4 dagen op rij smiley

Ik heb al 4 ochtenden op rij een smiley,
Ik weet dat ik niet door hoef te testen na m’n eerste smiley, maar voor m’n eigen gevoel vond ik dat wel fijn een keer.
Nu ben ik bang dat het niet raak zal zijn deze ronde, omdat ik zondag middag voor het laatst seks gehad heb. (Zaterdag ochtend eerste smiley)

Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt en dan toch nog zwanger? ?‍♀️

4 de ronde na miskraam 2de kindje

Niet iedereen heeft een eenmalige korte LH piek. Sommigen hebben twee pieken en anderen een meerdaags plateau. Als je zoekt op LH plateau piek lees je er meer over. Je ei springt zodra het weer daalt. 
Maar weet je zeker dat nu je eisprong is, en dat ie niet reageert op HcG?

Ik zou er waarschijnlijk de volgende keer testen naast gebruiken waarbij je streepjes kan aflezen, kijken of er nog een duidelijke piek te vinden is. Bij sommige vrouwen is de standaard hoeveelheid LH in het bloed al hoger en dat neemt toe met 2,5 tot bijna 15 x de 'normale' hoeveelheid tijdens de piek. Maar als het bij jou dus standaard al wat aan de hoge kant is, kan het dus al een waarde hebben boven de grens voor een positieve test, voordat je echt op de piek zit. Met een test waarbij je de streepjes ziet kan je dan soms nog net een beetje verschil zien tussen even donker als de controle lijn of nog donkerder dan de controlelijn. Overigens is de urine 's morgens ook wat geconcentreerder dan later op de dag, waardoor je 's morgens te snel positief kan testen voordat je ovulatie er is. Heb je met de eerste urine getest? En test je een of twee keer per dag? (Clearblue zegt volgens mij inderdaad dat je met ochtendurine kan testen, maar andere ovulatietesten waarschuwen niet voor niets dat dat te vroeg tot een piekresultaat kan leiden.)

Zaad kan nog wel een tijdje overleven, vaak minstens een dag of twee, maar mogelijk tot wel 5 of 7 dagen, dus wat dat betreft zit je nog niet per se verkeerd en misschien kan je nog proberen het vanavond of morgen nogmaals gezellig te maken? Om de dag seks hebben zou echt genoeg moeten zijn om een bevruchting te laten plaatsvinden, al kan er natuurlijk nog een heleboel misgaan. 

Als dit je trouwens overkomt in combinatie meteen lange/onregelmatige cyclus, dan zou ik contact opnemen met de huisarts omdat het eventueel ook een symptoom van PCOS kan zijn, in welk geval de ovulatietesten niet betrouwbaar zijn.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat je misschien zwanger bent, omdat ovulatietesten dan ook nog wel eens positief uit kunnen slaan. Dan zou je misschien een innestelingsbloeding hebben gehad precies rond je laatste verwachtte menstruatie. Daar zou ik echter niet teveel op hopen om teleurstelling te voorkomen, en waarschijnlijk pas proberen als je ovulatietest nog een paar dagen positief blijft.

Terug
Bovenaan