4 jarige met een tic

Hallo

SInds een paar maanden heeft mijn zoontje van 4,5 last van een tic.
Ik zal het  proberen uit te leggen
Hij schokt nogal met zijn schouders en buik en soms als het erg heftig is ook een grimas op zijn gezicht. Het zijn ongecontroleerde lichaamsbeweging ik noem het dan maar even een tic, meestal maar 1 of 2 bewegingen achter elkaar. Ik heb er eerst aandacht aangegeven maar dat maakte het alleen maar erger.
Het is niet constant, maar als het heftig is toch wel 20 keer per uur. soms een paar keer per dag.

Ik ben al bij de kinderarts geweest, die heeft hem lichamelijk onderzocht, niets aan de hand, gezonde jongen....groet ie wel overheen is in ieder geval neits lichamelijks.

Heeft iemand hier ervaring mee, of iets soortgelijks, laat het me weten en graag wat advies als het kan.

Bedankt voor het lezen in ieder geval!





 
Onze zoon van bijna 4 heeft dit ook af en toe. Hij schudt dan plotseling met zijn hoofd en maakt rare grimassen en schokt een beetje. Hij doet dit eens in de week dus eigenlijk heel weinig.

Ik heb hier naar gezocht op internet maar kon er niets over vinden. Ik denk zelf dat het komt door teveel indrukken voor zijn hersentjes die vollop in ontwikkeling zijn en dat uit zich dan in die schokkerige bewegingen.

Net wat de arts ervan zegt: ze groeien er overheen (denk ik).

Groetjes,
Rosanne
 
TJa, die van ons heeft zo'n raar   kuchje. Heeft ook tijden met z'n ogen geknippert, dat is nu over.
Dat kuchje is echt heel naar en irritant. Hij zegt dan dat zijn keel zo moet doen, ha ha.
Gaat echt wel over denk ik!
 
Hallo,

Dit klinkt mij allemaal heel bekend in de oren.
Ook mijn zoontje begon rond de 4-5 jaar van die tics te krijgen. Hij heeft van tijd tot tijd tics: van knipperen met zijn ogen, schrapen van zijn keel, tot hoofd in zijn nek gooien. Ook had hij een tijdje last van klikken met de tong als hij in bed lag en moest gaan slapen.
Hij heeft maar 1 tic tegelijk en soms weken achter elkaar.

Nu valt het ons op dat hij dit vooral in stress situaties heeft, soms ook als hij te vaak computerde. Zijn grote broer doet graag van die racespelletjes op de computer dus dat vindt hij ook leuk, alleen krijgt hij er tics van. (Was te inspannend.)  Hier letten we nu goed op en hij mag dus die spelletjes maar eventjes doen en daarna   rustige spelletjes.
De tics zijn nu weer afgenomen, zolang wij hem rust geven en regelmaat, heeft hij er bijna geen last van.

Ga er niet mee naar de dokter zolang hij er zelf weinig last van heeft, anders wordt er weer een naam aangegeven etc etc.Denk zelf dus dat hij er wel overheen zal groeien.

Groetjes van Renata.
 
Terug
Bovenaan