3e miskraam

Vorige week donderdag heb ik nog een inwendige echo gehad. Ik was te ongeduldig om tot mijn afspraak van 17 augustus te wachten. Het was nog te vroeg om een vruchtje te zien. Mijn baarmoeder zag er wel goed zwanger uit en ook het HCG gehalte in mijn bloed ondersteunde dit beeld.

Op zaterdagochtend had ik last van bruine afscheiding, duidelijk oud bloed. Ik maakte me nog geen zorgen, want ik dacht dat het van de inwendige echo zou kunnen komen, wellicht een adertje geraakt o.i.d. Toch maar even op internet zoeken en daar las ik, dat een miskraam vaak ook met bruine afscheiding begint. Kortom, paniek en de schrik om mijn hart. Het zou toch niet weer misgaan?!

Op zondagmorgen werd de afscheiding erger en in de loop van de dag kwam er ook donkerrood bloed bij. Tegen het eind van de middag leek het al op een menstruatie en kreeg ik ook behoorlijke buikkrampen.

Vandaag is dat zo doorgegaan en ben ik waarschijnlijk het vruchtje zelf ook verloren. Het is in ieder geval onmogelijk om na dit bloedverlies van twee dagen nog zwanger te zijn. Kortom een derde miskraam voor mij. Ik ben radeloos. Zou ik ooit nog mama mogen worden?

Ben voorlopig thuis van mijn werk als een emotioneel wrak en hoop dit snel een plaatsje te kunnen geven.

Voor jullie hoop ik dat alles verder goed mag blijven gaan en dat hier overwegend positief nieuws gepost zal worden. Geniet van jullie zwangerschap, zodra het voorbij is, besef je weer hoe bijzonder en kwetsbaar het is.

Liefs
(mama)dani

Hey lieve meid,

Wat ontzettend vervelend zeg!
Ik snap goed dat je je radeloos voelt,, blijf idd maar even lekker thuis,,even op adem komen en proberen het een plaatsje te geven!
Ik probeer te bedenken wat ik kan zeggen, maar uiteindelijk is het gewoon k.t
Veel sterkte toegewenst, en hopelijk heb je snel weer goed nieuws,, het is je van harte gegunt.

Liefs MJ

Sterkte ermee ,
Het is zo teleurstellend altijd weer, je houdt er rekening mee , maar toch reken je er niet op
Ik had vanorgen ook bruinige afscheiding , dsu ik zit ook in de rats
heel veel sterkte en neem de tijd om dit op je iegen manier te verwerken
Groetjes loekie73

Heel veel sterkte meid. Het blijft klote. Neem de tijd om te rouwen en het weer een plekje te geven. Ik hoop echt voor je dat het uiteindelijk een keer zover mag zijn. Ik zou wel even naar de gyn of vk gaan.

Huil zo vaak en zo veel het nodig is, gooi alles er gewoon uit en neem de tijd.

Liefs Supertje

Terug
Bovenaan