4 maanden en zitten

<p>Hoi hoi </p><p>zijn er hier meer baby’tjes die met 4 maanden alleen maar wilde zitten? </p><p>Tegenwoordig als mn dochtertje half op mn schoot ligt is ze maar bezig haar hoofd omhoog te houden, zet ik haar tegen me aan overeind, de grootste lol! In de box precies hetzelfde ze blijft maar omhoog komen met haar hoofd, als ik mn vingers geef probeert te zich echt omhoog te trekken en dit lukt haar al aardig. Gistermiddag zat ze op in het midden van de bank tegen de rugleuning aan, verder geen ondersteuning en ze bleef gewoon zitten!! En schateren wat ze deed, de grootste lol had ze met zichzelf.</p><p>ik weet dat je het niet moet forceren en dat lang zitten niet goed is, doe ik ook niet. Maar ik vroeg me af of dit een beetje ‘normaal’ is. </p>

Heel herkenbaar, bij mijn beide kindjes. De oma's vroegen altijd waarom ze zo beweeglijk waren als ze ze vasthielden. We zeiden altijd dat dat kwam omdat ze ze vasthielden als een baby. Tegen je aanleunend vonden ze allebei veel fijner en waren ze allebei een stuk rustiger. Konden lekker om zich heen kijken. 
Ik heb niet bijster vlotte kinderen hoor. Omrollen, uit zichzelf gaan zitten en staan deden ze heel gemiddeld.
 Maar niet forceren inderdaad, niet te lang in een kinderstoel, 1 minuutje hielden ze wel vol, maar daarna weer lekker op schoot of in het newborn zitje. Ook nog niet op de fiets meenemen voorop. 

Herkenbaar. Vanaf 3mnd "zat" ze het liefst bij ons. Vasthouden als newborn zat er niet meer in. (Niet te lang "zitten" natuurlijk) Nu met bijna 6mnd zit ze zelfstandig. Veel leuker vindt ze dat, dan kan ze alles zien!

Hier ook eentje. Zat aaaaltijd tegen onze bovenbenen aan, als wij onze voeten op een poef zetten. Lekker rechtop. Moest ook wel vanwege de reflux, dus win-win. Pas sinds ze echt goed kan spelen met dingetjes, vindt ze het liggend op de grond ook wel oke.

Terug
Bovenaan