4 maanden en gefrustreerd

Hallo allemaal!

Mijn zoontje van 4 maanden wil momenteel niks anders dan zitten. Als hij ligt is hij constant buikspieroefeningen aan het doen door zichzelf te proberen op te trekken. Op een gegeven moment raakt hij dan gefrustreerd omdat het hem niet lukt en gaat hij huilen. Hij ligt vaak in de wipstoel in de box of hij ligt gewoon op zijn rug in de box, maar op allebei de manieren heb ik het idee dat hij niet genoeg ziet en dat hij zich verveeld. Heeft iemand tips? Ik kan hem moeilijk de hele dag op mijn schoot laten zitten....

Groetjes Silke

Heb je misschien ook een zwangerschapskussen?
Je weet wel zo'n kussen in een u-vorm.
Daar kan je hem veilig in de box bijvoorbeeld 'tussen' zetten en kan hij goed leunen tegen het kussen. Hij kan dan goed rechtop zitten.
Kanttekening:  
Ik zelf niet precies weet hoelang zitten officieel op deze leeftijd "mag" ivm zijn ruggetje.
Succes

Mijn kindje was ook regelmatig flink onrustig doordat hij iest wil de wat hij nog niet kon. Soms wil (te)moeilijk speelgoed bij hem wel eens helpen: hebben ze ook een nieuwe uitdaging aan (en blijken soms al wel toe te zijn aan dit speelgoed en hier prima mee te kunenn spelen) Op het CB houden ze bij ons aan dat je je kindje pas mag laten zitten als het zelf vanuit ligstand kan gaan zitten, een cesartherapeute zei tegen mij dat je goed in de gaten moet houden of het ruggetje goed recht is, dan kan het volgens haar niet zoveel kwaad.(mijn zoontje was er ook erg op tijd bij...)

Sucecs ermee!
Groetjes!

Mijn zoontje protesteert ook regelmatig als ik hem neerleg. Hij vindt het allemaal veel leuker als hij kan zitten, omdat hij dan meer ziet.
Soms zet ik hem dan ook rechtop op de bank of in het autostoeltje. Dat mag alleen nog niet zo lang, dus moet ik hem toch regelmatig neerleggen.
Ik geef hem dan een speeltje of ik zet de babygym boven zijn hoofd.
Soms blijft hij dan nog even protesteren, maar uiteindelijk duurt dat nooit lang.
Hij probeert ook niet zelf te gaan zitten, maar hij draait zich op zijn zij (naar zijn buik lukt nog niet, omdat zijn arm dan in de weg zit) en kijkt dan zijwaarts de kamer door.

Hallo iedereen,

|Ik heb voor mijn kleine meid van 4.5 maand een Bumbostoeltje gekocht. En daar zit ze rechtop in met genoeg steunvoor haar ruggetje. Ook bij dit stoeltje geld als bij andere stoeltjes nog niet te lang maar het is een afwisseling bj de box en wippertje. www.bumbo.com
Daar staat het stoeltje op als het goed is.

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan