Klopt idd, hcg wordt aangemaakt zodra de innesteling begint (en dan kan de (vroege) test dus positief zijn). Dit betekent alleen niet dat die innesteling dan automatisch goed verloopt. In het vroege stadium kan er veel mis gaan. Wat ik natuurlijk niet hoop voor jou!
En ja, als het na een positieve test toch misgaat, kan je het idd een miskraam noemen. Ik vind miskraam persoonlijk best heftig klinken en kunnen veel emoties bij komen kijken. Daarom test ik dus liever niet te vroeg en filter daarmee de ‘vroege miskraam’ eruit. Voor mij zou het dus een heftige of iets verlate menstruatie zijn. Maar goed, misschien vind je wel dat ik mezelf dan voor de gek houd, maar ik vind dat persoonlijk fijner.
Kan me trouwens wel voorstellen dat als je moeilijk zwanger wordt, je sneller geneigd bent vroeg te testen. En het soms zelf geruststellend kan zijn, ook al gaat het daarna mis. Je weet dan wel dat je zwanger kan worden, dat je man zaad heeft en jij een eisprong... Ik word zelf vrij snel zwanger dus daarom kies ik zelf liever voor iets later testen..
Nogmaals; spannend en ik hoop dat je over 9 maanden een mooi kindje hebt!