet je het echt doen groetjes

Beste Narcis,

Ja ik herken je verhaal zeker. Moet zeggen dat ik ook veel behoefte heb om te schrijven met iemand. Ben vandaag naar de gyn geweest voor een echo. Zou 9 weken moeten zijn maar helaas. Echo bleek weer mis te zijn. Had al bijna zoiets verwacht. Voor mij is het de tweede keer. Vorig jaar oktober ging het bij mij ook mis. Met 9 weken een miskraam. Heb al honderd gedachten door mijn hoofd gehad vandaag, hoe kan het, waarom wij, blijven we kinderloos, is het niet weggelegd voor ons, waarom enz enz.

Je herkent het vast wel allemaal. 3e keer is niet mis. Leef met je mee.

Liefs Barbara

Hallo meiden,

Helaas kregen ook wij afgelopen dinsdag bij de echo te horen dat het weer fout was. Ik ben nu 10 weken zwanger. Voor ons was dit de tweede keer. Precies een jaar geleden heb ik ook een miskraam gehad met bijna 13 weken. Het kindje was toen al met 8 a 9 weken overleden. Nu had ik alleen een leeg vruchtzakje, en moet ik afwachten of het spontaan loskomt.
Wat ik nog het ergste vind, is die onzekerheid voor de toekomst. Ik vind het ook allemaal zo oneerlijk! Ik heb er echt alles voor gedaan en gelaten, terwijl anderen er niets voor doen en gewoon een gezond kind krijgen!
Ik ben ook heel bang dat het de volgende keer weer mis gaat. Wij hebben verder nog geen kinderen, dus je gaat je inderdaad afvragen of het ooit nog wel gaat lukken...
Kortom: ik begrijp jullie verhalen helemaal. Het doet nog een soort goed te lezen dat ik niet de enige ben...

Jullie ook veel sterkte toegewenst en ik hoop dat voor ons allemaal een betere toekomst is weggelegd!!

Sam.

Hallo Sam,

Klinkt precies zoals bij mij. Heb zelf ook nog geen kinderen. En ben ook aan het afwachten tot het vanzelf spontaan loskomt. Ben ook zo kwaad, waarom bij ons? Bij zoveel mensen komt het allemaal zo vanzelf.
Ik heb ook al het hele internet afgestruind naar redenen van miskramen. Heb wel een paar goede sites gevonden als je interesse hebt. Maarja niks is zeker. Het kan toeval zijn maar er kunnen ook dingen aan de hand zijn die ze niet kunnen achterhalen. Ik hoop zo dat het ons, en natuurlijk jullie ook, uiteindelijk gaat lukken.
Sam hoe lang moet je wachten totdat je weer naar de gyn mag? Ik twee weken. En zie best wel tegen de miskraam zelf op.
Heel veel sterkte.

Barbara

Hoi Narcis,

Ik heb ook 3 miskramen gehad. Er is iets mis met mijn bloed. Daar zijn ze dmv onderzoek na de 3e achtergekomen. Waarschijnlijk is het Factor V Leiden. Veel mensen hebben dit. Ik zou als ik jou was gewoon is naar je gyn gaan en vragen om onderzoek. Meestal komt er niets uit, maar je ziet het, soms wel. Ik wil best vaker met je schrijven of bellen. Mijn email is dorien_nl@hotmail.com.
Ook anderen zijn welkom om te mailen.
Hartelijke groet, Dorien

Ik heb vijf miskramen in drie jaar tijd gehad. Twee na een week of negen, een leeg vruchtzakje en twee na drie maanden (maar na negen weken al dood). Ik heb nooit het hartje gehoord. Ik ben gecurreteerd in Nepal, waar ik toen woonde. Dat was moeilijk omdat het daar allemaal onvoorstelbaar primitief is. Een horrorshow. Toch had ik wel een heel kundig gynaecologe daar en heb ik er geen complicaties van gehad.
Ik herken heel erg het teleurgesteld zijn in jezelf. Mijn ego heeft een enorme knauw gehad. Tot nu toe lukte mij alles wat ik wilde, als ik er maar helemaal voor ging. Maar nu laat mijn lichaam me volkomen in de steek. Het misleidt me zelfs, voel ik. Wel aldoor heel snel zwanger worden, maar er daarna gewoon niets goeds van maken. Eerst dacht ik dat dat door mijn leeftijd kwam, maar dat schijnt niet zo te zijn. Probleem bij mij is dat ik het niet zo lang meer kan proberen, want dan vind ik dat ik echt te oud ben.Ben inmiddels 43. Mijn vriendinnen zijn allemaal flink jonger dan ik (en mijn man,inmiddels zijn we getrouwd,trouwens ook)en die krijgen nu allemaal kinderen. Dat vind ik hartstikke leuk, maar het geeft me wel een eenzaam gevoel. Een gevoel van mislukking ook. Heel gek, want ik wilde eigenlijk nooit kinderen...
Ik ken echt heel veel verhalen van vrouwen die na negen keer miskraam toch een gezonde baby krijgen. Als je 32 bent heb je nog even de tijd. Het gaat vast lukken. Het was er alleen nu nog niet de juiste tijd voor!

Terug
Bovenaan