3x scheepsrecht? Afwachten...

Ik heb al een paar keer op het forum mijn verhaal geschreven. Begin december een missed abortion gehad (met 8 weken, maar vruchtje 5 weken), meteen weer zwanger en toen helaas weer een missed abortion (met 11 weken, maar vruchtje ongeveer 7 weken) waarbij ik op 2 maart na een zeer pijnlijke week het vruchtje ben verloren. Het duurde maar liefst 8 weken !!!! voordat mijn menstruatie op gang kwam, mijn lichaam was helemaal van slag. Inmiddels hebben wij een bruiloft gepland begin juli en was ik erg onzeker of ik op dit moment een nieuwe zwangerschap zou aandurven. Mijn gyn vond dat ik gewoon moest doorgaan, omdat het ook allemaal langer kan duren (en ik door een eerder operatie minder vruchtbaar zou zijn???). Daarom alles maar op zijn beloop gelaten, als het zo moet zijn, dan moet het zo zijn... Nou, het is dus nu zo. Ik heb vanmorgen een test gedaan (twee zelfs!) en die was positief! Het is maar heel pril, nog maar vier weken. Ik was helemaal overstuur ervan.  Nu vind ik dat alweer belachelijk, alsof ik niet blij ben, maar ik ben zo bang om de pijn en verdriet weer mee te maken. Helemaal omdat we 6 weken voor de bruiloft zitten. Als het weer misgaat, kan ik vlak voor de bruiloft naar het ziekenhuis voor een curretage en ben ik uiteraard geen echte vrolijke bruid. Vreselijk om zo bang en onzeker te zijn over zo iets moois...... Mijn vriendin is ook na 2 miskramen nu 23 weken zwanger (daar liep ik gelijk mee op, ook erg moeilijk) dus daar put ik wel hoop uit.  Zoals ik bij anderen al gelezen heb, verdwijnt de onzekerheid voorlopig nog niet. Volgens mij kan ik over drie weken een echo laten maken, want dan moeten ze een hartje horen kloppen. Dinsdag maar even bellen. Het worden dus nog moeilijke weken..... Ik hoop er zo op dat het nu goed mag gaan.... Ik hou jullie op de hoogte.

Hai Alexandra3,

Ten eerste: GEFELICITEERD!!
Probeer ervan te genieten. Ik hoop dat het deze keer goed gaat!!
Ik heb nu net mijn 2e miskraam achter de rug en heb een beetje het vertrouwen verloren.

Hou je me op de hoogte?!

Liefs,
J_J

P.s. probeer ook te genieten van de voorbereidingen voor je grote dag!

Lieve Alexandra

Ik snap het helemaal, het dubbele: blij zijn, en ook bange gevoelens.
Maar je kunt je nog zo veel zorgen maken, het maakt toch niets uit.
Het gaat goed of het gaat fout..... zo is het jammer genoeg!

Probeer te genieten van de voorbereidingen van je huwelijk, en probeer ook een beetje te genieten van dat kleine wonder in je buik. Ik hoop voor je dat het deze keer wél goed gaat, en mocht dat niet zo zijn....dan kun je altijd nog zorgen maken...

Liefs, Jaine

p.s. En ja...het is heel makkelijk gezegd....maar ik snap dat het zo niet werkt. Ik wil je gewoon een hart onder de riem steken!

Hoi,

Hier een (tot zover in ieder geval) 3x is scheepsrecht "geval". Ben na twee miskramen nu 27 weken zwanger, en hoop dat alles nu goed gaat. Onzeker blijf je toch, hoewel dat na de 20-weken echo wel minder is geworden. Ik denk niet dat iemand je van dat gevoel af kan helpen.  Wat dat onderdeel betreft in ieder geval geen geruststellend berichtje voor je.
Hoop natuurlijk dat alles goed gaat en dat je straks kunt genieten van een goed verlopende zwangerschap!  Sterkte!

Groet, Marizka.

Hee Alexandra,

GEFELICITEERD meid! ik hoop voor je dat het deze keer wel allemaal goed gaat!

Wat betreft je onzekerheid, dat is heel normaal, maar probeer toch zo ontspannen mogelijk te blijven. (Ik weet: makkelijk gezegd, maar ontzettend moeilijk in praktijk te brengen). Concentreer je op de mooie dag van je bruiloft, dan zal de onzekerheid van je zwangerschap (hopelijk) iets minder worden. Blijf positief!

groetjes en veel succes ermee!

Dion

dank voor jullie lieve reacties. Ik ben inmiddels over de eerste schrik heen en voel me alweer veel rustiger. Het gaat inderdaad goed of niet goed en daar heb ik toch geen invloed op. En mocht het toch fout gaan, dan komt het vast allemaal wel goed met de bruiloft. We gaan er gewoon voor! Wel hebben we besloten het dit keer nog aan niemand te zeggen, want je krijgt soms zulke nare reacties. Er waren mensen die zeiden dat ik tot aan de bruiloft moest zorgen dat ik niet zwanger kon raken, anders kon het net fout gaan met de bruiloft en dan was dat mijn eigen schuld! Nou ja! We willen gewoon heel graag een kind en hadden er ook niet op gerekend dat het weer zo snel zou gaan. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Alexandra

Terug
Bovenaan