4 jaar en altijd moe

Hallo allemaal

mijn dochter van 4 jaar (24-11-05) is sinds ze naar de kleuterschool gaat altijd moe. Ze gaat sinds haar verjaardag naar de kleuterschool en voorheen ging ze vier dagdelen naar de peuterspeelzaal.
's avonds gaat ze om 19.00 uur slapen en 's ochtends moeten we haar om 7.00 uur wakker maken omdat ze naar school moet. na school gaat ze gewoon naar huis en speeld wel maar maar rustig.
Zou ze nog moeten wennen aan de verandering op school ofis dit niormaal in deze fase en herkennen jullie dit?

groetjes nancy
 
Hoi,

Ik denk dat dit heel normaal is, ze moeten toch wennen aan die lange dagen, wat je wel zou kunnen proberen is om haar op woensdagmiddag en in het weekend een middagslaapje te laten doen, ik heb een zoontje van voorjaar05 en die laat ik ook nog regelmatig slapen, als ik merk dat hij moe is of als we drukke dagen hebben gehad!
Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd even naar de ha om haar bloed evt te laten onderzoeken!

Succes Gr MJ
 
Het ene kind is de andere niet, mijn oudste is ook altijd heel snel moe geweest, en die hield ik tussendoor ook nog wel eens thuis om even bij te kunnen slapen.
Ze heeft heeel lang een middagslaapje gedaan terwijl sommige dit met 2 jaar al niet meer doen.
mijn dochter heeft ook een lichte vorm van astma, uit zich vooral in moeheid en hoesten en niet zozeer in piepen, zou het anders gewoon eens met je arts erover hebben, niet dat ik bedoel dat ze nu perse ziek is hoor.
En bedenk wel, ze krijgen natuurlijk heel veel nieuwe indrukken te verwerken op school.

Groetjes Bianca
 
Hoi hoi,

Ik ben zelf juf op een basisschool en heb een tijdlang de kleuters gehad. Dat wat jij beschrijft is heel herkenbaar.
Ze moeten toch wennen aan het nieuwe ritme en ze krijgen erg veel indrukken overdag.
Misschien kun je met de juf afspreken dat je haar 1 middag in de week thuis houdt zodat ze een beetje bij kan komen.
Ik zou er in ieder geval even met de juf over praten.

Bloed laten prikken zou ik ook even doen. Misschien heeft ze haar ijzergehalte wel te laag en daar ben je dan ook erg moe van. Heb dit zelf als kind zijnde ook vaker gehad.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan