3e trimester en uitgeput door werk

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb al 2 jonge kinderen (3 en 1 jaar) en ik ben zwanger van ons derde kindje. Allemaal gewenst en we zijn erg gelukkig.</p><p>Ik merk wel dat het zwaarder is, maar sommige momenten heb ik het echt zwaar en kan ik echt enorm uitgeput zijn na een werkdag. Ik heb dan in de middag en avond geen energie meer, val snel tegen anderen uit. Ook in het weekend is mijn energie super laag en wil ik alleen maar rusten. Wel lastig met 2 kleine kinderen, maar ik heb ook het idee dat het er een beetje bij hoort?</p><p>Ik huil best veel en kan ook wel somber soms zijn.</p><p>Ik werk 3 dagen per week trouwens, in het basisonderwijs. Erg leuk werk maar nu (te) pittig. Ik wil iets gaan veranderen, omdat ik voel dat ik de komende 5 weken (dan verlof) niet goed ga volhouden. Ik heb ook echt wel stress door alle drukte en kan weinig rusten. </p><p>Wie heeft er tips of een idee hoe ik iets kan veranderen? Opties zouden zijn om een extra dag creche (op mijn vrije dag) te regelen of bijv een dagje minder te gaan werken? Ik werk in het basisonderwijs dus helaas is er enorme onderbezetting en zou dit nog best wel lastig kunnen worden.</p><p>Ik voel wel dat er meer ruimte moet komen voor rust omdat de stress/drukte nu niet zo goed kan zijn voor de baby.</p><p>Wie herkent dit, of heeft tips?</p>
 
Ik kan je niet helemaal helpen, maar werk wel in het basisonderwijs. In het basisprotocol staat dat je vanaf 28 weken niet meer voor de klas mag staan of contact hebben met kinderen. Dit geldt ook als je gevaccineerd bent. Dit betekent dat ik na de zomervakantie alleen nog maar administratieve klussen doe. Dit geeft wel meer rust!
Herken wel dat je 's avonds en in het weekend echt bij moet komen. In het weekend slaap ik vaak 's middags even bij. Mn man zorgt dan voor onze zoon. En op de dagen dat ik niet werk, zorg ik ook 's middags voor een uurtje op de bank. Dan lukt het weer beter tot het eten!

Succes met de laatste loodjes!!
 
Dankjewel, With love!
Ik heb wel gevaccineerd dus ik ben zelf van mening (persoonlijk) dat ik prima voor de klas kan staan en dat daar niet perse het pittige in zit. Maar bedankt voor het meedenken hoor! Misschien zit daar toch nog wel een oplossing in.
 
Hoi!
Dit is heel herkenbaar, ik vind het ook steeds pittiger om te blijven werken. Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en werk nog fulltime, over anderhalve week gaat mijn verlof in. Ik heb wel een kantoorbaan waardoor ik zittend kan werken. 
Toch pak ik af en toe een uurtje rust tussendoor of log ik wat eerder uit als de werkzaamheden het toelaten. Dit heb ik met mijn werkgever besproken die gelukkig heel begripvol was en heel meegaand! Altijd de moeite waard denk ik om in ieder geval aan te geven waar je tegenaan loopt. Niet geschoten is altijd mis. 

Verder probeer ik in de weekends heel streng te zijn op de planning. Als we op zaterdag iets afspreken met mensen zorg ik dat de zondag leeg blijft en andersom. Vooral met werk erbij vind ik het anders niet te doen om continu aan de gang te blijven. 


Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders; weet dat het heel normaal is en sta jezelf toe vermoeidheid en somberheid te voelen! Het hoort er echt allemaal bij. 
 
Ik zou persoonlijk dat risico ook niet nemen, voor de klas staan tot 35 weken zwanger. Je bent als zwangere een hoogrisico-geval, ik ben zelf ook gevaccineerd maar dan alsnog blijf het een relatief hoog risico als je zo ver bent en je zou covid krijgen..ziek je verlof/bevalling in, kan echt veel gevolgen hebben. ? Sorry dat is niet je vraag maar ik kon het niet laten. Dat er onderbezetting is, is klote, maar dat zou jouw beslissing niet moeten beïnvloeden. Makkelijk gezegd maar het is wel zo. Als je voelt dat je dit niet meer trekt, meld je dan ziek voor een percentage. 1 dag minder werken zou ik op zn minst doen, en wel meteen. Het is maar een periode van 5 weken, dat betekent helemaal niets in het grotere plaatje: het gaat om de gezondheid van jou en je kindje. Heb je het al met je verloskundige besproken? ? En heb je goede pauzez tussendoor op een werkdag? Zo niet, dan is daar ook nog veel winst te behalen, als dat haalbaar is in jouw werksituatie. Je hebt recht op extra pauze zelfs, en dat is niet voor niets ? En anders idd 1 dag minder. De weken van je verlof redden ze het ook een aantal maanden zonder je ;)
 
Dank allemaal!
Na afspraak bij verloskundige is mij dringend aangeraden om een week rust te te nemen. Dit heb ik meteen aan mijn baas verteld en dat is oke. Heel fijn, en ook hard nodig.
Daarna kijken we verder.
 
 
Misschien kun je ook een afspraak bij de bedrijfsarts maken, die kan met je mee denken hoe je je werk tot je verlof zo goed mogelijk vol kan houden. 
 
Ik ben al vanaf een week of 24 halve dagen gaan werken omdat ik zo vreselijk moe was. Eerst 2 weken ziek thuis door oververmoeidheid en paniekaanvallen omdat ik niet meer wist hoe ik het allemaal moest gaan doen. Mijn verloskundige en gynecoloog zeiden beide dat het erbij hoort en iedere vrouw en zwangerschap is anders. Dus gewoon accepteren en de rust nemen die je nodig hebt..
 
Terug
Bovenaan