4 ipv 5 flessen?

Hallo allemaal

Graag wil ik jullie advies over het volgende:

Onze kleine meid van 12 weken krijgt voedingen van 160cc en 5 scheppen.
Officieel moet ze 5 flessen op een dag krijgen. Nu komt het de laatste week weleens voor dat ze gewoon de 5e overslaat maar ook gewoon de nacht doorslaapt.
Ze krijgt ook extra vocht tussendoor dus ik ben niet bang dat ze uitdroogt.
Als we ze wakker maken gaat dat zeer moeizaam en drinkt ze bijna niets uit die fles.
Wat zouden jullie doen??

Grtz Marion
 
Gewoon lekker laten slapen. Officieel moeten ze met die leeftijd nog wel 5 flessen, maar goed, wanneer houden kindjes zich nu aan de regels......

Let er wel op dat ze voldoende blijft plassen, want als dat goed gaat, krijgt ze idd genoeg vocht binnen.
Hou er wel rekening mee dat het ook zo weer kan omslaan, dat ze wel voor die 5e fles komt, en gewoon weer helemaal leegdrinkt.....
 
Hallo Marion,

Ik geef borstvoeding, dus heel veel weet ik niet van flesvoeding. Maar vroeg me eigenlijk af waarom ze extra vocht tussendoor krijgt?

En net wat Pauline zegt, blijkbaar heeft ze het nu even niet nodig. En zolang ze goed groeit, goede plasluiers heeft, lekker laten slapen. Maar het kan inderdaad straks weer omslaan, zodat ze wel weer die laatste fles wil hebben. En dan gewoon maar aanbieden.Wat ik uit ervaring weet, is als je je kind wakker moet maken voor de nacht voor een voeding, dat hij/zij bijna niets drinkt en dan ook voor de volgende voeding niets eerder of later komt.
 
Dank voor jullie reacties!

Idd ze heeft gisteren en vandaag ineens weer 5 flessen op.
We maken ze ook gewoon niet wakker ervoor!
Ze heeft goede plasluiers en is alert als ze wakker is!

Rixt ze krijgt wat extra vocht tussendoor ivm de darmpjes.

Grtz Marion
 
als je haar flessen groter maakt? 180+6...
Mijn dochter is nu 13,5 week en zit op 5 flessen maar heeft wel behoefte aan grotere flessen.
En het is ook goed voor haar darmen dan om grotere flessen te geven ;)
 
Ik zou vanaf nu 4 flessen van 210 cc+ 7 gaan geven, wat ze laat staan heeft ze niet nodig, maar dan kan ze meer drinken.... en dan lekker laten doorslapen hoor! Heeft ze weinig gedronken overdag en is ze toch wakker om 11 uur, lekker een fles geven. Zo niet? Lekker laten doorslapen.... het kan echt geen kwaad hoor!
Hoe zwaar is ze trouwens? Meestal mogen ze met 6 kg over op 4 flessen! maar als ze al eerder doorslapen mag dat ook!
 
Hier heb ik er eentje die volgens mij zelf over aan het gaan is op 4 flessen. Hij is dan wel 11 weken, maar ook al bijna zeven kilo.
Hij komt 's avonds niet uit zichzelf, heeft niet meer genoeg aan zijn 1 na laatste fles, liet vanochtend ineens meer dan 5 uur tussen twee flessen.

Ik ga hem er gewoon eens niet wakker voor maken, kijken wat ie doet. Misschien komt hij wel, want hij drinkt die laatste fles wel leeg. Maar dat doet ie slapend. We zien het wel weer.
En volgende week is het misschien toch weer anders, hahaha! Hij kreeg 180+6, doe nu inderdaad 210+7 dan.

Natalie
 
Terug
Bovenaan