4 dec afspraak midwifes

Wat ik in al mijn enthausiasme helemaal was vergeten te vertellen is dat we op 4 december onze volgende afspraak hebben. Dit is dan niet meer in het IVF center, maar met een van de midwifes.

Hier in de USA moet je kiezen tussen een team van midwifes, die je tijdens je zwangerschap allemaal een keer zult zien, of een dokter.
De vorige keer hebben we gekozen voor de midwifes en dat is erg goed bevallen, dus dat gaan we weer doen.

Ik weet niet meer precies wat zo'n eerste controle precies inhoudt, maar er werd al wel verteld dat het rond de twee uur duurt. Er zal wel een uitstrijkje worden gedaan en bloed worden geprikt en ik zal urine moeten inleveren. Ook zal de hele medische mallemolen uit de kast gehaald worden, want daar zijn ze in de VS nogal goed in!

Ben benieuwd wat er allemaal anders is dan bij jullie, want dat het hier allemaal anders geregeld is, is wel een ding dat zeker is.

Wij moeten hier bijvoorbeeld standaard in het ziekenhuis bevallen. Je blijft dan 2 nachten in het ziekenhuis en krijgt dan je baby mee naar huis. Eenmaal thuis is er geen kraamhulp! Dat is denk ik de grootste tegenstelling met Nederland!
We hebben het niet gemist, de kraamhulp, want we weten immers niet beter, maar ik kan me voorstellen dat het wel makkelijk is!

Ook de zwangerschapsverlof is anders geregeld. Ik heb bij mijn zoon doorgewerkt tot aan de dag dat ik werd ingeleid. Toen hij geboren was, had ik 8 weken verlof. Dat is maar een schijntje vergeleken bij Nederland. Ik had nog geluk, want bij sommige bedrijven is het maar 6 weken...

In ieder geval, we zijn niks tekort gekomen hoor, mijn ouders en zus zijn 2 weken overgekomen en dat was extra bijzonder!

Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe de afspraken hier gaan en ben zeker ook benieuwd naar jullie ervaringen!

We houden elkaar op de hoogte!

Hoi hoi,

Jemig wat anders daar in de USA zeg. Hier mag je zes tot vier weken voor de uitgerekende datum stoppen met werken. Zou er niet aan moeten denken om voor de bevalling nog te moeten werken haha.

En de kraamhulp is inderdaad wel makkelijk hoor. Ik heb een zoontje van bijna 4 nu. En de kraamhulp van toen was echt een lieve vrouw.

Ben zelf net zwanger van onze tweede na 2 jaar en 3 maanden. We kregen Bijjna onze derde iui, maar door omstandigheden was deze niet door gegaan, maar we mochten het wel zelf doen. Bleek ik gewoon 2 wk later zwanger te zijn. Het is allemaal nog erg onwerkelijk voor ons en over 2 wk onze eerste echo. Erg spannend allemaal.

Ik ga zeker je verhalen lezen, ben wel erg benieuwd hoe het daar allemaal gaat bij jullie.

Jee, jouw verhaal lijkt op de onze...
Wij waren voor onze afspraak bij de IVF arts om een cryoterugplaatsing af te spreken en ik moest bellen als ik ongesteld werd, zodat we met de injecties zouden kunnen beginnen.
Dit gebeurde niet en ik bleek ook zwanger...
Heel onwerkelijk.
Gefeliciteerd!!!

Dan hebben wij het idd beter geregeld met ons verlof. Wanneer ben je ingeleid? Ik bij mijn zoon met 38 weken. En is het gebruikelijk in de US dat je wordt ingeleid of was je over tijd?
Midwifes klinkt hetzelfde als een verloskundigepraktijk. Gedurende de zwangerschap zie je die ook allemaal zodat er met je bevalling geen vreemde aan je bed staat. Of je loopt in het zkh ivm een medische reden.

@Nanny82 Gefeliciteerd? Ben je ook uitgerekend in juli? En spannend over 2 weken echo!

@Blondie75

Inleiden is hier niet gebruikelijk, ik was overtijd en ben ingeleid toen ik een week overtijd was. Op mijn uitgerekende dag moest ik een afspraak maken voor de inleiding, precies een week later. Zo gaat dat hier.

Ik werd op een woensdagavond ingeleid en onze zoon is pas op zaterdagochtend geboren... Hij zat te lekker en wilde er niet uit. Ik wilde gaan voor een natuurlijke bevalling in het ziekenhuis. Het werd een ruggeprik, 6 uur persen en toen een vacuumbevalling met een knip. Hopenlijk gaat dat bij deze zwangerschap wat anders!

Wow!!! Dat is wel erg lang! Weetdat inleiden langer duurt, maar dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik ben op woensdagochtend vroeg begonnen en donderdag eind van de middag was hij er. Ging ook niet helemaal zoals gepland en werd nog bijna keizersnee. Ik begon juist met ruggenprik, die ze moesten uitzetten. Ik moest toen aan de extra wee opwekkers en in de tussentijd alle persweeen wegsuffen (absoluut geen pretje!). Nu wss weer inleiden, maar hopelijk gaat het nu beter. Gaan we gaandeweg een plan voor opstellen. Loop bij zelfde zkh dus dat is erg prettig.

We gaan gewoon voor een makkelijkere bevalling USAmom, sta daar erg positief in :))

Terug
Bovenaan