4 keer scheepsrecht?

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van een bijna 3 jarig dochtertje en ben bijna 1 jaar bezig met een tweede kindje te krijgen. Het wil nu na 3 miskramen maar nog niet lukken. In het kort......

Eerste miskraam: 4 dagen overtijd, spontaan, nooit door een arts bevestigt,maar ik weet wel beter.
Tweede miskraam: met 12 weken ondekt, met 8 weken al gestopt, in week 15 gecurriteerd.
Derde miskraam: leeg vruchtzakje, in week 10 gecurriteerd.

Er is nu bloed van mijn man em mij afgenomen voor onderzoek. Nog geen uitslag. Ben nu weer 5 weken zwager en erg bang dat het weer fout zit. Voel me absoluut niet misselijk of iets dergelijks. Vraag me af wat er aan de hand is met mijn lichaam. Wacht na elke keer wel op 1 normale menstruatie voordat we weer proberen, maar begin me af te vragen of dat nog niet te snel is. Ben namelijk steeds in 1 keer zwanger( ja op dat gebied zijn we bofkonten), maar denk nu dat dat misschien wel niet goed is en ik mijn lichaam meer maanden met rust moet laten. Vind het erg moeilijk om te wachten wanneer de gyn. zegt dat je er weer voor mag gaan.
Probeer zelf uit te vogelen wat nou steeds de oorzaak is van de miskramen. Denk b.v. ook dat het aan mijn te hoge bloeddruk ligt. Ik slikte bij ons eerste kindje medicijnen en daarna niet meer. Na de derde miskraam stond ik erop dat ze me weer dezefde medicijnen voor schreven als toen, dus ik hoop dat deze zwagerschap misschien dakzij de medicijnen wel goed zal aflopen en we in april ons dochtertje een broertje of zusje kunnen geven.

Anna

Hoi Anna,

Heb je nu nog steeds een hoge bloeddruk? Zelf slik ik ook medicijnen voor mijn hoge bloeddruk (Aldomet). Het schijnt inderdaad dat je met een hoge bloeddruk een hoge kans hebt op een miskraam (ik moest toen ik zwanger was zelfs mijn medicatie verhogen en mocht niets uitputtends doen). Toch is het bij mij mis gegaan. Als je nu nog een hoge bloeddruk hebt dan zou ik echt even met je dokter overleggen of je niet meer met medicijnen moet beginnen. Ik hoop voor je dat het nu goed gaat natuurlijk! Sommige vrouwen zijn niet misselijk of iets en die brengen wel een gezond kindje op de wereld dus probeer je niet teveel zorgen te maken.

Sterkte!

Groetjes F.

Hoi Anna,

Wat een verhaal. Echt vreselijk dat het elke keer weer misgaat. Ik hoop dat deze zwangerschap wel goed gaat en je je wens in vervulling ziet gaan. Een voordeel hebben jullie wel je wordt makkelijk zwanger. Ik hoop dat ze vinden waardoor je steeds je kindje verliest, en dat het te verhelpen is. Immers het is een keer goed gegaan.

Ik hoop dat dit gaat lukken voor jullie. Hou ons op de hoogte van de resultaten. Wanneer krijg je die?

Liefs Claudy

Hallo F en Claudy,

Bedankt voor jullie reacties.
Ja ik slik nu labetalol 100 mg. 3 maal daags een halfje. Ben er na de laatste miskraam mee begonnen. Slikte toen ik zwanger werd van ons dochtertje eerst een andere detablokker vaarvan ik de naam niet meer weet, maar zodra ik er achter kwam dat ik zwanger was heeft de huisarts me aan de labetalol gezet. Dochtoren kijken me raar aan dat ik denk dat de miskramen door mijn te hoge bloeddruk veroorzaakt kunnen zijn. Denken dat dat alleen aan het eind van de zwangerschap gevaarlijk is. Ik lees op internet dat het juist in het begin van de zwangerschap erg gevaarlijk is en zelfs tot vruchtdood kan leiden. Na mijn tweede miskraam werd mij wel door de gyn. gezegt dat ik mijn bloeddruk beter voor een volgende zwangerschap normaal moest zijn te krijgen. Bij de h.a. zijn door de practijkverpleegkundige een aantal metingen gedaan bij vrij hoog waren. Ze sprak zelf over weer aan de medicijnen te gaan als het de volgende week nog te hoog was.Ik werd namelijk weeklijks gecontroleerd. De volgende keer was hij normaal en stuurd ze me voor een maand naar huis, terwijl ik zeg hoe belangrijk het voor me is en dat ik volgende week mijn eisprong heb.Toen dus weer zonder medicatie zwanger geworden en weer misgegaan.
Ik ga in week 7 van mijn zwangerschap naar de gyn. en in week 6 nog even bij de h.a. langs voor mijn bloeddruk. Ben nu net 5 weken zwanger, maar de hoop dat alles ok zit van binnen heb ik al bijna niet. Ik vertrouw mijn lichaam absoluut niet meer.Mijn bloeddruk is denk ik toch nog te hoog en er zijn veel spanningen op mijn werk. Ik ben verplicht overgeplaatst naar een andere lokatie en moet nu weer van alles regelen met oppas, vervoer enz. dan heb ik het nog niet over mijn nieuwe collega,s die ik maandag voor het eerst zal gaan ontmoeten.
De resultaten van het bloedonderzoek zullen in gedeeltes komen begreep ik. Ik hoop dat ik de eerste krijg bij de controle van 7weken.
Hoe is het met jullie? Of kan ik dat verder op lezen op dit forum?

Anna

Terug
Bovenaan