4 flesvoedingen

Hallo,

Mijn zoontje is op 09/01 vijf maanden oud. Sinds een maand krijgt hij excl. flesvoeding, 5 voedingen per dag (6u30-10u30-14u30-18u30-tss 23u en 00u). Voor deze nachtvoeding werd hij altijd zelf wakker. Echter deze nacht sliep hij door!! Hij sliep van 19u-5u30, we hebben hem ook niet wakker gemaakt voor de nachtvoeding.
Hij krijgt altijd flesjes van 180ml, deze drinkt hij makkelijk op, wel geeft hij vaak kleine beetjes terug (tot wel 3u na de voeding). Groentepap zijn we ook mee begonnen, maar dit zijn nog maar oefenhapjes. Zijn huidig gewicht weet ik niet, wel woog hij 2 weken geleden 6.600gram.
Zelf voel ik mij er niet goed bij dat hij de nachtvoeding niet heeft gekregen. Wat denken jullie, wakker maken? Of overdag meer eten geven? Flesjes van 210ml aanbieden?
 
Ik heb geen ervaring met het geven van volledige flesvoeding en misschien denk ik wel te makkelijk maar ik denk dan: als hij honger heeft, laat hij het wel weten en kan je de flessen altijd nog ophogen. Zolang hij tevreden is, is het toch goed?
Ik geef nu voor de 2e keer volledige borstvoeding (jongste nu 5 maanden) en zo doe ik het met borstvoeding. 'ik hoor het wel als hij honger heeft'. Dat betekent soms een nacht doorslapen en soms 2 nachtvoedingen... Met flesvoeding is het natuurlijk wel een beetje anders ivm een maximale hoeveelheid die je mag geven, maar toch denk ik dat we een beetje verleerd zijn om naar ons kindje te kijken en erop te vertrouwen dat hij/zij aangeeft wat hij/zij nodig heeft. Zeker op deze leeftijd en als hij verder gezond is. 
Hoop dat je er wat aan hebt!