4 dagen voor NOD een positieve test

<p>Hey allemaal!</p><p>Vandaag ben ik 4 dagen voor NOD en heb ik 2 vroege zwangerschapstesten gedaan. Eentje van de kruidvat en eentje van de action. Deze geven allebei een licht positieve uitslag.</p><p>Kan ik er vanuit gaan dat ik zwanger ben? Ik doe over 2 dagen weer een test maar ben zo zenuwachtig, spannend!</p>

Hoi! Daar kan je zeker van uit gaan. Een zwangerschapstest geeft alleen een streepje als het hcg hormoon aanwezig is, hoe licht ook. 

ik ben nu 2 dagen overtijd maar heb ook bij beide zwangerschappen al positieve testen gehad voor de nod.
voorzichtig gefeliciteerd!

Ja, je kan inderdaad heel goed zwanger zijn! Maar...er is ook een best grote kans dat je over een paar dagen toch gewoon ongesteld wordt. Wat veel mensen niet weten, is dat in dit hele vroege stadium, 50% van de ‘zwangerschappen’ eindigen in een miskraam omdat ze zich niet goed in kunnen nestelen en je  dan gewoon rond je ongesteldheidsdag ongesteld wordt. Ik ben daarom absoluut geen voorstander van vroege testen, omdat het naar mijn idee meer verdriet/teleurstelling oplevert... Ik test persoonlijk minimaal 3a4 dagen na NOD om te voorkomen dat ik eerst denk dat ik zwanger ben en dan een ‘miskraam’ krijg, als je het al zo kan noemen... Maar goed, ik weet dat veel mensen hun zenuwen niet kunnen bedwingen en liever na de sex rond de eisprong direct testen ?.  Dus succes met afwachten; hopelijk gaat het bij jou goed en ben je over een paar dagen/week ‘echt’ zwanger! 

Ja het eitje is zeker bevrucht want er wordt hcg aangemaakt! Ik sluit wel aan bij mn voorganger: ik heb ook gehoord dat 50% bij de innestelling alsnog mis gaat. Voorzichtig gefeliciteerd dus!

Klopt idd, hcg wordt aangemaakt zodra de innesteling begint (en dan kan de (vroege) test dus positief zijn). Dit betekent alleen niet dat die innesteling dan automatisch goed verloopt. In het vroege stadium kan er veel mis gaan. Wat ik natuurlijk niet hoop voor jou! 
En ja, als het na een positieve test toch misgaat, kan je het idd een miskraam noemen. Ik vind miskraam persoonlijk best heftig klinken en kunnen veel emoties bij komen kijken. Daarom test ik dus liever niet te vroeg en filter daarmee de ‘vroege miskraam’ eruit. Voor mij zou het dus een heftige of iets verlate menstruatie zijn. Maar goed, misschien vind je wel dat ik mezelf dan voor de gek houd, maar ik vind dat persoonlijk fijner. 

Kan me trouwens wel voorstellen dat als je moeilijk zwanger wordt, je sneller geneigd bent vroeg te testen. En het soms zelf geruststellend kan zijn, ook al gaat het daarna mis. Je weet dan wel dat je zwanger kan worden, dat je man zaad heeft en jij een eisprong... Ik word zelf vrij snel zwanger dus daarom kies ik zelf liever voor iets later testen..
Nogmaals; spannend en ik hoop dat je over 9 maanden een mooi kindje hebt!

Terug
Bovenaan