4,5 maand: ineens maar halve flessen drinken....AARRGGGHHH!!!

Hoi,

Zijn er moeders die ervaring hebben met een eigenwijs kind van 4,5 maand?

Mijn dochter Renske van 4,5 maand (1april2008) wil ineens nog maar heel slecht haar flessen drinken. Sinds een maandje ofzo krijgt ze 's morgens, uurtje  na haar 1e fles, een half potje fruit. Dit ging gelijk  heel goed, ze dronk nog gewoon 4 flessen van 200-230cc. Twee wkn later zijn we ook begonnen met een paar hapjes groente eind van de middag, ook dit ging goed.

Maarr.....sinds anderhalve week ofzo begint ze ineens zoveel te laten staan van haar fles. De groente hebben we al even van het menu geschrapt, ook omdat ze na een week groente eten weer wat krampjes leek te krijgen 's avonds. Ze drinkt nu vaak in 1 teug 100-120cce n daarna wurmt ze die speen er gewoon uit met haar tong en krijg je het ook echt niet meer voor elkaar om er wat in te krijgen. Heel soms wil ze na een half uurtje spelen nog 50cc drinken.

Het komt erop neer dat ze van 750-850cc per dag nu vaak amper de 600-700cc haalt. Ze is verder vrolijk, slaapt goed en spelt goed, dus ik maak me niet heel veel zorgen, maar toch.... Misschien is het een groeisprongetje of zitten er al tandjes dwars (kan het nog niet ontdekken). Is dit normaal op deze leeftijd en hebben meer kindjes dit??

Groetjes,
Agnita
mv Jesper 25-01-2005
mv Renske 01-04-2008

mijn dochter is ook van 1 april! Ik merk aan haar dat ze meer toe is aan vast voedsel.
Ze drinkt haar flessen zo goed als leeg, laat soms een bodempje zitten, maar het fruit gaat er al goed in.
Groente hebben we nog niet geprobeerd ivm de darmen die dat nog niet goed aan zouden kunnen.
Misschien dat je dochter ook meer behoefte aan vast voedsel heeft en daarom de fles  niet meer wil. Of het weer zo'n beruchte fase waar ze inzit.
Zolang ze nog vrolijk is zou ik me niet veel zorgen maken. Weet niet of je tussendoor ook wat water geeft, dan krijgt ze in ieder geval genoeg vocht binnen.
succes!!!

Hoi!

Mijn zoon is geen 4,5 maand, maar vandaag net 4 maanden (20 april geboren). Dus ik tel misschien niet helemaal mee, maar wilde even laten weten dat wij vorige week precies het zelfde hebben gehad. Nu is mijn zoon later dan de uitgerekende datum geboren en daarom ook wat eerder in zijn ontwikkeling, dus wellicht kan het toch hetzelfde zijn. Wij hebben de oorzaak gezocht bij het mentale sprongetje van rond de 19 weken. (Zie oeiikgroei.nl)

Ik werd na twee weken slecht drinken ook erg onzeker, halve flessen liet hij staan en ik zei al tegen mij man dat ik als het door zou zetten eens eerder naar het consultatiebureau zou gaan. Maar sinds afgelopen maandag is alles ineens weer helemaal in orde. Ik heb het de afgelopen dagen bij gehouden, en gewoon het normale drinkpatroon.

Als ik jou was zou ik even kijken of je kindje niet in zo'n sprongetje zit en door alle nieuwe dingen gewoon even niet wil drinken omdat het wat van slag is. En misschien handig om jezelf ook een tijdlimiet te stellen: als het dan of dan niet over is, even op het cb navraag doen en even wegen.

Succes ermee!

Hallo,

ik denk dat het een fase is, want Jauke (mijn zoontje van 6 maanden) heeft het ook gehad zo rond de 4,5 maanden. ik zat toen nog op 5 voedingen en ben toen over gegaan naar 4 voedingen. Maar waarom ben je nu al bezig met fruit en groenten??? De eerste 6 maanden hebben ze in principe genoeg aan melk, in welke vorm dan ook. Had je het idee dat je kindje eraan toe was om aan het fruit te gaan????

Ik zou gewoon lekker de fles geven en alles wat er gedronken wordt wordt gedronken en als de fles niet leeg gaat is de honger ook niet zo groot!! Zolang je kindje vrolijk is kan het volgens mij geen kwaad, bij mijn zoontje in ieder geval niet!!!

succes,
groeten Lonneke

Mijn dochter ( nu 6 mnd) drinkt denk ik ook sinds die tijd een stuk slechter (nog steeds dus !)
De eerste mnd dronk ze hem rap en helemaal leeg, nu komt het echt zelden voor dat hij helemaal leeg gaat.
Ze laat soms wel 60 a 80 ml staan.
En nu is ze dan 6 mnd, dus krijgt ze bijvoeding, en dat eet ze ook niet bijzonder goed, en door dat kleine beetje wat ze binnen krijgt drinkt ze natuurlijk nog minder flessen ....

Bianca

Hallo,

Ik weet niet of jullie het boek, oei ik groei kennen? Maar volgens dat boek hebben ze met vier en halve maand weer een sprongetje en dus minder slapen en minder eten. Jojanneke is van 5 april en had het dus ineens ook, dus ik dacht even het boek erbij en jahoor. Gaat wel weer over.

Dit weekend gaan we beginnen met fruit, spannend weer!

Carina

Terug
Bovenaan