4 maanden na bevalling en somber

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik merk nu sinds 1,5 week dat ik mij op sommige momenten van de dag heel somber kan voelen, als ik aan het werk ben is het extreem, als ik met familie ben voel ik mij ook wat somber. Zodra ik met met vriend en dochter of alleen met mijn dochter ben, is er vrijwel niks aan de hand.</p><p>Ik vind het een heel raar gevoel en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, ik heb op werk soms enorm het gevoel dat mijn keel wordt dicht geknepen, ik merk dat collega’s mij soms vragend aan kijken, maar ik durf er niet over te praten omdat ik bang ben dat ik zo hard moet huilen dat ik niet meer kan stoppen.</p><p>ben nogal een binnenvetter, en laat niet graag mn zwakke kant zien.</p><p>ik “voel” ook aan mijn gezicht dat ik “somber” verdietig kijk. En kan er gewoon niks aan doen..</p><p>herkent iemand dit, en wat kan ik doen? </p>

Ik heb ook sombere gevoelens, slaap nauwelijks doordat ik maar blijf denken en sinds 2 weken vind ik het leven ook niet meer leuk. Geen idee of je die momenten ook hebt? Bij mij bleek het een postnatale depressie te zijn, en ik ben sinds eergister aan de medicatie... hoeft bij jou niet zo te zijn, maar hou het goed in de gaten en ga zo nodig bij de huisarts langs. Want hoe sneller je erbij bent als dit wel het geval is, hoe beter het te behandelen is. En wel gewoon over praten, dat helpt! Niet per se met collega’s, maar met je partner, vriendin(nen), familie. Dat lucht echt op! 

Vervelend te horen dat je hier last van hebt en dat ook je collega's dit lijken op te merken. Ik denk dat het niet heel gek is wat je voelt. Je bent nog niet zo lang terug aan het werk en ik vermoed dat jij jou kindje om je heen mist, misschien niet eens bewust maar een hele natuurlijke reactie hoor. Dit kun je ook voelen wanneer er meer mensen bij zijn, omdat je dan niet de volledige aandacht op je kindje kan richten en ook dit kan vervelend voelen. Ik persoonlijk denk dat je nog een beetje een draai moet zien te vinden in het dagelijks leven en de afwisseling tussen jou gezinnetje en dingen als werk. Merk je dat de somberheid echt toeneemt of dat je er zelf echt hinder van begint te krijgen, dan zou ik wel even contact opnemen met de huisarts om dit te bespreken. Ik hoop dat je jezelf snel wat beter voelt, veel geluk. 

Terug
Bovenaan