4.5 week geleden bevallen, nu nog steeds moeilijke stoelgang

Hallo,

ik ben 4.5 week geleden bevallen van een gezonde zoon. Nu weet ik dat het normaail is dat je stoelgang moielijk weer op gang komt, maar nu is het nog steeds niet weer normaal. ga eens per 3 dagen naar de wc en dan doet het zo zeer dat het zelfs begint te bloeden. Het is niet zo dat het hard is, dat juist niet. het lijkt alsof het te groot is..
Heeft iemand tips of ideeen zodat alles weer normaal kan worden, heb al roosvicee lacticeer gebruikt maar dat helpt niet.

groetjes ctje
mama van yordi
 
Hoi ctje,



Ik ben 8 maanden geleden bevallen en mijn stoelgang is sinds de
bevalling voorgoed veranderd lijkt het wel. Ik moet continu opletten
dat ik voldoende drink en stoelgang bevorderende dingen eet, want
anders doet het pijn en gaat het bloeden. Echter als je pas 4 weken
geleden bevallen bent, zit je nog in het genezingsproces dus heb je
grote kans dat straks over is. Totdat het zover is heb je misschien wat
aan mijn tips.



- veel drinken

- vezelrijke dingen eten (roggebrood, muesli, volkorenontbijtkoek)

- veel kiwi's eten

- direkt gaan als je aandrang voelt

- niet persen, rustig (met een boekje) gaan zitten en wachten

- veel lichaamsbeweging



Ik hoop dat het helpt want ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend dit kwaaltje is.



Groet

Lies



 
Halo, ik ben 5 maanden geleden bevallen, en mijn stoelgang is ook niet goed. Via de huisarts krijg ik nu lactulosesiroop. Hier wennen de darmen niet aan, dus als straks alles van onderen weer een beetje werkt, moet je er zo weer zonder kunnen.
Ik weet hoe lastig en pijnlijk dit kan zijn dus succes ermee!!
 
Hoi,

Ik heb het eerste halfjaar na de bevalling erg last gehad van aambeien die ik tijdens de bevalling heb opgelopen. Een vreselijk woord maar ook erg vervelend. De verschijnselen waren bij mij, vers bloed bij de ontlasting, gevoel dat er een wondje open scheurt tijdens het poepen. Tijdens de zwangerschap voelde ik me net een konijn qua obstipatie. Ik heb via de verloskundige een kuur gekregen van een apotheek in Hilversum die een eigen recept heeft ontwikkeld. Volgens hun is dat het enige wat werkt. Naast tabletjes krijg je daar ook een zalf bij. Na een paar weken was het wel weg. Ik zorg ervoor dat ik een halve liter yoghurt op een dag eet om te voorkomen dat mijn ontlasting weer hard word. Als je wilt kan ik wel eens kijken of ik de naam van die apotheek of kuur kan vinden. Met de tips zoals eerder beschreven sluit ik me aan, veel drinken, vezelrijk eten, veel bewegen. Ik wens je in ieder geval succes.
 
Dat goedje voor aambeien heb ik ook gebruikt, als je last van aambeien hebt is dat prima spul. Het adres van deze apotheek waar je dit krijgen kunt is: Apotheek van den bergh, B Tuijl, THR. Liem, apothekers. Stationsstraat 34, 1211 EP Hilversum. Tel: 053- 6214174.
groetjes Renny
 
De tabletten en de zalf heten Curanal.... Ik vond het niet spectaculair, maar de aambeien gingen wel weg.... Al denk ik dat het zonder die kuur ook wel weg was gegaan. Ik vond Trianal vroeger veel beter werken.... binnen drie dagen al minder pijn.
Verder heb ik altijd al last van mijn stoelgang, vaak aambeien en vaak fisuurtjes (scheurtjes bij de anus) wat heel goed werkt is die lactulose siroop en je kan ook nog een zalf  krijgen die de doorbloeding van de anus stimuleert  Isosorbide zalf. Weet alleen niet of je het met borstvoeding mag gebruiken, dus als je dat doet, eerst even navragen.
Sterkte!  
 
Terug
Bovenaan