4 flessen

Roosmarijn heeft sinds vorige week opeens 4 flessen in plaats van 6. Ze kreeg eerst 6 flessen van 200ml, die ze niet leeg dronk. Ze liet bij iedere fles ongeveer 30 à 40 ml staan.
Nu krijgt ze 4 flessen van 200 ml (180 ml + 6 schepjes) die ze wel helemaal leeg drinkt. Ik heb al geprobeerd om er flessen van 210 ml water en 7 schepjes van te maken, maar dan krijgt ze last van haar buikje. Kan het zijn dat ze gewoon genoeg heeft aan deze hoeveelheid? Krijgt ze dan niet te weinig?
Ze heeft keurig 4 uur tussen 2 flessen en ze is heel vrolijk en alert. Ze heeft zo geen last van haar buikje. Dus het lijkt me wel goed zo. Wat vinden jullie ervan?

Liefs,

Carmen heeft ook al een tijdje 4 flessen.
1 x 240cc 2x 200cc en een papfles van 260cc.
Het is 150cc per kilo. En dan is 100c de minimale intake. 800cc lijkt mij gewoon goed hoor. E kunt proberen om in de eerste fles iets meer te doen.
Succes & als je toch twijfelt even contact opnemen met het CB.

Groetjes Sonja

Hier ook 4 flessen hoor.
Sinds een week ben ik van 210 ml water+melk naar 240 ml gegaan omdat hij niet meer genoeg er aanhad.
De laatste fles doe ik met 1 schep rijstebloem om de nacht door te komen.

Ik heb altijd meegekregen dat je nooit een grotere fles mag geven dan 200cc(180 + schepjes), dus ik verbaas me een beetje dat jullie dat doen, maar als de kleine er geen last van heeft zal het wel goed zijn.
Hier zitten we dus gewoon op 5x 200cc en niets extra's, het gaat prima zo en hij is erg groot, dus wij konden lekker zo door blijven gaan!
Succes ermee!

Mij is verteld dat je niet meer dan een liter op een dag mag geven. Dus daar blijf ik netjes onder.
@ Dabanne, volgens mij krijgt jou kleintje meer binnen als mijn dochter op een dag.
Raar hè dat die adviezen overal verschillen!!

hoi, ook hier al een tijdje 4 flessen

3 van 200cc en de laatste voor ze naar bed gaat 210+7schep+2 schep rijstebloem en gaat prima ze groeit super...

groetjes

Ik was even bang dat ze te weinig zou krijgen. Maar als ik de flessen verhoog dan lijkt het er op dat ze teveel krijgt.
Dus ik hou het mooi even zo en als ze dit nu nog een paar daagjes vol houdt dan ga ik ook wat rijstebloem toevoegen.

Liefs,

hier krijgt ze ook 4keer 180cc+6 schepjes. Hier doet ze het super op, dus ik ga nog niks toevoegen. wel wil ik morgen even gaan wegen of ze hier goed op groeit..
Ze slaapt 's nachts van 21,00 tot 07,00 dus rijstebloem toevoegen is niet nodig hier.. (ze krijgt trouwens ook genoeg vingers binnen.. ;) )

Terug
Bovenaan