3G ovenreiniger gebruikt... stom!

<p>hi allemaal, wij zitten in een verbouwing/verhuizing en ben 18 weken zwanger nu. Ik wilde oven reinigen om te kunnen verkopen. Ik deed dit snel zonder na te denken met een chemische ovenreiniger (3G BBQ- en ovenreiniger). Op het vet gespoten en met schuurspons erop, dus rechterhand heeft helaas wel wat spul op zich gehad... na een minuut direct afgewassen en toen ging ik dus pas nadenken en lezen :-(</p><p>ik lees nu allemaal dingen en ben bang dat ik dalijk mijn kind iets heb aangedaan... </p>

Tsja ik lees op het internet dat geconcentreerde schoonmaakmiddelen via je huid/inademen in je bloedbaan en dus ook bij je baby terechtkomen. Ik las het alleen pas na die paar minuten. Kan het maar moeilijk loslaten, zeker omdat het kindje nu nog zo moet groeien :-( 

Ja snap dat je er van schrikt, maarja ik ben daar vrij nuchter in. Vroeger werd er ook gewoon van alles gedaan tijdens een zwangerschap en wij zijn er ook allemaal prima uit gekomen. :) wij zaten ook midden in een verbouwing. Heb geverfd met verf die niet op waterbasis was (mag officieel ook niet).
Maak het hele huis schoon met hg schoonmaakmiddelen badkamer enz.
Zit naast mensen die roken, ben blijven paardrijden etc. Niet te veel over in zitten hoor je kan je niet 9 maanden in bubbelplastic rollen en binnen blijven :) 

Zolang je het niet hebt gedronken zou ik me echt geen zorgen maken hoor? Ze slaan een beetje door in de ‘risico’s’ tijdens de zwangerschap. Je mag idd helemaal niks meer doen en/of eten als je al die voorschriften moet geloven. 

En vaak wordt iets afgeraden te gebruiken omdat er gewoonweg geen onderzoek is gedaan naar effect op zwangeren en de baby, dan hebben ze zich in ieder geval ingedekt de fabrikanten

denken er betadine op gedaan. Las later dat dit echt niet mag in de zwangerschap. Verloskundige gebeld en die heeft me gerust kunnen stellen. Bel even als je je zorgen blijft maken, bij mij was het daarna weg!

Terug
Bovenaan