4,5 maanden in badje

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje wordt 2 sept 5 maanden. Nu al wil ze op schoot heel vaak niet liggen dus laten we haar zitten.
Ze past al niet meer in het babybadje dus gaan mijn man of ik samen met haar in bad dat ze op onze benen ligt en we laten haar ook even drijven (wel op onze handen natuurlijk maar dat ze vrij kan spartelen. Ze wil ook in bad gaan zitten. Ze wil wat kunnen zien.
Nu zagen we bij intertoys een badzitje van cotoon ofzo, een kikker Daar staat ook op vanaf 6 maanden minimaal 6 kilo. Onze dochter is 7 kilo bijna.
We hebben haar vanavond even daarin gehad, ze zit natuurlijk niet helemaal goed en stabiel maar vind het heerlijk. En met even bedoel ik 2 minuten hoor.
Ik weet dat het pas vanaf 6 maanden mag maar hebben jullie er ervaring mee? Graag eerlijk antwoorden hoor, als het echt niet goed is kijken we wel hoe het anders kan.

Groetjes Louke
 
onze zoon is net 3 maanden... en wil zo graag zitten... werk zich zelf al van half zit tot zit,,, en koekelde dan voor over.. meestal... wij hebben van de week een kinderzitje gehaald... met verkleiner en hij vind het geweldig... zal ook wel officeel nog niet mogen... maar ik denk dat heel even ook geen kwaat kan...
hij zit nu ook op schoot... ligt tegen mijn benen aan... in half zit... heb ze iets te vere naar achten voor hem zo dat die zich niet over eind krijgt... terwel ik tipe...maar wel zijn hoofd niet neer legen...

denk dat het grote gevaar is uitglijden... en heel even zal geen kwaad kunnen... zeker niet als ze het al zelf deels doet
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Met handoek is ook een goede tip, ze blijft nu beter zitten en vind het heerlijk.
Maar dat liggen vind ze ook heerlijk hoor, kan ze beter schoppen met die benen.

Liefs Louke
 
Bij de prenatal hebben ze ook een badinzet, een soort steuntje waar je baby tegenaan kan liggen. Zo hebben ze veel steun en kunnen lekker rondkijken terwijl je zelf je handen vrij hebt.
 
De reden dat ze nog niet in die zitjes mogen, is dat hun rug nog niet sterk genoeg is om dat gewicht te dragen. Dat kunnen ze pas als ze uit zichzelf zitten. Zorg er dus voor dat je de rug goed ondersteunt of dat het idd maar voor heel kort is.
 
Terug
Bovenaan