4 maanden niet ongi geworden

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik zal me effe voorstellen. Ik ben Signella en ben 25 jaar.
We zijn nu vanaf maart 05 bezig om zwanger te worden en nog steeds niks.
Ik ben nu al voor de 2e keer bijna 4 maanden niet ongesteld geworden, ik weet het niet meer. Laatste keer dat ik bij de huisarts ben geweest heeft hij me naar huis gestuurt met de bericht laat het rustig komen en niet te veel aan denken maar nu is het weer zover weeer niet ongesteld geworden 4 maanden. Ik weet het niet meer, hebben jullie dit wel eens mee gemaakt?
Groetjes Siggie

Hoi,
Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar ik vind het wel raar dat je arts je gewoon weer naar huis stuurde.
Misschien kun je eens bij het Kruidvat kijken, Tarwekiemolie (ik heb je net ook een reactie gestuurd topic tarwekiemoliecapsules) en monnikkapspeper kunnen je helpen om een regelmatige cyclus te krijgen. Ik moet zeggen dat ik niet zo dol ben op zulk soort pillen, maar het is op natuurlijke basis dus dan kan het geen kwaad lijkt mij.
En als dat niet werkt dan gewoon terug naar je huisarts !!
Succes ermee,
Liefs Rene

Hoi Rene,
Bedankt voor je reactie.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen van mijn huisarts maar ja. Maar ik ga morgen een kijken naar die pillen. Ik dacht dat het met recept van de dokter moest, maar nu lees ik dat je dat gewoon kan kopen. Bedankt.
Gr. Siggie

Hoi Siggie,
Je moet gewoon effe goed zoeken bij het Kruidvat, ze hebben zat. Die ik heb gekocht zijn gewoon eigen merk. Monnikkapspeper schijnt speciaal te zijn voor een regelmatige cyclus (stond op het potje) deze heb ik niet gekocht.
Ik hoop voor je dat je er baat bij hebt.
Liefs Rene

Raar hoor van je huisarts!!

Ik ben ook sinds maart gestopt met de pil en had steeds lange rare cyclussen maar niet zolang als die van jou.
Ik heb de huisarts in november gebeld en hij heeft me meteen doorgestuurd naar de gyn en blijkt dat ik PCO heb en dus geen eisprong.

ik zou toch ff aandringen hoor bij de huisarts.
gewoon een doorverwijzing eisen.....zo schiet het toch niet op joh!!!
succes ermee.

liefs Bri

Hoi Bri,
Wat fijn om te horen dat er iemand is die mij begrijp.
Maar kan je met een paar woorden vertellen wat dat is PCO. Ik ben het aan het opzoeken op het net maar krijg allemaal rare site's.
Gr. Siggie

hoi hoi,
hier kan je veel info vinden   http://www.freya.nl/folder18.htm
 en hier staat ook veel info http://www.freya.nl/medisch/pco.htm
Wat is PCOS?
PCOS is de afkorting van Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.

Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.

Je hebt dan dus geen eisprong enja dan kan je ook niet zwanger worden ...
Ik ben nu onder behandeling van de gyn en slik clomid om zo een eisprong te krijgen.
Helaas slaat het nog niet aan.
Maar ik vind het wel fijn dat ik nu in de gaten gehouden word en echo's worden gemaakt om te kijken of er iets groeit.

dusseh gewoon ff de huisarts bellen hoor!!

liefs Bri

Hai Siggie

Sorry dat ik zo laat reageer, heb deze week weinig tijd gehad om achter de computer te gaan zitten. Goh ik dacht dat ik de enige was waarbij het zolang duurde ik ben namelijk al bijna 3 maanden niet ongi geworden. Ik heb vandaag monnikspeper besteld bij een reformwinkel. Ik hoop dat dat helpt. Dinsdag kan ik het ophalen. Ik ben ook al bij de dokter geweest en die heeft een inwendig onderzoekje gedaan. Hij vertelde dat het er allemaal goed uit zag. Dus...ik wacht af. Wanneer ik in april nog niet ongi. was geworden moest ik maar effe terug komen. Tja ik denk niet dat je veel aan deze info hebt maar ik duim voor je dat het snel komt. Hou je me op de hoogte?

veel liefs Wies

Terug
Bovenaan