4 maanden en niet meer willen drinken

Hoi,

Mijn dochter heeft 2 weken geleden buikgriep gekregen waardoor zij melk terug gaf en diaree kreeg.

Nu zijn we inmiddels 2 weken verder en nu wil ze de fles niet meer goed drinken.  We mogen blij zijn als ze ongeveer 400 cc op een dag heeft gedronken. Voor de buikgriep dronk ze netjes de flessen van 200 cc leeg( 5x per dag) .
We zijn al een aantal keer bij de huisarts geweest om haar te laten controlleren of ze niet aan het uitdrogen is/was. Zover die kunnen nakijken is ze nog niet uitgedroogt.
We  geven haar ook ORS om eventuele uitdroging te voorkomen( advies van de huis arts)

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn dochter weer goed kan laten drinken ??

Gr,
 een bezorgde vader

dat is idd erg vervelend en kun je je erg zorgen maken
wij hebben soortgelijk gehad iets langer terug rond sinterklaas
onze HA gaf het advies om Jasmijn zoveel mogelijk drinken te geven wat ze lekker vind zodat ze dus drinken het heeft bij ons ook even geduurd maar daarna ging het weer heel goed Jasmijn was toen 8.5 maand en denk dat er ook maar iets van 400 binnenkwam
O.R.S lees wel goed de gebruiksaanwijzing bv apart v/d flesvoeding klaarmaken dus niet v/d ors
las ook ergens sinaasappelthee geven desnoods probeer je het met een lepeltje
en geef niet in één keer weer de hoeveelheid die ze hiervoor dronk ik denk zelf dat het wel weer goed komt hoor misschien heeft ze een beetje last van haar keel door al dat spugen en dan werkt melk ook niet bevordelijk

succes Elena moeder Jasmijn en Martin 18 maart 2007

Hoi,

Hier hetzelfde probleem bij mijn dochter Nova.
Ook zij heeft (denken wij) buikgriep gehad, in iedergeval heeft ze wat diarree gehad.
Nu drinkt ze ook al een ruime week heel slecht (zo'n 500cc) op een dag, terwijl ze voorheen veel beter dronk.
Ik denk dat Nova ongeveer 5 kilo weegt, ze zou dus veel meer moeten drinken.
Ik heb mij heel druk gemaakt om het feit dat ze zo weinig dronk, maar ik probeer het nu gwoon naast mij neer te leggen. Ik denk zo lang je kindje niet heel ontevreden is en geen zieke indruk maakt, dat je gewoon moet vertrowen at het wel weer goed komt??!!!
Hoeveel weegt jouw kindje en maakt je kindje een tevreden indruk?
Ik ben benieuwd he het nu bij jullie gaat!
Misschien hangt er we gewoon een slecht drinken virus in de lucht??!!!

Groetjes Vera

dank voor de reacties.
Mijn  dochter woog eind november ongeveer 6 kg en is inmiddels wel wat afgevallen verder  ze maakt een zeer tevreden indruk. Als ze in box ligt is ze druk met haar knuffel in de weer, maakt diverse gezellige klanken, gooit af en toe de benen in de lucht en geeft een grote tevreden glimlach naar papa en mama als die hun hoofd boven de box laten zien.

Ik denk ook dat we ons erbij neer moeten leggen dat ze even behoefte heeft aan minder melk. Maar we houden het uitdrogen wel in de gaten omdat ze nog steeds last heeft van diaree.

Hopelijk gaat het komende week iets beter.

een bezorgde vader

onze zoon van 6,5 mnd (9 weken te vroeg dus vergelijkbaar met 4mnd) heeft precies hetzelfde. Sinds nieuwjaarsdag drinkt hij ook niet meer dan de helft van zijn flessen. Hfft diaree gehad. Dit is allemaal over maar zijn flessen blijft hij slecht drinken. Gisteren maar voor het eerst geprobeerd een fruithapje te geven (mocht nog niet tot nu toe vanwege vroeggeboorte) en dit vond hij wel lekker. Dus als hij hem niet opdrinkt proberen we hem maar wat hapjes daarvan te geven. Overigens komt hij s'nachts wel (natuurlijk trek) en dan drijnkt hij fles wel helemaal leeg???

Hoi hoi,

Het is wat he, die buikgriep.

Sven heeft buikgriep gehad toen hij 3 dagen oud was. Hij heeft er toen voor in het ziekenhuis gelegen omdat hij helemaal niet meer wilde drinken.
Wij hebben toen ook een spannende week gehad. Want je, het heeft echt een week geduurd voordat hij uberhaupt wat binnen hield. We waren soms een uur bezig met een flesje van 40 cc.

Nu is Sven alweer een dikke 5 maanden oud. Enkele weken geleden heeft hij ook weer diarree gehad. Dat duurde erg lang dus toen zijn we ook maar naar de huisarts gegaan. Die zei ook dat als je kindje er verder tevreden uitziet en blijft plassen (erg belangrijk), je je nog geen zorgen hoeft te maken. Mocht je kleintje 24 uur niet plassen of koorts krijgen, dan moet je wel direct contact opnemen met de huisarts.

Wat je zou kunnen proberen is om de melk wat te verdunnen met water, dan is het minder heftig voor het maagje en dan zo proberen de hoeveelheid weer op te bouwen (elke dag ophogen met 10 cc). Als je zelf buikgriep hebt, heb je ook geen zin om meteen weer heftig te gaan eten, toch? Zo zal dat bij een baby'tje ook wel het geval zijn.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Het laatste nieuws....

Gisteren samen met vrouw en mijn dochter weer naar de HA geweest omdat 2 weken diaree wel erg lang is.
Gelukkig vond de HA ook dat 2 weken diaree erg lang is en heeft  Ninthe doorverwezen naar een kinderarts. Ook moeten we de ontlasting opvangen in 4 tft buisjes zodat het getest kan worden in het laboratorium.

Maar als of de duivel er mee speelde begon gister middag Ninthe aan te geven dat ze honger had en dat ze graag een flesje wilde.
De eerste flesjes( 120  cc + water = 130 cc)  hebben we nog verdund aangeboden en die gingen schoon op.
In de avond maar een grotere fles aangeboden ( 150cc + water = 160 cc)... ging schoon op.
Vanmiddag 180cc onverdund aangeboden.. hiervan dronk ze 170cc op.
De avond fles ook zo'n 170cc.

Daarnaast is ze weer lekker druk zoals voor de buikgriep.. Ze lijkt weer helemaal genezen. Zo van... ik zet de knop om en ben weer beter.

Moet zeggen als beginnend vader  dat ik weer  een bijzondere ervaring rijker ben ( en er zullen nog vele volgen ).

We gaan nog wel met Ninthe langs de kinderarts.. het zekere voor het onzekere...
Maar inderdaad in eens is het over, geduld is een schone zaak, maar wel erg spannend!

Ze ligt nu vredig te slapen.. straks nog de nacht voeding.. en hopelijk zal ze deze nacht lekker doorslapen in tot morgen ochtend 07.00u.

Dank jullie voor de reacties..

gr,

een bezorgde vader.

Terug
Bovenaan