3e miskraam

Beste allemaal,

Vanmorgen is voor de derde keer onze grootste nachtmerrie werkelijk geworden.

In de afgelopen drie jaar werd ik telkens in de aug (2020) en september (2019) en afgelopen augustus zwanger.

In 2019 werd na ruim 8 weken een missed abortion vastgesteld en met medicatie moest ik het vervolgens opwekken.

In 2020 werd duidelijk dat het ons ook niet gegund was, bij 7 weken bleek er geen kindje te zijn gegroeid. Waarschijnlijk met 5 weken al misgegaan. Opnieuw medicatie gehad.

Dit jaar hadden we eind augustus (na een jaar eindelijk) weer een mooie positieve test. Erg spannend, zeker nadat bleek dat ik een te trage schildklier had en dit met de internist ook net goed op waarden was. Bij krap 6 weken mochten we al bij de gyn komen en zagen een klein maar mooi kloppend hartje. Vertrouwen groeide en we werden doorgestuurd naar de verloskundige.

En daar hoorde we vanmorgen geen hartje meer, wel zagen we een enorme groei, precies volgens termijn. Ontroostbaar, wat doet dit pijn. Was echt veel misselijk en moe, m’n hele lichaam voelde echt zwanger.

Wie heeft hier ervaring mee? Na drie miskramen een goede zwangerschap? Of tips voor extra onderzoeken, controles, medicatie.

Echt ik weet het even niet meer. Ben inmiddels ook 40. Gelukkig hebben we wel een gezonde zoon van 5. Maar wat zouden we graag een broertje/zusje krijgen..al zakt de moed echt in de schoenen..

Veel liefs

Wat heftig lijkt me dit. Heel veel sterkte. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel iemand die dit ook heeft gehad. Die heeft nu 3 gezonde kinderen. Maar voordat de laatste er was heeft ze 4 miskramen gehad. Maar daarna dus nog wel gewoon een goede zwangerschap! Hoop voor je dat jullie dat ook mogen krijgen. Heel veel sterkte!

Wat ontzettend verdrietig dat je dit alweer moet meemaken. Heel veel sterkte ❤️. Zelf heb ik in 3 jaar tijd 5 miskramen en een bbz gehad. Momenteel ben ik ruim 15 weken zwanger en gaat alles goed. Ik ben 38 overigens. Hou vol en hou moed.

Allereerst veel sterkte toegewenst. Het is vreselijk verdrietig om dit mee te maken. Na onze tweede miskraam hebben we gevraagd om een chromosomenonderzoek (bij ons beide). Dit was niet nodig gaf de gynaecoloog aan omdat de kans op een afwijking erg klein is. We hebben er toch op aangedrongen, en toen werd de oorzaak van de miskramen gevonden: een gebalanceerde translocatie (chromosoomafwijking).

Dank jullie wel❤️ Begin het langzaam te beseffen en ook dat we heel erg blij mogen zijn met onze zoon.

Zo’n onderzoek krijgen we volgende week ook. Wat goed dat je daar op hebt aangedrongen! Kunnen ze er wel wat aan doen dan?

Allereerst heel erg veel sterkte!
Ik heb 3 miskramen gehad en ben nu inmiddels voor de 4e keer zwanger van ons 1e kindje, ik ben nu 23 weken en alles gaat tot nu toe heel goed! Dus je kunt zeker een goede zwangerschap daarna hebben! Blijf hoop houden, ik kan begrijpen hoe je je voelt, maar, elke dag is een stapje dichterbij zeg ik altijd!♡

Terug
Bovenaan