4 flessen van hoeveel cc??

hallo,

mijn dochter is 12 weken en zit al op 4 voedingen. Op het moment maak ik  180 cc klaar dus krijgt zo'n 200 cc voeding per fles. De laatste dagen is ze een stuk onrustiger tussen de voedingen en heeft ze een erge zuigbehoefte, ik denk dan ook dat ze eigenlijk honger heeft. Zou ik haar nu al wel flessen kunnen geven van 210cc en dan gewoon kijken wat ze hier van drinkt??
Ik heb namelijk gehoord dat een baby max. 1000 cc per dag zou mogen dus als ik haar 4 flessen van 210cc geef komt nog "maar" aan de 840 cc. Dus op zich zou dit wel kunnen volgens mij.

groetjes kim

Als je denkt dat ze honger heeft, waarom geef je haar dan geen 5 flessen?
Ze is nog erg jong om al op 4 flessen te zitten.
Flessen met 210 ml water worden met het poeder erbij 240 ml... dat is echt een hele grote hoeveelheid melk voor zo'n klein maagje.

met 12 weken is 4 flessen erg weinig volgens mij is 4 flessen pas met een half jaar
of zo en dan is het alleen zo weinig flessen om dat ze dan ook nog fruit   bij krijgen
en groenten dus ik denk dat die gewoon honger heeft

gr stephanie

Hallo

ik heb gelezen wat de reacties van de andere moeders waren en
kom ook tot de conclusie dat ik 4 flessen voor een kindje van 12
weken weinig vindt. Ik denk dat je het beter kan verdelen over 5 flessen, zo geef je je kindje wat vaker de fles en is de hoeveelheid ook niet zo veel.
Als je kindje honger heeft zal ie misschien de fles wel helemaal leeg drinken
maar dan heb je wel kans dat ie daarna over moet geven.

Hallo,

Dit is nu allemaal zo'n bullshit, wat ik hier lees.   Ieder kind is anders en in de boekjes staat enkel te lezen wat een gemiddeld kind zou moeten doen.
Wij hebben 2 dochters, van 6 maanden en bijna 3 jaar.
Allebei dronken ze al 4 flessen van de leeftijd van 7 à 8 weken.   Dat heeft nooit geen problemen gegeven, en nooit heeft het CB of een arts me gezegd dat het te weinig was.
In plaats van gewoon heel blij te zijn dat je kind lange nachten maakt   (de onze sliepen op dat moment van 20u tot 7u, dus waar zouden jullie die 5de fles nog tussen steken?)
Dus ik zou gerust 4 flessen van 210 met 7 schepjes geven, als ze daar nood aan heeft.   Onze dochters hadden altijd genoeg met 180 en 6 schepjes.

Heidi

Hoi Kim,

Tja, lastig he, konden ze maar praten die kleintjes, dan was het allemaal net zo lastig.

Ik ga je weer een hele andere mening geven dan de berichtjes hierboven. Namelijk dat ik absoluut niet de inhoud zou verhogen naar 210 cc. Het maagje van een kleintje van 12 weken is nog helemaal niet klaar voor zo'n grote plens melk. Dan nog maar een klein flesje erbij.

Dat kindjes max 1000 cc mogen hebben, wil niet zeggen dat je dat ook hoeft te geven hoor......Dat is het absolute max en wie weet heeft je kindje dat helemaal niet nodig.

Succes!
Janneke

Hoi, Hoi,

Weer een andere tip. Wij geen onze jongste flesvoeding op verzoek. Dus niet wakker maken voor de fles. Met als gevolg dat de kleine uitgerust is en goed haar flessen drinkt. HOeveel? Ik bied meestal 150 cc aan. Wanneer er 4 uur of 5 uur tussen de voeding zit, 200 cc. Ligt er een beetje aan. Wel bepaal ik dat de eerste voeding rond 07.00 uur en de laatste om 22.00 uur. Soms komt ze na 2 uur weer voor een fles. IK laat 't afhangen van de behoefte. Het was een tip van het CB en dit sloot aan bij mijn gevoel. Dus uitgeprobeerd en 't werkt. Leuke bijkomstigheid is dat ze nu doorslaapt en dat je niet meer hoeft te rekken met voedingen naar 3 of 4 uur wanneer de kleine zich meldt.

Volgens mij is voeden op verzoek met fles nu nieuw, ook in de kraamperiode.

Succes ermee!

Groetjes

Celie

Hoi,
mijn zoontje zit vanaf 8 weken al op 4 voedingen en hij krijgt 210 ml water met 7 scheppen. (Hij is nu 12 weken.)
Hij doet het hier super op.
Als ik jou was zou ik dit ook gaan doen. Op het CB hebben ze mij dit geadviseerd en het gaat super.
Hij slaapt van 20 u tot 8 u en ik pieker er niet over om dat ritme om te gaan gooien omdat hij dan zonodig 5 flessen zou moeten hebben.
Ieder kind geeft zelf aan wat hij of zij nodig heeft en de een is eerder toe aan 4 voedingen dan de ander.
Lekker doen dus zou ik zeggen!
Suc6 ermee.
Gr.

Terug
Bovenaan