4 maanden dip

Dag allemaal,

Ons borstvoeding avontuur is niet soepel verlopen en dat heeft me veel verdriet gebracht. Mijn kindje is 16 weken oud en drinkt daardoor gedeeltelijk borstvoeding en gedeeltelijk kunstvoeding.

In de afgelopen 6 weken ben ik dus overdag 2 keer kunstvoeding gaan aanbieden en 1 keer een fles afgekolfde melk. In de ochtend, avond en nacht geef ik live aan de borst voeding.

Overdag kolf ik 2 keer, om die productie in stand te houden. Dat ging hartstikke goed. Ik kolfde aan 2 borsten tussen de 100-120 ml/cc en had nergens last van. Ook op werk ging het kolven goed.

Nu heb ik sinds vorige week ineens slechts een opbrengst van 60 ml/cc. In overleg met mijn consultatiebereau ben ik gestart met iedere keer afkolven als zij gedronken heeft zodat ik op een dag 4 a 5 keer kolf ipv 2 keer. Maar de opbrengst bij volledig leegkolven blijft weinig. Ik heb mijn kolf gecontroleerd maar er lijkt niets stuk.

Wel komt mijn toeschietreflex erg traag op gang.

Is dit herkenbaar? Is het gewoon een kwestie van doorzetten?
Ik lees verschillende verhalen over een 4 maanden dip die wel of niet zou bestaan.
 
Ik weet wel dat een uurtje platliggen (rusten) de productie op gang brengt. Verder kan een vitamine B complex helpen.
Succes.
 
Terug
Bovenaan