3e miskraam

Voor mijn gevoel ongelooflijk maar waar op 25 maart een derde miskraam gehad. Na twee keer het hartje te hebben zien kloppen ook voor de gynacoloog was het een domper, het zag er namelijk goed uit. Maar het gaat bij ons iedere keer in de achtste week mis en dan schijnt de placente het over te moeten nemen, niet dus. Het erge vind ik dan nog dat het voor 90 procent aan de vrouw ligt. Bij de tweede miskraam hebben we al een chromosomen onderzoek gedaan en daar kwam niets uit. Dat betekent overigens niet dat het daar niet aan kan liggen, maar dan kunnen ze dat niet uitzoeken. Nu gaan we stollingstesten doen en bepaalde vitamine testen. Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft. Voor de mensen die ook meerdere miskramen hebben gekregen en je wilt meer informatie dan kun je op de site van gynacologen kijken de site is www.nvog.nl en dan onder habitale abortus. Veel sterkte allemaal en wie mij informatie kan geven over mijn komende onderzoeken ben ik dankbaar.

groetjes debbie

Hallo Debbie,

Ik wil je even laten weten dat ik ontzettend met je meeleef. Ik heb pas mijn 2e miskraam gehad en vind dat al vreselijk. Ben bang dat het de volgende keer weer misgaat. Anderen zeggen wel joh kop op, volgende keer gaat het vast goed, maar nou lees ik jouw verhaal weer en ben ik weer ontzettend bang! Ik moet 29 april voor nacontrole en dan gaan we ook onderzoeken bespreken! Hoe oud ben je en ben je wel elke keer snel zwanger? Ik hoop voor je dat ze iets ontdekken waar het aan ligt en dat het met medicijnen te verhelpen is en dat je in de toekomst toch een kleine in je armen kunt houden. Echt heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oh ja, nog een vraagje, bij de eerste zwangerschap, hebben ze toen ook het hartje zien kloppen? Mijn 1e zwangerschap is gestopt bij ca. 6 weken, de 2e keer met ca. 8 weken echo gehad, kloppend hartje te zien, met 12 weken wat bloed verloren, echo gehad en het vruchtje was met 8 weken alweer gestopt, waarschijnlijk net na de 1e echo.

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Om je vragen te beantwoorden ik ben 26 maart jl. 27 jaar geworden. En ik ben in 1 jaar tijd 3 keer zwanger geweest meestal rond de 2 a 3 maanden. Twee keer op de natuurlijke weg alles laten gaan, daar gaat wat tijd inzitten. En nu de laatste keer laten cureteren om zo snel mogelijk de onderzoeken te kunnen doen. Je moet namelijk 10 weken ontzwangeren. Bij de eerste miskraam bleek het vruchtje 1,5 cm en is er hartaktiviteit geweest dan heeft de gynacoloog bevestigd alleen kon de verloskundige het niet waarnemen en toen is het dus bij ook bij 8 weken misgegaan. De tweede keer is het bij 6 weken misgegaan en nu de laatste keer weer bij 8 weken. Ik vind het vervelend dit te moeten zeggen maar je moet hoop houden jij valt namelijk nog binnen de statistieken (zoals de gynacologen in Nederland zeggen)dus veel vrouwen hebben wat jij hebt. Ik val er helaas nu buiten dus moeten we naar een oorzaak gaan zoeken die kans is overigens 15%. Ze zeggen meestal de aanhouder wint, dus misschien veel miskramen. Maar men gaat er vanuit dat je wens voor een kindje zo groot is dat je daar alles voor doet, dus ook veel miskramen. Wij doen wel mee aan een onderzoek voor steun na een miskraam want dat is er niet of nauwelijks is onze ervaring. Nou veel sterkte en wees niet bang om te vragen want ze schepen je gauw af. Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel anders nogmaals heel veel sterkte!

he meiden,
ik heb eergister te horen gekregen dat mijn vruchtje ook geen kloppend hartje meer heeft met 8 weken. Ik zou 10 weken moeten zijn. Het is mijn 2e miskraam, de vorige was in december, ook met 8 weken. Ik kan het nog niet geloven, 2x achter elkaar mis. 3x lijkt me ook niet te bevatten debbie. Onvoorstelbaar....
Ik ben erg down en ben bang dat ik geen voldragen zwangerschap zal hebben. Gezien mijn leeftijd, 35, heb ik wel een grote kans op een miskraam dus mischien heb ik gewoon pech, maar ik zie het somber in.....

Hffffffff. Ik moet volgende week naar het ziekenhuis om gecureteerd te worden. Het is zo een herhaling van zetten. Alsof ik 3 maanden terug in de tijd wordt gezet. Ik baal er enorm van en wou dat er iets was waardoor ik me beter voel. Maar alleen tijd kan me helpen....
Ik ga hierna even stoppen met opnieuw zwanger willen worden. Zie er zo tegenop om weer tot die 12e week in spanning te zitten...

Jullie ook heel veel sterkte met jullie verdriet en teleurstelling!!
Liefs, anoniem.

Hoi meiden,

Tsja het is helaas niet vanzelfsprekend om een kind te krijgen. Ik was al blij dat ik snel zwanger was, maarja, daar heb ik tot nu toe niets aan gehad. Het is wel een geruststelling natuurlijk dat we vruchtbaar zijn. Anoniem, wij lopen wat miskramen betreft, bijna gelijk op, ik had mijn 1e miskraam in november en mijn 2e half maart. Ik moet echt niet aan een derde miskraam denken, net als jij zegt, die spanning de 1e 12 weken, vreselijk. Ben net als jij bang dat ik geen voldragen zwangerschap zal hebben. En toch wil ik het liefst weer snel zwanger zijn, maar weet niet of dat wel zo verstandig is. Laat je ook onderzoeken doen? En meiden, hoe reageert jullie omgeving? Net als Debbie zegt, er is maar weinig steun, ik heb gelukkig wel een paar mensen waar ik goed mee kan praten, maar op een gegeven moment ben ik bang dat ze zoiets hebben van heb je haar ook weer. Iemand die het nooit heeft meegemaakt, weet ook niet hoe vreselijk het is. Ben gewoon vaak heel boos, alle plannen pats boem in 1x weg! Nou meiden, gelukkig hebben we wat steun aan elkaar en hoop dat we snel weer zwanger zijn en dat het dan wel goed gaat! Dat verdienen we!!!!

Groetjes Ingrid

Hoi meiden,

ook ik heb veel miskramen gehad, 5 om precies te zijn. De laatste is nu 4 weken geleden. Heel moeilijk als het steeds mis gaat. Ben in 14 maanden 5 keer zwanger geweest en nu gaan ze eindelijk onderzoeken doen.
Chromosomen kloppen gelukkig, nu hebben ze mij geadviseerd om aspirine te slikken als ik weer zwanger ben. Verder gaan ze een hystroscopie uitvoeren en stollingsonderzoek doen.
Verder gaat het wel weer met mij, wel veel verdriet, boos en erg leeg van binnen. Over zie ik zwangeren en kinderwagens. Veel vriendinnen zijn nu voor de eerste keer zwanger en ik kan het niet aan eerlijk gezegd.
Hebben jullie dit ook?
Veel sterkte in ieder geval en altijd blijven hopen op dat wondertje!

groetjes Floor

Hoi Floor,

Volgens mij doen ze toch niet alleen een stollingsonderzoek en zijn er nog 2 geloof ik, die heel belangrijk zijn. Ik heb namelijk een zeer goede vriendin die arts is en die wees mij op die onderzoeken. Ik had ze zelf overigens al op internet gevonden. Misschien moet je ook maar eens even op die site kijken www.nvog.nl. Bij gaan ze pas na 10 weken (na constatering miskraam) de onderzoeken doen anders ben je nog niet genoeg ontzwangerd en dan kunnen ze niet alle testen doen. Kun je misschien ook nog vertellen bij hoeveel weken het iedere keer bij jouw mis gaat? Nou veel sterkte en als je nog info hebt dan hoor ik dat graag.
Sterkte meiden!

Terug
Bovenaan