4 flessen pap per dag

Hallo,

Mijn zoontje is nu 25 weken en krijgt dus 4 flessn per dag 3x 210 water + 7 schepjes opvolgmelk 1240 water + 8 schepjes. Op het CB zeiden ze dat hij s'morgens een bord of fles pap mag, en de rest van de flessen alleen opvolgmelk. Maar mijn bolletje redt het daar niet mee dus doe ik in elke fles kindermeel van Bledina 4 scheppen, en alleen dan komt hij de 4 uur weer door, en hij krijgt ook nog een fruit en groentehap.
2 weken geleden bij   het CB geweest toen woog hij 9 kilo en 72 cm een flinke grote kerel dus, ja dat kan ook niet anders met wat hij allemaal eet.
Zijn er hier nog meer kinderen die in elke fles pap krijgen?

Groetjes Ellen

In principe geef ik alleen in de laatste fles rijstebloem.
Vandaag heb ik wel een bordje (rijstebloem) pap gemaakt, maar dit was voor het eerst.
in totaal krijgt ze 210+7 scheppen en bij de laatste fles 2el pap.
ze is zondag 5 maanden oud.
maar is voeding voor hongerige baby's mss een optie voor je?? of geef je bv?

Succes ermee!

Hi,

Mijn vraag is meer: hoe krijg ik mijn dochter naar 4 flessen? Ze is nu net 6 maanden en zit nog op 5 flessen per dag (200cc) en we weten niet zo goed hoe we nu van die laatste fles van 22.30 afkunnen. Ze krijgt als 'a ochtends vroeg haar eerste fles, namelijk om 6.30 uur. Vaak is ze al eerder uit zichzelf wakker. Ze krijgt 's ochtends een hafl potje fruit (4 maanden potje) en 's avond een half potje groenten (4 maanden potje). Wie oh wie heeft een goed plan en schema?

Ik hoor het graag.
Groetjes

@ Ellen; ook niet als je het met extra water aanmaakt (moet ie het wel helemaal opeten) en hoelang heb je het geprobeerd?? andere voeding heeft minstens 2 weken nodig om te "settelen" en mss wordt zn ontlasting dan ook wel beter.

@Brootje; moet je haar wakker maken voor de laatste voeding? of komt ze zelf??
Ik heb de andere 4 flessen opgevoerd, en de 5e laten vallen.
maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen, dat als ik haar wakker maakte voor de laatste voeding, ik met een krijsende baby zat.
Ik geef 4 voedingen van 210cc (+20cc extra water voor ontlasting)
In het begin kreeg ze 2 van 210 en 2 van 240, en bij de laatste voeding (19.00 uur) 2,5 eetlepel rijstebloem erdoor.

Succes!!! Beide!!!

Hoi hoi

Wij hebben het probleem hier ook gehad, ons zoontje was onverzadigbaar. Het bleek dat hij de flessen melk te snel leegdronk, en zo zijn zuigbehoefte niet kwijt kon. Door middel van een kleiner speentje ging het veel beter.....

Hoi Ellen,

Misschien kun je gaan proberen wat meer vast voedsel te gaan geven! Je zit tenslotte toch al tegen de 6 maanden! Mijn dochtertje sliep erg slecht en wilde tot 6 maanden 's nachts nog een flesje, ondanks dat dat met haar lengte en gewicht echt niet nodig zou zijn. Ik kreeg het advies van het cb om per direct op vaster voedsel  over te schakelen. Nou, werkelijk ongelofelijk! Ze accepteerde ALLES wat ik haar voorschotelde en na 1 dag vaster voedsel ('s morgens pap, 's middags een boterham met boter en beleg, 's avonds warm eten en dan tussendoor nog wat sap met een ligaatje. Voordat ze gaat slapen nog een flesje melk), sliep ze plotseling gewoon de hele nacht door! Ik denk dat het best kan dat kinderen daar op een gegeven moment gewoon aan toe zijn. Misschien een tip voor je!
Laat je nog wat weten?

Succes,
Petra

Terug
Bovenaan