4 flessen ipv 5

Net bij CB geweest en te horen gekregen dat we 4 ipv 5 voedingen kunnen gaan geven. Ze zei dat we gewoon op zelfde aantal cc moeten blijven (180 cc water, 6 scheppen voeding). Onze dochter is 4 maanden oud en weegt 6,6 kilo. Nu zijn de tijden: 6.00/10.00/14.00/18.00/22.00 en bij de laatste voeding moeten we haar wakker maken. Echter om 5.00 is ze wakker en moeten we met moeite rekken tot 6.00 uur.
Wat voor schema hadden jullie met 4 voedingen en hoeveel gaven jullie? Ik vrees dat als ik de 22.00 voeding weglaat ze het al helemaal niet red tot de volgende ochtend (liefst nog later dan 6.00 uur natuurlijk haha).
 
Ha meike,

Als ze er aan toe zijn slaan ze die laatste avondvoeding gewoon over en dan komen ze op de gewone tijd. 6 uur bij jou dus. Zo was het bij ons tenminste.
Ik heb wel tijdelijk 210 cc + 7 gegeven. dan krijgen ze toch iets meer en heb je een betere kans dat ze gewoon lekker verzadigd blijven.

En als je merkt dat ze nog niet eens helemaal doorslaapt waarom geef je dan niet gewoon nog een paar weken die laatste voeding?? Het CB doet alles volgens het boekje... zoveel kilo zo oud... dus laatste fles eraf.. maar doe gewoon zoals jij denkt dat het goed is. En zeker als ze haar flessen niet leeg drinkt. zodra ze een lange nacht gaat maken... 11 tot 7 bijv... dan kun je proberen die laatste fles eraf te halen.

Succes ermee!
 
hoi hoi

wij zitten ook op 4 voedingen en dat is eigenlijk bij toeval ontstaan. Wij moesten mijn zoontje ook elke keer uit een diepe slaap halen om 22:00 uur en toen hebben we besloten om dat niet meer te doen en te kijken wanneer hij 's nachts kwam. 2 nachten kwam hij nog voor voeding maar daarna sliep hij al door tot 6 uur en dat is steeds later geworden en hij wordt nu meestal rond 7 uur wakker. hij krijgt nu om 20:00 uur de laatste voeding.
 
hoi hoi

wij zitten ook op 4 voedingen en dat is eigenlijk bij toeval ontstaan. Wij moesten mijn zoontje ook elke keer uit een diepe slaap halen om 22:00 uur en toen hebben we besloten om dat niet meer te doen en te kijken wanneer hij 's nachts kwam. 2 nachten kwam hij nog voor voeding maar daarna sliep hij al door tot 6 uur en dat is steeds later geworden en hij wordt nu meestal rond 7 uur wakker. hij krijgt nu om 20:00 uur de laatste voeding.
 
Hallo,

Bij ons kreeg mijn zoontje;
7.30 uur 180 + 6 scheppen + 3 lepels rijstebloem
12.00uur 180 + 6 scheppen
16.00 uur 180 + 6 scheppen
20.00 uur 180 + 6 scheppen + 3 eetlepels rijstebloem
Later werd deze laatste fles 210 + 7 scheppen + rijstebloem
Wij hebben wel het geluk dat hij lange nachten maakt.
 
Hallo,

Bij ons kreeg mijn zoontje;
7.30 uur 180 + 6 scheppen + 3 lepels rijstebloem
12.00uur 180 + 6 scheppen
16.00 uur 180 + 6 scheppen
20.00 uur 180 + 6 scheppen + 3 eetlepels rijstebloem
Later werd deze laatste fles 210 + 7 scheppen + rijstebloem
Wij hebben wel het geluk dat hij lange nachten maakt.
 
Hoi,

Ik kreeg met 4 maanden ook het advies om de laatste voeding weg te gaan laten. Maar ik was ook bang dat hij dan de nachten niet meer door ging slapen. Ik heb het maar zo gelaten. Meestal geven de kleintjes het zelf wel aan wanneer ze er aan toe zijn. Op een gegeven moment had hij zijn slaapje van 5 uur zo verlengd dat hij pas om half 8 wakker werd. toen hebben we hem om 9 uur de laatste fles gegeven en heeft hij heerlijk doorgeslapen. Hij was toen 5½ maand oud. Toen waren we van die 5e fles af. Nu krijgt hij zijn laatste fles tussen half 8 en half 9. Net er na hoe laat hij wakker was van zijn laatste slaapje. Dus ik zou zeggen; forceer het niet en kijk wat jou kind aangeeft.

Groetjes Corina
 
Hoi,

Ik kreeg met 4 maanden ook het advies om de laatste voeding weg te gaan laten. Maar ik was ook bang dat hij dan de nachten niet meer door ging slapen. Ik heb het maar zo gelaten. Meestal geven de kleintjes het zelf wel aan wanneer ze er aan toe zijn. Op een gegeven moment had hij zijn slaapje van 5 uur zo verlengd dat hij pas om half 8 wakker werd. toen hebben we hem om 9 uur de laatste fles gegeven en heeft hij heerlijk doorgeslapen. Hij was toen 5½ maand oud. Toen waren we van die 5e fles af. Nu krijgt hij zijn laatste fles tussen half 8 en half 9. Net er na hoe laat hij wakker was van zijn laatste slaapje. Dus ik zou zeggen; forceer het niet en kijk wat jou kind aangeeft.

Groetjes Corina
 
Terug
Bovenaan