4 flesvoedingen

Hallo,

Mijn zoontje is op 09/01 vijf maanden oud. Sinds een maand krijgt hij excl. flesvoeding, 5 voedingen per dag (6u30-10u30-14u30-18u30-tss 23u en 00u). Voor deze nachtvoeding werd hij altijd zelf wakker. Echter deze nacht sliep hij door!! Hij sliep van 19u-5u30, we hebben hem ook niet wakker gemaakt voor de nachtvoeding.
Hij krijgt altijd flesjes van 180ml, deze drinkt hij makkelijk op, wel geeft hij vaak kleine beetjes terug (tot wel 3u na de voeding). Groentepap zijn we ook mee begonnen, maar dit zijn nog maar oefenhapjes. Zijn huidig gewicht weet ik niet, wel woog hij 2 weken geleden 6.600gram.
Zelf voel ik mij er niet goed bij dat hij de nachtvoeding niet heeft gekregen. Wat denken jullie, wakker maken? Of overdag meer eten geven? Flesjes van 210ml aanbieden?
 
Ik heb geen ervaring met het geven van volledige flesvoeding en misschien denk ik wel te makkelijk maar ik denk dan: als hij honger heeft, laat hij het wel weten en kan je de flessen altijd nog ophogen. Zolang hij tevreden is, is het toch goed?
Ik geef nu voor de 2e keer volledige borstvoeding (jongste nu 5 maanden) en zo doe ik het met borstvoeding. 'ik hoor het wel als hij honger heeft'. Dat betekent soms een nacht doorslapen en soms 2 nachtvoedingen... Met flesvoeding is het natuurlijk wel een beetje anders ivm een maximale hoeveelheid die je mag geven, maar toch denk ik dat we een beetje verleerd zijn om naar ons kindje te kijken en erop te vertrouwen dat hij/zij aangeeft wat hij/zij nodig heeft. Zeker op deze leeftijd en als hij verder gezond is. 
Hoop dat je er wat aan hebt! 
 
 
Baby's geven heel goed aan wat ze nodig hebben, dus als hij honger heeft zal hij zeker wakker worden. Je kan proberen de flessen wat op te hogen en kijken wat hij er van opdrinkt. Hier ook volledige flesvoeding en het wisselt per dag wat hij drinkt. Meestal 6 flessen (3,5 maand oud) maar soms ineens 7 of 8 flessen die hij dan half drinkt. Zolang ze goed plassen en groeien gewoon lekker je kindje volgen
 
Gefeliciteerd met je doorslapende zoon!
Tenzij hij tekenen van ondervoeding of zwakte vertoont, is er niks aan de hand.
 
Hier krijgt hij al week of 2 maar 4 flessen van 210 ml en fruit en groente en al tijdje niet meer na 19 uur. Hij is 5,5 maand. Iets te vroeg maar onze jongen groeit zo hard (lange papa en nu al maat 74 en 8 kg) was er echt aan toe. Keek eten uit de mond ? en 5 flessen met oefenhapjes was niet te combineren dna kwam het te snel op elkaar. Hier nu dus fles om 7, 11:30, 3 en 7 uur. En dan rond 9 en half 5 potje. 
 
Mijn dochter drinkt al vanaf 3 maand maar 4 flessen op een dag. Er was geen nachtvoeding in te krijgen en zij krijgt 210 ml en de avondfles om 1900 230 ml. Ze groeit hier prima op en slaapt hele nacht door dus ze geven idd echt wel zelf aan als ze honger hebben. Mijn dochtertje is 2 weekjes ouder als jou kindje en is nu 7200 gram dus ook met gewicht lopen aardig gelijk. Niks aan veranderen
 
Terug
Bovenaan