4 dagen overtijd ,test negatief. maar net ovulatie test en positief???

hallo,

weet iemand misschien wat dit kan zijn?
zou 6 juni menstrautie moeten hebben,tot op hede nog steeds niks.
zwangerschapstest was negatief.
nu had ik op internet gelezen dat een ovulietest ook kan laten zien of je zwanger bent.
heb ik net gedaan en gaf 2 dikke strepen????
ik ben nu zo in onzekerheid, heb ik nu gewoon een menstruatie overgeslagen, of heeft het toch iets met zwangerschap te maken?

kan iemand mij mischien antwoord hierop geven?

diana.

Hoi Breezertje,

Ik heb ook inderdaad wel eens gelezen dat een ovulatietest ook positief kan aangeven als je zwanger bent omdat in HCG ook LH zit. Ik heb er verder geen ervaring mee.
Vorige maand had ik echter ook een negatieve zwangerschapstest maar ik was een week overtijd. Achteraf bleek dat ik niet zwanger was maar gewoon een late eisprong had gehad. Wat ik daarmee wil zeggen is dat als je ovutest vandaag positief aan geeft zou ik toch voor de zekerheid wel even flink van bil gaan. Voor hetzelfde geld is dit wél je ei.

Groetjes Karin

Mijn zwangerschapstest is positief maar ik heb ook een ovutest gedaan om te kijken of die ook positiedf uitslaat en dat is dus wel zo! De streep is net zo donker.

Onderstaande heb ik gevonden op internet.

Succes! Ik hoop echt dat je zwanger bent en over een dag of 2 alsnog positief test met een zwangerschapst

Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:

In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijj)

ha allemaal,