4 dagen overtijd

<p>Hallo allemaal, </p><p> </p><p>Mijn NOD was afgelopen zaterdag 14 september maar er was geen menstruatie te bekennen. Aangezien wij op vakantie gingen en mijn vorige menstruatie kom 3 dagen later begon, besloten om zowel tampons en zwangerschapstesten mee te nemen op vakantie. Zondag had ik 1 druppeltje bruin, (oud bloed) en ik dacht oké nu komt het maar daarna niks te bekennen. Wel allemaal het gevoel alsof ik ongesteld was in m'n onderbuik, gevoelige tempels en borsten en af en toe last van Stemmingswisselingen. Ook kan ik om alles huilen. Gister veranderde mijn afscheiding in heel lichtrroze dus voor de zekerheid maar een tampon in. 1 druppel en dat was het voor de hele dag. Vandaag 18 september dus maar een test gedaan, maar negatief. Ik snap er helemaal niks van? Iemand ervaring hiermee of? Wat zal ik doen? Kan ik wel zwanger zijn of niet? Vertrekken maandag middag pas weer richting Nederland en ik heb ook geen testen meer bij.</p><p>Alvast bedankt in ieder geval. </p><p>Xx</p>

Wonderbaby, Klinkt alsof je wel zwanger kan zijn. sommige vrouwen maken minder snel HcG aan en krijgen dus pas later een positieve test. Zelf heb ik in feb/maart ook pas een week over tijd positief getest. helaas is het bij mij mis gegaan, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen. Lees genoeg verhalen hier van vrouwen dat ze pas een week na NOD positief testen. Dus je zou het gewoon kunnen afwachten en maandag opnieuw kunnen proberen als je het geduld hebt, of misschien daaar nog een test kopen en het over 2 dagen doen.

Trouwens hoe lang ben je al gestopt met anticonceptie? hoeveelste ronde is dit want het kan ook gewoon zijn dat als je aan het ontpillen bent je lichaam gewoon nog even van slag is en het allemaal wat langer duurt om op gang te komen.

Dat oude bloed kan een innestelingsbloeding geweest zijn. Ik heb dat tot nu toe iedere keer rond mijn NOD gehad wanneer ik zwanger was. Ook regelmatig een beetje bloedverlies.
Lastig he, zeker in het begin zijn veel symptomen gelijk aan een aankomende menstruatie. Maar er zijn veel vrouwen die pas een stuk later dan hun NOD positief testen hoor dus het kan nog alle kanten uit. Iedere zwangerschap is anders en de ene maakt sneller hcg aan dan de ander. Ik hoop het natuurlijk wel voor je! ?

@zwindo  dit is ronde 2. Vorige maand gewoon al netjes een menstruatie zonder gedoe. Echter kwam die 3 dagen later als m'n cyclus met pil. Niks bijzonders dus. Deze maand ook gewoon netjes 2 weken na mijn vorige menstruatie last gehad wat leek op ovulatieklachten. En nu dus wachten op een menstruatie of eventuele zwangerschap.

@ninaaapie  ja tis heel lastig allemaal. Om het wat makkelijker te maken moet het of doorzetten of positief testen haha. Vandaag 2 druppeltjes in een mini tampon 2x. Kan dit geen menstruatie noemen. Wat is nu verstandig om te doen? Afwachten of het meer wordt zo ja beschouwen als menstruatie maar wat moet ik dan kiezen als eerste dag van.... Of bij thuiskomst nogmaals testen?
Vind het allemaal zo lastig.... Bedankt in ieder geval

@wonderbaby, het is inderdaad heel lastig te zeggen. Als je pas in ronde 2 zit en net van de pil af bent kan het toch ook nog gewoon je lichaam zijn die aan het ontpillen is. Het kan dus ook gewoon zo zijn dat je pas later positief test of dat omdat je lichaam nog aan het aanpassen was toch ook later in je cyclus zit en daarom dus nog niet positief test. Het kan eigenlijk allemaal. Het lichaam kan je mooi voor de gek houden. Ik heb ook een paar rondes gehad dat ik een paar dagen voor mijn NOD iets wat licht bloed/bruin verloor. toen weer dagen niets, maar zette dan uiteindelijk toch weer door. Het is helaas niets anders dan afwachten of positief testen. Ik zou trouwens wel in de ochtend testen als je test, omdat je urine dan geconcentreerder is.

De menstruatie heeft helaas doorgezet. We gaan gewoon door naar ronde 3 en starten met ovulatietesten omdat we er volgens mij finaal naast gokken haha. Bedankt voor de hulp en lieve tips. Super fijn.
Groetjes nicole 

Ah jammer zeg. Maar volgende ronde nieuwe kansen! En zeker met ovulatie testen. Dan weet je zeker dat je goed zit en niet hoeft te gokken haha. Ik gebruikte ze ook iedere cyclus en afgelopen maand  met succes. ?

Terug
Bovenaan