4.5 maand en alléén Nutramigen voeding ivm eczeem TIPS GEVRAAGD!

hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 4.5 maand en we geven hem sinds een maand (op aanraden van het CB) Nutrilon pepti. Hij heeft héél veel last van eczeem en we haden gehoopt dat het met deze voeding minder zou worden.... (al het andere is al uitgesloten, huisdieren, vloerbedekking, wasmiddel etc)

Helaas moeten we deze week weer over op andere voeding omdat de Pepti geen verandering aantoont... We moeten nu Nutramigen gaan  geven...

We merken nu  dat hij steeds sneller honger krijgt!! natuurlijk krijgt hij gewoon zijn fles dan eerder maar vaakt lijkt een volle fles van 200 CC nog niet genoeg voor hem te zijn (bij een grotere hoeveelheid  gaat hij spugen)
Hij krijgt er in principe 5 per dag en als hij echt al eerder begint te huilen dan maak ik er  gewoon extra..

Ik merk gewoon dat het hem niet genoeg voldoening geeft :(
we mogen geen nutrixpap geven of potjes met groente/fruit of danoontje  vanwege zijn eczeem. Vandaag heb ik een 1/2 banaantje geprakt met wat water maar ik durf het eigelijk niet goed ivm zijn eczeem..

Hebben jullie ervaring met kindjes met ernstige eczeem? en voeding hiervoor?
ps. ik smeer al met cetomacrogol, en hormoonzalf, gebruik geen zwitsal en heb extra vettende badolie van Balneum Hermal. het gaat me nu om de voeding icm eczeem...

normaal is flesvoeding tot 6 maanden een prima optie maar omdat de Nutramigen zo gesplitst is vult hij gewoon veel minder dan 'normale' voeding....

Wat naar allemaal, hoop dat jullie er uitkomen. Ik heb geen ervaring met de voeding die je noemt, maar heb wel een baby die gevoelig is en wij als ouders zijn erg allergisch en gevoelig wat betreft exceem. Ik weet wel dat in geval van exceem e.d. aangeraden wordt geen ander voedsel te geven dan borst- of flesvoeding tot dat een kindje 6 maanden is.

Hormoonzalf werkt vaak wel, maar werkt ook verslavend en bestaat uiteindelijk toch uit hormonen. Ik zou zelf denk ik liever naar een (klasieke) homeopaat of natuurarts gaan.

Succes!

Onze zoon reageerde (en reageert nog steeds) ook op van alles en nog wat. Hij had echt vreselijke eczeem, ook met hypo allergene voeding. Pas toen we friso allergy care gingen gebruiken werd het beter, dit is de nutramigen van het merk friso. Behalve op voeding reageerde hij ook op alle smeerseltjes, ook op de balneum badolies en crèmes. We mochten hem ook niet elke dag in bad doen, zo min mogelijk, en we gebruikten helemaal niets aan smeerseltjes of olie. Toen we dat een tijdje volhielden ging het beter met zijn eczeem. Verder reageerde hij ook op wasmiddel, mijn dagcreme (wanneer ik hem knuffelde werd zijn huid binnen korte tijd vuurrood) enz. Het heeft heel erg lang geduurd voordat we alles waar hij op reageerde doorhadden, en nog steeds gaat het soms mis. (zonnebrandcreme enz) Ook wanneer hij bijvoorbeeld op een wollen vloerkleed lag werd zijn eczeem erger. Het lastige is dat de reactie ook pas na 24 uur kan optreden, dus het is lastig uitzoeken. Ik heb een tijdje bijgehouden dmv een schema wat hij kreeg aan eten, aan activiteiten, bad enz en hoe zijn eczeem eruit zag. na verloop van tijd ging ik patronen ontdekken, zoals: Een paar uur nadat hij bij opa en oma op het vloerkleed had gespeeld werd zijn eczeem altijd erger. Misschien een idee?

Onze man heeft km-allergie en gaat deze maand waarschijnlijk over van de pepti naar de flexical (dit is vanaf 18 maanden), tot 2 jaar zal hij deze melk sowieso nog moeten krijgen.

Xander kon idd ook niet tegen Balneum, dit bevat nl sporen van noten, dus als je kindje een b-tje gevoelig is, dan kan dit ook verkeerd "vallen". Enorm zielig is het om je kindje zo te zien. Ik weet nog momenten dat zelfs zijn oksels en knieholtes open lagen en er troep (om het zo maar te zeggen) uit kwam, wanhopig waren we.

Zemelen, koop je bij het kruidvat kan helpen en zelfs een beetje havermout in je badje (tja het klinkt niet errug uitnodigend....)

Na (je leest het goed) 8 smeersels er achter gekomen welke creme hem het beste hielp... en dat waren niet de cortisone-cremes, want die maakten zijn huid alleen maar dunner.

Met 6 maandjes mocht hij wel nutrix, niet die met vanille maar normaal.
Wellicht dat de nutriton een id is, indien hij geen last heeft van zijn darmpjes, want heeft hij ook nog andere "klachten", komt het in de familie voor of is het allergie op voedsel?

Ik zou (als je fruit probeert, je schreef banaan toch?) eerst met peer of wortel beginnen. Is het minst allergeen..

Nou, ja hoop dat je er wat aan hebt, het is allemaal knap vervelend voor zo'n uk maar ook voor jou/jullie als ouder!

Suc6,

Kirsten

Hallo,

Zielig he als ze zo'n last van eczeem hebben..
Onze zoon Huub heeft er ook erg veel last van gehad.
Op het Cb dachten ze natuurlijk meteen aan koemelk allergie, maar  na tig verschillende soorten voedingen, Nutramigen, Pepti en Hypo allergeen  en een streng dieet  kwamen we tot de conclusie dat het  allemaal niet hielp.
Wij  kregen ook telkens hormoonzalf en dat is echt SLECHT het huidje word  er erg dun van en het helpt meestal zolang je smeert, als je stopt komt het gewoon weer terug.
En ook al zeggen de  huisartsen dat het niet erg is vind ik het niet goed  om het zoveel te gebruiken. Liefs helemaal niet.

Wij zijn met Huub via via bij een  chinees vrouwtje terecht gekomen  zij werkt met drukpunten en  kruidenpleisters.
4 keer zijn we geweest en hij was van zijn eczeem af, we zijn nog wel een paar keer terug gegaan voor onderhoud zal ik maar zeggen.
Google maar eens naar Chi Verhoeven,   we hebben al heel wat mensen naar haar toe gestuurd en iedereen is van het eczeem af!!
Niet onbelangrijk om te vertellen, bij Huub lag het "gewoon" aan de spijsvertering!!

Onze tweede zoon is in januari geboren en we gebruiken nu Hypo allergene voeding en smeren met uiercreme van huizingproducts.nl werkt echt geweldig.
Hij begon met  2 maanden ook hetzelfde huidje te krijgen als Huub we zijn meteen 2 x perdag gaan smeren en nu smeer ik 1 x per dag en zijn huidje is helemaal schoon.  

Succes ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ons heeft het heel erg veel geholpen en wat is er nu fijner dan een vrolijk kindje zonder eczeem!!

groetjes Brenda

Hoi hoi,

Alvast heel erg bedankt voor de reacties en tips die jullie me hebben gegeven.
Inmiddels ben ik zaterdag begonnen met de Nutramigen voeding...tot op heden nog geen resultaat   maar zoals ik al heb ondervonden moet ik veel geduld hebben met eczeem.... Ik vind de provocatietest ook echt belachelijk die ze me willen laten doen!

helaas komt er momenteel veel vocht achter zijn knieholtes vandaan....
Ik probeer het nog een paar weekjes met deze voeding aangemaakt met Nutriton, en anders dan ga ik toch ook een alternatieve genezer zoeken....

Vandaag eerst maar even zemelen halen, dat had ik nog niet geprobeerd!

groetjes!

Terug
Bovenaan