4 dagen overtijd en test negatief, wat nu?

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik ben met de pil gestopt en weet ook van ervaring dat je niet altijd meteen zwanger kunt worden, dat het een paar maanden of zelfs jaren kan duren voor je zwanger word. </p><p>Vrijdag 5 juni heb ik mijn laatste pil genomen, 10 juni ongesteld tot 20 juni. Nu ben ik 4 dagen overtijd en al 2 gevoelige testen gedaan en 1 normale en telkens negatief. Wat moet ik doen nog eventjes wachten? Nadien opnieuw een test doen of naar de dokter gaan? </p><p>Groetjeeeees </p><p> </p><p> </p>

Als je niet zeker weet wanneer (en of) je eisprong is geweest, kan je ook niet zeker weten dat je overtijd bent. Je eisprong kan immers heel makkelijk later of (vaak de eerste cycli na de pil) helemaal niet hebben plaatsgevonden. 
Als je wel zeker weet wanneer je eisprong was en je zit daar dus inmiddels 18 dagen voorbij (4 dagen overtijd), dan zou het best kunnen dat je zwanger bent hoor. Je kan helaas niets anders doen dan wachten. Je kan dan misschien om de 2 dagen een goedkoop testje doen (action oid). 

Als je 5 juni je laatste pil hebt gehad, is dit een kwestie van afwachten. Je cyclus is nog niet op gang dus hoe weet je dat je overtijd bent? 

Mijn eerste cyclus na het stoppen van de pil was ook langer, daarna herstelde het zich weer. Het zou goed kunnen dat dat bij jou ook het geval is. 

Helaas moet alles nog op gang komen en moet je dus afwachten wanneer je eerste menstruatie weer begint. Gezien je negatieve testen hebt, moet je toch even geduld hebben. Bij mij begon de eerste x weer na 33 dagen. 

Terug
Bovenaan