4,5 maand...ineens ander drinkschema en slaapritme???

Hoi meiden,
Hebben jullie ook weleens bij jullie kleintjes dat ze ineens veranderen van voedingsschema en/of slaapritme. Aron wil nu ineens sinds vorige week om de 5 uur drinken en slaapt nu maar 2x overdags i.p.v. 3/4 x. Is dus veel langer wakker. Is dit nou een sprong? En om de hoeveel tijd drinken jullie kleintjes, nog steeds om de 4 uur? (als ik hem na 4 uur aanbied gaat hij huilen en heeft hij echt geen honger?!?)
Aron drinkt nu zo:
7:15 1e fles (210 cc)
9:30 fruithap
12:30 2e fles (180 cc)
13:30 sapje
16:30 3e fles (180 cc)
17:30 groentehap
20:30 laatste fles(210 cc)
Ben benieuwd hoe dit bij jullie is.
Liefs,
naomi
 
Hoi naomi,

Thijmen is nu ook 4 1/2 maand en ook aan hem merk ik dat zijn ritme aan het veranderen is. Niet betreffende de voeding maar hij krijgt dan ook nog geen bijvoeding dus alleen nog maar de fles. Deze krijgt hij al weken op dezelfde tijden. Hij wil in de avonden in 1 keer niet meer slapen. We hadden er eindelijk na weken een goed ritme in maar meneer heeft er geen zin meer in. Elke avond zitten we weer met hem op tot een uur of 10. Best balen. Volgens mij krijgen ze rond deze leeftijd wel een sprongetjes dus ik gooi het ook hier maar op. Thijmen slaapt overdag ook nog maar 2 keer maar dit doet hij al wel veel langer. Een slaper is hij nooit echt geweest.

Liefs Esther
 
Ruben (14-04-05) drinkt nog steeds om de 4 uur. Hij is altijd al een hongerlap geweest, dus alles wat ik hem aanbied gaat op!! Zijn schema is nu alsvolgt: (+/- tijden natuurlijk)

7.30            fles 210 ml
9.00           slapen tot 10.30 uur
10.30        soms een fruithapje (paar hapjes maar)
11.30        fles 210 ml
12.00        slapen tot 14.30/15.00
15.30        fles 210 ml
16.00        slapen, meestal een half uurtje tot 3 kwartier
17.30        groentehapje (half potje ongeveer)
19.30        fles 210 ml
daarna in bad en op bed, de laatste tijd kan hij 's avonds moeilijk in slaap komen, terwijl hij soms zijn slaapje om 16.00 overslaat  Dan is hij 's avonds vaak te moe om in slaap te komen. In het begin bakerden we hem altijd in, maar omdat hij misschien een spreidbroekje moet voor zijn heupjes, mocht dat niet meer. Sindsdien slaapt hij 's avonds heel moeilijk in. Ik hoop ook dat het een sprongetje is, want soms is het idd wel al 22.00 uur voordat hij slaapt.

Groetjes Daniella
 
hallo,
Mijn  dochter is net 4 maanden. Zij heeft het volgende schema
6.00 fles 180 cc(i.v.m. vroeg vertrekken werk, kan de fles zakken voor we de auto ingaan)
Dan slaapt ze tot 8.30
10.00 180 cc
dan slaapt ze tot 12.00-12.30
14.00 180 cc
15.30-16.30 slaapje
18.00 180 cc
19.30 op bed
22.00 laatste fles

Ik wil straks beginnen met fruit geven zodat ik een fles kan weg laten en kan ophogen tot 200 cc

Groetjes Jill
 
hoi allemaal
mijn zoontje is nu 4,5 maanden en hij krijgt  4 voedingen perdag en en tussen de voedingen slaapt hij niet of maar een half uutje.
De laatste fles geef ik hem om 19.30 200cc met 3 scheppen nutrix en dan slaapt hij de hele nacht door tot 7 uur in de ochtend en vaak moet ik hem dan nog wakker maken ook.
 
Hallo,

Gelukkig zeg, ik dacht echt wat is er toch aan de hand!
Kasper is nu bijna 5 maanden en de laatste 3 dagen wil hij overdag praktisch niet meer slapen.
Zijn schema ongeveer:

07:30 fles 180 cc + 6 schepjes
09:00 - 09:45 slaapje
12:00 papfles en een beetje met een lepeltje om vast te oeffenen 180 cc + 6 schepjes
                     + 3 eetlepels Nutrix
14:00 - 14:45 slaapje
16:00 fles 180 cc + 6 schepjes
(18:00 - 20:30 slaapje  DIT WIL HIJ NU  DUS NIET MEER)

Normaal kreeg hij dan om 20:30 nog een fles van 210 cc + 7 schepjes, maar nu wil hij om 18:00 dus alweer eten. Hierna gaat hij uiteindelijk wel slapen. Is dit niet te snel, maar 2 uurtjes tussen de flessen? We maken hem wel gewoon om 20:30 wakker voor zijn laatste fles. Maar nu zitten we dus weer op 5 flessen ipv op 4! Hij kreeg al 2 maanden 4 flessen en dit ging prima.

Wel hebben we gemerkt dat hij deze week ontzettend veranderd is en veel alerter is en  je echt begrijpt. Dus er is duidelijk sprake van een grote sprong in onze ogen. Is het dan ook normaal dat hij meer wil eten en is dit tijdelijk?

We gaan hem vanaf vrijdag, dan is hij 5 maanden, een fruithapje geven. Maar zijn  extra honger begint pas  rond 18 uur en de fruithap  gaan we hem sochtends geven, dus ben bang dat  dit zijn extra honger niet stilt. Een groentehapje gaan we hem pas geven als hij aan de fruithap gewent is, denk over een week of 2.
Ach we zullen gewoon wel even afwachten, maar wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn hi, hi!
Groetjes,

Barbara & Kasper  
 
Terug
Bovenaan