4 maanden; onrustige nachten

<p>Dag allemaal,</p><p>Iemand tips tricks ervaringen delen?</p><p>Mijn zoontje sliep/slaapt nog niet door maar sinds een paar dagen zijn de nachten ontzettend onrustig. Hij gaat om 18.00 uur naar bed en om 22.00 geef ik zn laatste fles. Voorheen sliep hij dan door tot 03.00 voor zijn nachtfles, daarna weer tot 06.00/07.00 uur. Maar sinds een paar dagen dus komt hij 01.00, 02.00, 04/05.00 uur en om 06.00 is meneer klaarwakker. </p><p>Ik las iets over slaapregressie. Hij rolt alleen nog niet (probeert het wel). Wel houd hij speelgoed vast of grijpt hij er naar. Overdag slaapt hij wel goed meestal 1,5 uur-2 uur dus misschien is het toch geen slaapregressie...</p><p>Maar iemand die dit herkent? Hoelang duurde deze leuke fase bij jullie? ? Ik ben zo moeeee!!! Weet dat t erbij hoort maar pfoe. Dit is pittig . </p>

Misschien wat later op bed leggen? 18.00 is wel vroeg hoor... hij wordt wat ouder en een nacht van 18.00-7.00 is 13 uur! Dat is echt een heeeele lange nacht. Het verbaasd me niet dat hij nu om 6.00 klaarwakker is, hij is uitgeslapen! En dan vind ik het nog netjes, want dan ligt hij ook al 12 uur lang in zn bed ;) 
Wat betreft het s nachts wakker worden.. pittig he! Daar heb ik weinig tips voor, mijn oudste dochter heeft haar hele eerste levensjaar zitten spoken s nachts.. pas met 9 maanden sliep ze eindelijk eens een nachtje door. Alles geprobeerd, niks hielp..
Succes ;) 

Hi!
Inderdaad later naar bed brengen. 18 uur is inderdaad vroeg. Wat de rest betreft, het klinkt als de slaapregressie. Doe je niets aan. Bij mijn baby was het net voor ze 6 maanden was, voorbij. Nu (7 maanden) slaapt ze weer als voorheen.
Adem in, adem uit, en weet dat ook dit voorbij gaat lieve mama

Ik zal 'ns kijken of ik kan rekken. Op sommige dagen zit hij om 18.00 al zo in zijn oogjes te wrijven en slaapt hij ook direct als je hem in bed legt vandaar zo vroeg al. 
We strijden door ?

Ik zal 'ns kijken of ik kan rekken. Op sommige dagen zit hij om 18.00 al zo in zijn oogjes te wrijven en slaapt hij ook direct als je hem in bed legt vandaar zo vroeg al. 
We strijden door ?

Baby's slapen ongeveer 10 a 11 uur in de nacht. Dus een latere bedtijd is misschien de oplossing. Doordat je baby snachts zo veel slaapt en daarbij ook overdag alle slaapjes doet, slaapt hij te veel wat voor onrustige nachten kan zorgen. Je kan de bedtijd verlaten door een kleine powernap in de avond in te lassen. Dus bijvoorbeeld 16.30 wakker van zijn nu laatste slaapje, dan 18 uur weer even naar bed tot 1845 uur, om hem vervolgens weer na 60-90 minuten op bed te leggen voor de nacht. Succes!

Bedoel je dat hij overdag in een keer 1,5 a 2 uur slaapt? Dat is dan weer best weinig. Misschien een extra slaapje overdag zodat hij wat later moe is en naar bed kan. 
Succes ermee. 

Terug
Bovenaan