4-de inenting

Hallo,

Mijn zoontje Rafael krijgt dinsdag zijn vierde inenting DKTP en HIB.
Nou heb ik begrepen dat ze van deze wél ziek kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Van zijn eerste inenting heeft hij namelijk best veel last gehad. Dit was nog wel het oude vaccin.
De tweede en derde waren het nieuwe vaccin en daar heeft hij geen reactie op gegeven.
Nu wil het geval ook nog dat Rafael vorige week van maandag op dinsdag nacht koorts kreeg. Deze heeft twee en een halve dag aangehouden. Sindsdien is hij nog steeds heel erg hangerig en hoest hij heel veel. Ook is hij nu erg verkouden.

Ik wil graag weten of hij door de inenting nog zieker kan worden, want zaterdag wordt hij 1!

En of het c.b. een beetje coulant kan zijn i.v.b. ziek worden zo vlak voor de 1-ste verjaardag? De inenting had rond 11 maanden moeten plaats vinden volgens de boekjes, maar daar hebben ze verder ook maling aan hier geloof ik. Dan kan ik toch ook volgende week terug voor zijn prikje?

Groetjes Susan.
 
Hoi Susan,

Als je zoontje nog steeds verkouden is, zou ik het gewoon even uitstellen hoor! Het cb maakt dat heus niets uit. Gewoon even bellen dat je zoontje ziek is, en dat je nog even wilt wachten met die prik. Ze mogen niet zeggen dat het nú moet, jij bent de moeder dus jij bepaalt wat er met je zoontje gebeurt!
Je moest eens weten hoe vaak ik al een prik heb uitgesteld! Als je het even niet   vertrouwd, gewoon niet doen..... Je zou je alleen maar schuldig voelen, als je kindje achteraf tóch zieker wordt door die prik.
Heel veel plezier zaterdag met zijn eerste verjaardag, en alvast gefeliciteerd!

Liefs Fiona
 
Terug
Bovenaan