4 flessen

hallo allemaal,
Ons dochtertje van 17 weken drinkt sinds vorige week nog maar 4 flessen ipv 5.Dit omdat ze steeds minder ging drinken. Ze krijgt er nu 4 van 200 cc, alleen de laatste fles drinkt ze niet leeg; vaak maar 130/140cc.'s Middags krijgt ze nu ook een klein beetje fruit. Had voor de zekerheid het cb gebeld en die vond haar nog te jong en te licht voor 4 flessen(kleine 6 kg)en als ik het toch deed moest ze in ieder geval wel alle flessen leegdrinken, volgens het cb. En dat doet ze dus niet!Wat zal ik nu doen??Toch gewoon met 4 flessen doorgaan?

als ze 6 kg is heeft ze ongeveer 800 ml aan voeding per dag nodig, die krijgt ze toch bijna, het is maar een richtlijn hoor.
En wat je zegt ze krijgt ook al wat fruit dus dat voed ook.
Ik denk dat het best goed is hoor, het cb werkt nog teveel met richtlijnen.
Ga gewoon op je gevoel af en heeft ze naar jouw mening een keer eerder honger dan geef je haar wat eerder.

Hoi!!

Het cb kan zo lekker moeders (en vaders) onzeker maken he?? pfff
De mijne doet dat ook al vanaf 15 weken, ik heb me er niets van aan getrokken, en naar mijn dochter gekeken.
Zolang ze het er goed op doet, is het toch ok?? Ik vind van wel iig!!

succes en volg je dochter en je gevoel

Hallo Janky,

Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen. Mijn zoontje is inmiddels alweer 7 maanden maar met 3,5 maand had ik hem al zover dat hij lekker van savonds 19.30 tot smorgens 7 uur sliep. Van het CB mocht ik dit ook nog niet gaan doen. Maar Tijs is best een flinke jongen en ik moest hem telkens wakker maken voor die late voeding. Dus ik heb dit toch gewoon gedaan en het is meteen goed gegaan.
Ik zie het CB als een buro waar je advies van kunt krijgen en jezelf de dingen hiervan uit kunt pikken. Ieder kindje is anders en je kent je eigen kind natuurlijk het beste. Hou gewoon goed de plas en poepluiers in de gate en groeit je dochter goed...nou niets aan de hand toch???

Het CB kan je gewoon heel onzeker maken want je krijgt vaak tegenstrijdige adviezen..heb ik ook meegemaakt....
Lekker naar je eigen dochter kijken...jij bent tenslotte niet voor niets de moeder..hihi.

groetjes Danielle mv Tijs (7 maanden)

Bij mij op het CB bureau zeiden ze dat vier voedingen te weinig was voor een baby van 4 maanden (minstens 4 maanden of 7 kilo) omdat er dan teveel tijd tussen de laatste en de eerste voeding zit.    Het bloedsuikerspiegel daalt dan teveel en dat zou niet goed zijn. Mijn dochter is pas 4 maanden en nog geen 6 kilo.
Ik moet haar ook elke avond wakker maken en soms gaat dat heel moeilijk, maar ik wil natuurlijk ook niet dat ze om een uur of 4 komt voor een voeding als we die van half elf overslaan.
En een te lage bloedsuikerspiegel lijkt me ook niet gezond.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan