4 juni een gehad en 7 juli eisprong zou het raak kunnen zijn?

<p>Hoi meiden,</p><p>Ben vorige zwangerschappen altijd heel snel zwanger geraakt zonder er veel mee bezig te zijn. Deze keer ben ik er toch meer mee bezig dan ik dacht en ik let meer op mijn lichamelijke dingen.. ik heb afgelopen zaterdag 4 juni geklutst en gister 7 juni een eisprong gehad (ovutest). Zou het raak kunnen zijn?</p><p>liefs </p>
 
Sorry maar wat bedoel je precies met deze vraag? Want als je seks gehad hebt rond je eisprong is er altijd een kans dat je zwanger wordt, hoe groot die kans is weet niemand.. 
 
Niet gemeen bedoelt hoor maar dit soort vragen vind ik altijd lastig ?. Dat weet je echt alleen door een test te doen tegen je NOD aan schat. Sperma kan tot 5 dagen leven in de baarmoeder, dus ja.. theoretisch gezien kan dat zeker, maar er zijn zoveel factoren die daar een stokje voor kunnen steken. Straks geven we je hoop met “het kan” en dan raak je teleurgesteld ALS je ongesteld wordt.. Vooral omdat je je er heel erg mee bezighoudt.

Vergroot je kansen wel door nog een keer te vrijen zeg maar.. want je hebt nog 1/2 vruchtbare dagen over. En heb gewoon hoop; het kan raak zijn maar bereidt je natuurlijk ook voor op het “het is niet gelukt dit keer”

 
Dankjewel meiden, het is gewoon zo spannend. Mijn vent is nu op zakenreis dus dat extra klussen red ik niet meer deze week. Dan maar hopen dat die ene keer genoeg was ?
 
Het kan wel. Zaadcellen leven ongeveer 72 uur in een vrouw, maar zijn daarentegen 48 uur vruchtbaar. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Sommige mannen hebben super zaad en die zijn langer vruchtbaar :) maar over het algemeen is het 48 uur vruchtbaar.
 
Terug
Bovenaan