4,5 maand en 3 flessen?

pff ik krijg de laatste fles er heel moeilijk in amper 100 ml ze heeft net 3 voedingen gehad en over de dag verdeeld 640 ml ze krijgt ook een klein half potje fruit & groente zou ik de laatste fles er al af kunnen doen?met 4,5 maand
 
Lijkt mij veel te vroeg. Zolang ze op de 1 zitten drinken ze normaal 4 flessen. Ik geloof dat ze rond de 800ml nodig hebben. Als je op voeding nr2 zit gaat het per gewicht als ik mij niet vergis.

Zou gewoon advies vragen op het cb.
 
Hoi,

kan het zijn dat de groente en de laatste fles te dicht bij elkaar zit, waardoor ze gewoon nog vol zit?

Ik weet dat ze vanaf 6 mnd nog maar 500ml binnen hoeven te krijgen naast wat fruit / groente.
Dit gaf het cb ons aan, omdat onze dochter geen hele grote eter is. (wel voldoede, maar geen grote hoeveelheden)

Hoelaat geef je de flessen? Als ze zelf aangeeft dat ze aan 3 flesen voldoende heeft, lijkt mij dat prima. Ieder kindje is anders. Met 4,5 mnd kun je ook al tussendoor wat water / thee / slappe roosvicee geven, zodat ze voldoende vocht krijgt.
Dus als ze 3 volle flessen van 180-6 drinkt (600ml) melk, zou ik mee geen zorgen maken.

Succes ermee!
 
Ik was vandaag bij het cb en ik mocht de vierde fles laten vallen omdat hij goed groeid en wij hem wakker moeten maken en hij hem dan slapend drinkt. Mijn zoontje is ook bijna 4,5, 65 cm 7750 gram en drinkt nu dan drie flessen van 210+7schepjes. S' morgens om half tien krijgt hij een heel potje fruit. S' middags een half potje groente (ben er net een week mee begonnen) daarna als toetje een half potje fruit.Op het cb vonden ze dat goed. Ze zij wel dat die fles eraf gaat omdat hij goed groeit. hoop dat deze info je helpt.


 
Zou haar er niet voor wakker maken en alleen die fles nog geven als ze er om vraagt. Mijn zoontje is van 20 sept. fijn dat ze het zo goed doen he. Jij zat ook in het september forum tijdens onze zwangerschap toch?
 
Terug
Bovenaan