4 maanden baby vakantie turkije

<p>Lieve mamas,</p><p>Ik wil graag begin juni op vakantie gaan en mijn kleine is dan 4 maanden oud.</p><p>Kan dit? Zijn er ouders op vakantie gegaan met zo kleintje. Ik zoek graag ervaringen en tips.. of zal ik even wachten?</p><p>Hoe deden jullie dat met voeding geven nutrilon slapen ect.</p><p>Tussen 11 en 15.00 niet in de zon dat weet ik maar vind het toch eng en spannend. Alle tips en ervaringen zijn welkom.</p><p> </p>

Spannend maar heel leuk om met zo’n kleintje te gaan!
Wij hebben ook flesvoeding meegenomen en een thermosfles zodat wij gekookt water bij de hand hadden. Een flesje geven met opstijgen is slim omdat ze dan geen last hebben van hun oortjes.
Een draagzak/doek was fijn voor op Schiphol.
Voor alle zekerheid hebben wij in allebei de koffers een blik met voeding gedaan zodat we zekerheid hadden dat we de juiste voedings hadden, stel er raakt een koffer zoek.
Goede zonnebrand en tussendoor wat slokjes water proberen te geven.
Verder weet ik niet zo gauw nog tips.
Paspoort sowieso op tijd aanvragen coor de kleine, mocht je deze nog niet hebben.

Nog wat tips haha;).
Ik had ook voor de zekerheid zetpillen, neusspray en een extra dekentje mee. Mocht je de airco zacht aan hebben dan vonden wij het fijn om ons eigen schone en bekende dekentje mee te nemen.

Print een verklaring uit van je zorgverzekering een 111 formulier waar het ook in het Turks  op staat, mocht je naar een ziekenhuis moeten zien zij dat je goed verzekerd bent en word je geholpen zonder dat je moet betalen. Inentingen misschien nodig? Ik zou geen airco aanzetten tijdens slapen veroorzaakt bij ons meteen zware verkoudheid. Wij deden deze flink aan voor het slapen. Muggenstickers want je kleintje mag geen deet. Een insectennet over je kinderwagen. Niet al het water is geschikt voor flesvoeding Check dat van te voren of neem spablauw mee. Rondom en in het hotel betaal je de hoofdprijs voor luiers. Ik had ook Neusspray zetpillen, tekentang, thermometer en een EHBO kit bij me. Speciale transport tas voor je kinderwagen zodat deze niet kapot gaat en je maxicosi als je zelf met de auto weggaat. Informeer bij je vliegmaatschappij wat je allemaal mee mag nemen in het vliegtuig qua voeding.
ik ging smiddags slapen met de kleine, was toen ook zwanger en moe dus dat kwam goed uit. Ik neem mijn aeromoov kinderbedje mee of anders eigen hoeslakens. En vergeet je camera niet! ?

Oja misschien heb je hier allemaa al zelf aan gedacht maar dreft en een flessenborstel en extra spenen en flesjes is ook handig. En zorg dat je beschikking hebt op je kamer of in een huisje over een waterkoker

Ik sluit me aan wat hier al eerder genoemd is. Weet je het zeker dat je naar Turkije gaat met zo’n kleintje? Persoonlijk zou ik voor een ander land gaan ivm gezondheidszorg mocht er wat zijn.
Toen ons zoontje 7 weken was zijn we naar Mallorca geweest en dat was goed te doen.
Fijne vakantie alvast!!

Terug
Bovenaan